• Carolinalovetobias

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Hej!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid med mitt andra barn. Jag vill inte tänka "nu kan jag unna mig hur mycket som helst och ta igen det sen", så tänkte jag med första. Nu när vi har "försökt" så har jag haft den inställningen lite. Har unnat mig chips och godis ALLT för ofta för jag är snart gravid ändå.. 4 månader tog det och VIPS! Hade jag gått upp 5 kg. Sötsuget just nu ska vi ju inte ens prata om :/ Och självdiciplinen att "bli av med" sötsuget håller i sig typ 1 dag. Är en känslomänniska och äter gärna ngt gott när ja mår lite dåligt, bra osv... Jag vet att jag skulle behöva bygga upp styrkan i coren men hur hittar man diciplinen att ställa sig hemma?? :( Gym är inget altenativ för mig. Skulle säkert behöva göra yoga för jag har så mycket spänningar i axlar osv. och promenader för själen..

Nån som känner som jag och vill följas åt genom en hälsosam graviditet? Peppa varandra, byta recept kanske?

• Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)
  • Kookie

Jag hänger gärna på! :) jag levde innan graviditeten på "Quick fix" lösningar dvs mycket mackor och uppvärmd färdigmat, samt att jag har en super dålig karaktär vid godis/sötsaker. Nu är jag i v11 och har försökt vända om till hälsosammare livsstil, men kan helt klart behöva motivation och peppning!

• Kookie

Som sagt älskar "Quick fixs", och speciellt nu som gravid då jag bli stört hungrig på en gång, och måste ha MAT NU! ;) så jag brukar koka ett 6 pack ägg och ha som "snacks" (äter ca 1-2 om dagen), sedan har frysta grönsaker (Allra helst broccoli) varit en life saver vid middagen, även färdig sallad på påse har varit värd varenda krona!

• Carolinalovetobias
    Kookie skrev 2014-01-19 09:15:33 följande:
    Som sagt älskar "Quick fixs", och speciellt nu som gravid då jag bli stört hungrig på en gång, och måste ha MAT NU! ;) så jag brukar koka ett 6 pack ägg och ha som "snacks" (äter ca 1-2 om dagen), sedan har frysta grönsaker (Allra helst broccoli) varit en life saver vid middagen, även färdig sallad på påse har varit värd varenda krona!
    bra tips!! :) tack! :) idag har jag städat hela huset så de får vara dagens motion hehe :)

• FruB

Här hänger jag gärna på. Är gravid i v 7 med tvåan.

• Caroll

Hej!
    Jag hänger gärna på här. Är i v11 med nr 2. Har de sista veckorna varit väldigt onyttig med massa gott.. Känner nu att det är dags att vända detta nu och börja småäta nyttigt istället. Har ju inte lust att svälla upp helt denna gången. Tänkte att jag imorn ska köpa hem massa frukt så jag kan göra en fruktsallad och ha i kylen när man är hungrig. :)

• Poff

Hej! Jag vill gärna joina! Har precis lyckats gå ned mina 25 kg från 1an - och nu är det tydligen dags igen! Har tänkt att träna så mycket som möjligt, men den orken verkar vara någon helt annanstans.. En 7 månaders tös, skola, och gravid-trött. Nej; måste helt klart hitta motivationen för att inte spräcka vågen den här graviditeten!

• Kookie

Vad kul med lite mer folk i tråden! :) Min motivation sjönk till golvet nu när jag börjat blöda, och står i ett "vänta och se läge". Behöver jag säga att chocklad är en fantastisk tröst just nu.. Jag äter fortsatt nyttigt iofs, men noll motion och ja, onyttigheter därimellan :(

• Poff

Oj.. I den situationen förstår jag att det är väldigt svårt, men det är nog faktiskt också okej att göra vad som känns bra just då, och choklad kan ju vara tröstande ibland.. Hoppas allt går bra, det är ju inte helt ovanligt med blödningar.. Håller alla tummar!

• Caroll

Är det fler än jag som vaknar på nätterna och är helt vrålhungrig? Igår fick jag gå upp vid 5 och äta yoghurt och en banan..

• Poff

Jag är också det, går upp och matar min lilla , jätte svårt att inte stanna uppe och äta massor..

Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)