Femifamiljen skrev 2014-06-02 07:25:38 följande:
Carolinalovetobias
Härligt! Vad roligt att det går bra för dig :)
Själv får jag nog undvika promenader ett par dagar, ha jobbat i helgen (är fotograf) och fotograferat heldag i lördags och mitt knä är helt galet nu...kunde knappt gå när jag kom hem igen.. Lite bättre igår och idag men smärtar på vissa underlag och i trapp så gissar på någon överansträngning...
Maten går väl ok, helgen har ju medfört en del gotta men inte allt för mycket. Hoppas jag kan äta ordentlig mat nu i veckan istället för massa godis osv. Ska verkligen kämpa!
Larv:
Självklart! Varmt välkommen! :)
Jag hade en period när jag var oerhört hungrig om dagarna och så länge jag åt bra mat och drack mycket vatten så tror jag inte att det märktes så mycket på vågen faktiskt.
Alla är ju olika men tror man kommer långt med att hålla igen på kak,godis och läskfronten tex.
Och så länge du inte äter en massa "skräp" så går du nog upp det din kropp behöver gå upp och inte en massa annat :)
Vad roligt med lite nya :)
Tack så mycket för bra svar!
Känns skönt att kunna diskutera med likasinnade
Igår bestämde jag mig för att köra lite striktare lchf ett tag för att se om det blir bättre. Har nog varit allt för liberal en period och det märks eftersom jag blir hungrig/trött snabbt efter en måltid samt att jag fått ett enormt sockersug!
Fixade äggröra och bacon igår som jag äter till frukost just nu på jobbet, supergott!
Hoppas att det kommer att vara lösningen att vara lite mer strikt
Planerar att åka till gymmet direkt efter jobbet idag också.
Vad jobbigt med ditt knä! Se till att vila så länge det krävs så att du blir ordentligt bra och inte behöver dras med det i onödan.
Kram och tack för välkomnandet!