Inlägg från: Carolinalovetobias |Visa alla inlägg
  • Carolinalovetobias

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Hej!

Jag har precis fått reda på att jag är gravid med mitt andra barn. Jag vill inte tänka "nu kan jag unna mig hur mycket som helst och ta igen det sen", så tänkte jag med första. Nu när vi har "försökt" så har jag haft den inställningen lite. Har unnat mig chips och godis ALLT för ofta för jag är snart gravid ändå.. 4 månader tog det och VIPS! Hade jag gått upp 5 kg. Sötsuget just nu ska vi ju inte ens prata om :/ Och självdiciplinen att "bli av med" sötsuget håller i sig typ 1 dag. Är en känslomänniska och äter gärna ngt gott när ja mår lite dåligt, bra osv... Jag vet att jag skulle behöva bygga upp styrkan i coren men hur hittar man diciplinen att ställa sig hemma?? :( Gym är inget altenativ för mig. Skulle säkert behöva göra yoga för jag har så mycket spänningar i axlar osv. och promenader för själen..

Nån som känner som jag och vill följas åt genom en hälsosam graviditet? Peppa varandra, byta recept kanske?

• Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)
  • Carolinalovetobias
    Kookie skrev 2014-01-19 09:15:33 följande:
    Som sagt älskar "Quick fixs", och speciellt nu som gravid då jag bli stört hungrig på en gång, och måste ha MAT NU! ;) så jag brukar koka ett 6 pack ägg och ha som "snacks" (äter ca 1-2 om dagen), sedan har frysta grönsaker (Allra helst broccoli) varit en life saver vid middagen, även färdig sallad på påse har varit värd varenda krona!
    bra tips!! :) tack! :) idag har jag städat hela huset så de får vara dagens motion hehe :)

• Carolinalovetobias
    Kookie skrev 2014-01-28 05:18:17 följande:
    Vad kul med lite mer folk i tråden! :) Min motivation sjönk till golvet nu när jag börjat blöda, och står i ett "vänta och se läge". Behöver jag säga att chocklad är en fantastisk tröst just nu.. Jag äter fortsatt nyttigt iofs, men noll motion och ja, onyttigheter därimellan :(
    ursch då :( hur har det gått??
  • Carolinalovetobias
    Kookie skrev 2014-01-31 07:01:58 följande:

Har en tid på måndag, men det kän
    ns tyvärr rätt kört :(

Ursch då! :( Håller tummar och tår!

Hur går det för er här inne i tråden? :) här går det väll SÅDÄR!! :(:(
    Slinker ner både det ena och andra av det goda och ONYTTIGA: trött på mig sj :P

• Carolinalovetobias

Seriöst. Jag mår illa. Jag räknade ut vad mycket kalorier jag åt igår. 2800 åt jag och jag ska ligga på max 1500 typ. Ursch fyfan blir äcklad av mig själv. Jag äter och äter och äter...

• Carolinalovetobias
    joma2 skrev 2014-03-18 01:36:27 följande:
    Ja... vad ska man säga? Upp och ner. Ena dagen äts det rätt bra, andra dagen tar sockersuget över totalt och kvällarna går då ut på att slappa med en godispåse/ mariekex eller liknande.
    Känner mig så karaktärslös så det är inte klokt, men samtidigt försöker jag lyssna på vad min kropp vill ha.. vet inte vad som är rätt och fel då alla säger olika hela tiden! Det sunda förnuftet svajar hela tiden också :P
    Hur går det för dig?

Det går så där.. redan 5 kilo upp..
    Är i vecka 13 :/ känns inte roligt. Prata med min BM att jag e orolig att gå upp massa..
    Blir ju chips & godis varje helg typ så :/

Lite ångest.. hehe :)

Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)