• Carolinalovetobias

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Hej!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid med mitt andra barn. Jag vill inte tänka "nu kan jag unna mig hur mycket som helst och ta igen det sen", så tänkte jag med första. Nu när vi har "försökt" så har jag haft den inställningen lite. Har unnat mig chips och godis ALLT för ofta för jag är snart gravid ändå.. 4 månader tog det och VIPS! Hade jag gått upp 5 kg. Sötsuget just nu ska vi ju inte ens prata om :/ Och självdiciplinen att "bli av med" sötsuget håller i sig typ 1 dag. Är en känslomänniska och äter gärna ngt gott när ja mår lite dåligt, bra osv... Jag vet att jag skulle behöva bygga upp styrkan i coren men hur hittar man diciplinen att ställa sig hemma?? :( Gym är inget altenativ för mig. Skulle säkert behöva göra yoga för jag har så mycket spänningar i axlar osv. och promenader för själen..

Nån som känner som jag och vill följas åt genom en hälsosam graviditet? Peppa varandra, byta recept kanske?

• Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)
  • Carolinalovetobias
    morphet skrev 2014-07-04 18:45:01 följande:
    Tar gärna receptet ändå ????

Här är ett bra recept! 09

http://56kilo.se/froknacke/

Firebird: välkommen! =) Det lät gott! =) och kroppen behöver nog mer energi när du är gravid. :)

5 dagar med lågkolhydratskost och jag är stolt över mig själv :) Längtar tills man är helt av med sötsuget.. Tur att de finns jordgubbar ;) men de är dock slut här i kylen! ILLA! =) hehe!!

Hejja oss tjejer!! =)

• Sunny86

Hoppar in här och låter mig inspireras. Gravid med andra barnet. Önskar mig en hälsosam graviditet. Unna sig på helgen men äta nyttigt på vardagarna. Röra på mig så mycket som kroppen tillåter:)

Har några någon kostplan?
    Lchf? Tallriksmodellen? Jag-unnar-mig-alllt-dieten;)?

• morphet
    Carolinalovetobias skrev 2014-07-06 19:30:20 följande:

Här är ett bra recept! 09

56kilo.se/froknacke/

Firebird: välkommen! =) Det lät gott! =) och kroppen behöver nog mer energi när du är gravid. :)

5 dagar med lågkolhydratskost och jag är stolt över mig själv :) Längtar tills man är helt av med sötsuget.. Tur att de finns jordgubbar ;) men de är dock slut här i kylen! ILLA! =) hehe!!

Hejja oss tjejer!! =)

Tack! Ska kolla igenom
    BF 23/12 - 14
  • morphet
    Sunny86 skrev 2014-07-06 20:00:11 följande:

Hoppar in här och låter mig inspireras. Gravid med andra barnet. Önskar mig en hälsosam graviditet. Unna sig på helgen men äta nyttigt på vardagarna. Röra på mig så mycket som kroppen tillåter:)

Har några någon kostplan?

Lchf? Tallriksmodellen? Jag-unnar-mig-alllt-dieten;)?

Jag kör ingen direkt modell, tänker mycket gröna grönsaker och bönor. Försöker hålla igen på snabba kolhydrater som vitt bröd och pasta. Men framför allt att hålla igen på godis och sött.. Vilket är lättare sagt än gjort vissa dagar
    BF 23/12 - 14
  • Kawinna

Hej! Hoppar gärna in här jag med fick veta ifredags att jag är gravid så har inte kommit så långt än :p

Mitt mål är att försöka hålla vikten som jag har nu genom hela graviditeten, har ca. 15-20kg övervikt. Är det för ambitiöst?

• Femifamiljen

Vad roligt att så många nya hoppat in här :) nu blir man bara ännu mer inspirerad till att hålla igen på onyttigheter. Det går dock inte så jätte bra.
    Försöker hålla igen på godis å grejer men det är verkligen så fruktansvärt svårt.
    Nu i värmen också så tappat jag all matlust och det blir svårt att ge kroppen tillräckligt för att hålla sötsuget borta.

V 32 har jag nu gått in i och börjar samla mer vätska pga värmen. Vilket motiverar mig till att äta bättre men jag har väldigt svag karaktär! Haha

Tips på substitut till varm mat som ändå är nyttigt? Känns inte som jag kan äta kräm och fil varje dag! Haha

• Femifamiljen
    Carolinalovetobias skrev 2014-07-07 21:31:57 följande:

Jordgubbar ;) hihi :)

Hihi ja det har jag köpt hem innan helgen men de är slut nu, och våran lokala affär har lite dåligt om det tyvärr så kan inte köpa hem det så ofta... ska i alla fall göra hemmagjord rabarberkräm i morgon som man kan gå och äta på ibland, lite bättre än köpet socker-kräm :) haha
  • Kawinna
    Femifamiljen skrev 2014-07-07 17:25:32 följande:

Vad roligt att så många nya hoppat in här :) nu blir man bara ännu mer inspirerad till att hålla igen på onyttigheter. Det går dock inte så jätte bra.
    Försöker hålla igen på godis å grejer men det är verkligen så fruktansvärt svårt.
    Nu i värmen också så tappat jag all matlust och det blir svårt att ge kroppen tillräckligt för att hålla sötsuget borta.

V 32 har jag nu gått in i och börjar samla mer vätska pga värmen. Vilket motiverar mig till att äta bättre men jag har väldigt svag karaktär! Haha

Tips på substitut till varm mat som ändå är nyttigt? Känns inte som jag kan äta kräm och fil varje dag! Haha

Smoothie är ju fantastiskt gott och svalkande! :)
    Kan också tipsa om min bananglass. Man skär bananer i skivor och fryser in. När de är frysta så mixar man dem med mjölk. Blir hur gott som helst och bara naturligt socker (blir söt) :)
  • Femifamiljen

Kawinna

Ja smoothie älskar jag men har av någon anledning slutat göra, måste ta upp det igen!

Åh det lät verkligen spännande, måste prova, tack!

Ska idag prova på mangosmoothie har jag bestämt! :)

Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)