• Fagerlund

Vilken summa skulle du sälja sex för?

Anta att du blir erbjuden en summa pengar mot att du ställer upp på ett samlag med en okänd person. Vilken summa tackar du ja för?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?
  • Furstinna

Hade jag inte haft barn och blev erbjuden 1 000 000 + för en snabbis med kondom med en snygg kille utan att vi någonsin skulle ses igen eller att någon skulle få reda på det så skulle jag gjort det.

• Momat

Alltså, det beror ju på lite.

Om det var en obehaglig eller äcklig en så skulle jag inte göra det för någon summa i världen.

Om det däremot var en snubbe som verkar vara okej (och då menar jag inte att han måste vara snygg, utan normal, ren och icke-psykopat-aktig) så skulle jag göra det för en miljon kronor, ifall min man gick med på det. Men det tror jag att han skulle, med tanke på pengarna som skulle underlätta vårt liv betydligt (det är min man som jobbar och lider mest av vår ansträngda ekonomi, så egentligen skulle det vara en sorts kompensation för att han har varit tvungen att försörja mig den senaste tiden).

• 5by5

Inte för någon summa! Finns mycket jag inte skulle göra för pengar! Är absolut inte pengakåt.

• Fagerlund
    5by5 skrev 2014-01-08 08:41:05 följande:
    Inte för någon summa! Finns mycket jag inte skulle göra för pengar! Är absolut inte pengakåt.
    Att sluta jobbe för resten av livet är inget du kan tänka dig göra för lite sex?
  • LillGris
    Fagerlund skrev 2014-01-08 08:43:52 följande:
    Att sluta jobbe för resten av livet är inget du kan tänka dig göra för lite sex?

Jag hade iofs fortsatt jobba även om jag fick en miljard :)
  • Arbetsvegan
    felicityporter skrev 2014-01-08 02:39:21 följande:
    Nej, jag har aldrig fått massage av någon professionell massör eftersom jag tycker att det är obehagligt när människor rör mig. Min poäng tycks ha gått dig helt förbi; jag har aldrig anklagat massörer för att vara prostituerade, min avsikt var att lite försiktigt påpeka att det finns andra (ibland) behagliga tjänster vi lagligt kan köpa i samhället, vilket gör det löjligt att slå sig för bröstet och förkasta just en typ av tjänst.

Jag skulle inte heller vilja arbeta som prostituerad men jag skulle inte vilja arbeta som rörmokare heller, jag finner dock ingen anledning att stoltsera med: "prostitution/rörläggning går mot mina principer och jag skulle inte göra något av det för alla pengar i hela världen (eftersom jag är en bättre människa!)"
    Jag förstod nog att det var dit du ville komma och jag menade på att man inte kan jämföra prostitution med vilken tjänst som helst. 

Tycker att det är vettigt att människor inte objektifierar prostituerade  till att de endast säljer tjänster fr det är så långt från sanningen man kan komma, annars skulle det finnas små flickor som har det som drömyrke. Ser inte alls att folk gör tolkningen att de är bättre människor som inte vill sälja sina kroppar, endast att de inte är gränslösa.
  • Petite Chérie
    5by5 skrev 2014-01-08 08:41:05 följande:
    Jag är inte heller pengakåt, men jag skulle gärna ha en miljard kronor för att kunna se till att alla jag älskar är ekonomiskt oberoende. Jag hade behållit en ganska liten summa av det faktiskt, och gett bort resten.
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Mandel

Beror på hur personen ser ut och luktar. Ser han helt ok ut och inte stinker så räcker det med några tusenlappar.
    Vill han betala mer så är det så klart inget problem

Även om jag inte tycker att man behöver snacka om sitt sexliv och ha sex offentligt osv så förstår jag inte varför folk så ofta har en sådan strikt syn på just sex. 
    Varför är det så unik med den kroppsdelen för?
    För att vi i århundraden har blivit matade med att det är en skamlig del av vår kropp? Att njuta av sex är fult?
    Äh, lika gärna som folk kan ge varandra massage på övriga kroppen så kan man väl massera andra delar med!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Arbetsvegan
    Mandel skrev 2014-01-08 09:02:25 följande:
    Beror på hur personen ser ut och luktar. Ser han helt ok ut och inte stinker så räcker det med några tusenlappar.
    Vill han betala mer så är det så klart inget problem

Även om jag inte tycker att man behöver snacka om sitt sexliv och ha sex offentligt osv så förstår jag inte varför folk så ofta har en sådan strikt syn på just sex. 
    Varför är det så unik med den kroppsdelen för?
    För att vi i århundraden har blivit matade med att det är en skamlig del av vår kropp? Att njuta av sex är fult?
    Äh, lika gärna som folk kan ge varandra massage på övriga kroppen så kan man väl massera andra delar med!
    Du hittar ingen kultur där sex är lika naturlig som att kamma håret. Det finns mer frigjorda kulturer men det är fortfarande något privat. Varför pratar du annars inte öppet om sex och har det på i offentliga miljöer till allmän beskådan?
Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?