• Fagerlund

Vilken summa skulle du sälja sex för?

Anta att du blir erbjuden en summa pengar mot att du ställer upp på ett samlag med en okänd person. Vilken summa tackar du ja för?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?
  • Vilhelmina001
    felicityporter skrev 2014-01-09 00:17:37 följande:
    Jag lovar att det är många helt vanliga, attraktiva, män som köper sex. Att det bara skulle vara udda människor som köper sex är en myt. Nej, jag är inte prostituerad men jag är tillräckligt insatt i ämnet för att uttala mig.
    Varför gör de det då..? Det är mig obegripligt. Det måste ju ändå finnas något knasigt med i bilden, som att de vill ha övertaget, förnedra, eller att det ska vara en "riktig hora" (typ skitig, slampig, vulgär... till skillnad från frun eller de medelklasstjejer de träffar annars.)
  • Vilhelmina001
    frappa skrev 2014-01-09 00:17:41 följande:

Så klart det finns, folk som text inte vill ha en känslomässig relation men vill ha sex.

Alltid detta "glorifierande" på kärlek och sex, där dessa måste gå hand i hand.

Lust är inte exklusivt till den med kärlek, en del vill helt enkelt bara ha ett annat kön och lusten ur detta.

Det fattar jag väl, men ser man hyfsat bra ut, sköter sin hygien och inte sänder ut några konstiga vibbar, så kan man få tillfälligt sex utan att behöva betala för det. Så gör ju många unga människor idag, och det kan man OCKSÅ ha synpunkter på... men att räcka över pengar tar det till ett helt annat plan.
  • Vilhelmina001
    Järnlady skrev 2014-01-09 00:23:16 följande:
    För övrigt har jag inte skrivit att det är klandervärt att sälja sex. Jag tvivlar däremot på att man är hel som människa om man gör det.
    Det finns ju också studier som visar, att dessa kvinnor ofta utsatts för övergrepp som barn.

I andra länder, där det inte finns något socialt skyddsnät, kan det vara annorlunda såklart. Där kanske de prostituerade inte har något annat val.
  • Järnlady
    Vilhelmina001 skrev 2014-01-09 00:42:16 följande:
    Det finns ju också studier som visar, att dessa kvinnor ofta utsatts för övergrepp som barn.

I andra länder, där det inte finns något socialt skyddsnät, kan det vara annorlunda såklart. Där kanske de prostituerade inte har något annat val.
    Instämmer.
  • frappa
    Vilhelmina001 skrev 2014-01-09 00:08:51 följande:
    Nu tror jag i och för sig inte, att de individer som KAN inspirera lust hos det motsatta könet, köper sex. De "behöver" ju inte det. (Undantag kan såklart finnas, typ individer som har någon knasig perversion som vanliga människor inte går med på.)

Du tänker utifrån ett stereotypt tänkande och mycket generaliserande.

Blir svårt för dig att greppa detta så länge dessa två hindrar dig att tänka klart.

• felicityporter
    Vilhelmina001 skrev 2014-01-09 00:37:29 följande:
    Varför gör de det då..? Det är mig obegripligt. Det måste ju ändå finnas något knasigt med i bilden, som att de vill ha övertaget, förnedra, eller att det ska vara en "riktig hora" (typ skitig, slampig, vulgär... till skillnad från frun eller de medelklasstjejer de träffar annars.)
    Det finns många saker vi gör här i livet endast p.g.a nyfikenhet/extra spänning i vardagen. Människor är av naturen nyfikna och dras till saker som livar upp vardagen. Det är inget konstigt eller skamligt med det.
  • Vilhelmina001
    felicityporter skrev 2014-01-09 02:06:54 följande:
    Det finns många saker vi gör här i livet endast p.g.a nyfikenhet/extra spänning i vardagen. Människor är av naturen nyfikna och dras till saker som livar upp vardagen. Det är inget konstigt eller skamligt med det.
    Fast en normalvettig vuxen man med tillgång till sex hemma, skulle inte gå till en prostituerad bara för att han är "nyfiken". Faktiskt. Det är så fruktansvärt respektlöst och tyder på en usel kvinnosyn. Inte om han uppfostrats i Sverige i alla fall, där man inte kan undgå samhällets värderingar.

De enda jag kan förstå är män som har ett så frånstötande yttre, att de aldrig skulle få uppleva sex med en annan människa annars. Samt naturligtvis unga grabbar i tonåren/tjuguårsåldern på resa med gänget utomlands, när mamma och pappa och en ev. flickvän inte ser... I den åldern har ju hjärnan inte utvecklats färdigt.
  • frappa
    Vilhelmina001 skrev 2014-01-09 03:46:02 följande:
    Fast en normalvettig vuxen man med tillgång till sex hemma, skulle inte gå till en prostituerad bara för att han är "nyfiken". Faktiskt. Det är så fruktansvärt respektlöst och tyder på en usel kvinnosyn. Inte om han uppfostrats i Sverige i alla fall, där man inte kan undgå samhällets värderingar.

De enda jag kan förstå är män som har ett så frånstötande yttre, att de aldrig skulle få uppleva sex med en annan människa annars. Samt naturligtvis unga grabbar i tonåren/tjuguårsåldern på resa med gänget utomlands, när mamma och pappa och en ev. flickvän inte ser... I den åldern har ju hjärnan inte utvecklats färdigt.
    Kan bara återupprepa.

Blir svårt för dig att greppa detta så länge dessa två hindrar dig att tänka klart.

Säger inte du har fel till 100%, men saknar hela spektra till anledningar till vilja köpa sex.
    I bland vill folk ha en kärlekslös sexrelation helt enkelt.
    Var med definitivt kärlekslöst kan det, om man väljer att köpa sex.

• Fagerlund
    Vilhelmina001 skrev 2014-01-09 03:46:02 följande:

Varför skulle sexköp ha sin grund i en kvinnosyn? Du är medveten om att även kvinnor köper sex, och även många homosexuella män (vilket är vanligare, faktiskt). Handlar det om kvinnosyn då också?

Är det bara utlänningar som köper sex i Sverige, inte riktiga svenskar, enligt dig?

Jag måste säga att du har en väldig fördomsfullt och generaliserande syn på andra människors sexualitet!
  • Vilhelmina001
    frappa skrev 2014-01-09 07:05:23 följande:
    Kan bara återupprepa.

Säger inte du har fel till 100%, men saknar hela spektra till anledningar till vilja köpa sex.
    I bland vill folk ha en kärlekslös sexrelation helt enkelt.
    Var med definitivt kärlekslöst kan det, om man väljer att köpa sex.

Då kan man ha en KK. Då är det på lika villkor, enligt våra moderna svenska värderingar. (Enligt muslimska, judisk-ortodoxa och grekisk-ortodoxa värderingar förnedrar sig dock dessa kvinnor nästan lika mycket som horor.)
Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?