• Fagerlund

Vilken summa skulle du sälja sex för?

Anta att du blir erbjuden en summa pengar mot att du ställer upp på ett samlag med en okänd person. Vilken summa tackar du ja för?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?
  • Millicent
    Fagerlund skrev 2014-01-09 12:58:05 följande:
    Du nobbar en miljard kronor för ett möjligen äckligt minne?
    Absolut! Vad ska jag med en miljard till? Jag har det bra och inga ekonomiska problem. 
  • felicityporter
    Millicent skrev 2014-01-09 13:08:57 följande:
    Absolut! Vad ska jag med en miljard till? Jag har det bra och inga ekonomiska problem. 
    Men en miljard skulle väl ändå ge dig betydligt högre levnadsstandard än du har idag? Du hade aldrig behövt jobba en dag till i ditt liv (om du inte vill), du skulle aldrig någonsin behöva oroa dig för att bli av med jobbet, du skulle få möjligheter som du inte ens kan drömma om idag, du hade haft möjlighet att bo precis var du vill och skulle kunna bygga ett helt nytt hus utan att behöva ta en endaste krona i lån, eventuella barn skulle aldrig behöva oroa sig över att hitta en bostad när det är dags för dem att flytta, du skulle få möjlighet att placera en rejäl del av pengarna och få dem att växa ännu mer, etc, etc.
  • c89

Intressant tankeställare då jag är emot all form av prostitution. Om min partner sa nej så skulle jag heller inte göra det för någon summa i världen, men annars skulle några miljoner antagligen få mig att ändra mig om min partner var OK med det. För, säg 5 miljoner har vi råd att köpa ett drömradhus och slippa ha lån, kan ha större sparkapital till våra barn i framtiden än vad ekonomin tillåter nu och vi kan göra resan vi alltid drömt om med hela familjen senare. Likaså kan jag donera pengar till de jag känner verkligen behöver och få känna att jag kan bidra på ett sätt jag inte kan idag, annat än genom att betala skatt.

En mille, njäe, inte ens då, men några mille till så är det möjligt att jag kan tänka mig det. Har trots allt blivit våldtagen när jag blev av med min oskuld, något som präglat mig och fått mig att må fruktansvärt i flera år, men nu, 10 år senare så tänker jag sällan på det och har kunnat börja fungera igen rent sexuellt utan tanke på det. Alltså lär jag kunna komma över ett sålt samlag med okänd person i sinom tid också...

• Millicent
    felicityporter skrev 2014-01-09 15:05:14 följande:
    Men en miljard skulle väl ändå ge dig betydligt högre levnadsstandard än du har idag? Du hade aldrig behövt jobba en dag till i ditt liv (om du inte vill), du skulle aldrig någonsin behöva oroa dig för att bli av med jobbet, du skulle få möjligheter som du inte ens kan drömma om idag, du hade haft möjlighet att bo precis var du vill och skulle kunna bygga ett helt nytt hus utan att behöva ta en endaste krona i lån, eventuella barn skulle aldrig behöva oroa sig över att hitta en bostad när det är dags för dem att flytta, du skulle få möjlighet att placera en rejäl del av pengarna och få dem att växa ännu mer, etc, etc.
    Det låter helt ointressant. 
  • Petite Chérie
    Millicent skrev 2014-01-09 15:31:07 följande:
    Det låter helt ointressant. 
    Hjälpa vänner och familj ekonomiskt då?
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Millicent
    Petite Chérie skrev 2014-01-09 15:32:46 följande:
    Hjälpa vänner och familj ekonomiskt då?
    Fast inte till priset av att jag riskerar att behöva knulla med ett äckel som kan förstöra för mig. Det skulle de inte heller vilja. Vi har det bra. Ingen svälter och ingen av dem blir gladare av pengar. 
  • Grodprins

1 miIjard. 

Vad det gäller myndighetskultur så är Sverige västvärldens bottenmärke.
  • Idun

Svårt då människan är helt okänd...

Mer än 1000 men under en miljon,
    100 000 - ja förmodligen. 
    10 000 - eventuellt men då vill jag ta ställning till vem personen är, bilder och liknande.

Helt Okänd människa och 1 miljon/1 miljard - skulle tacka nej,  slutar säkert som mördad eller som trafficking offer (eller kanske är för gammal för det ;) ).  Ett säkert upplägg och 1 miljon/1 miljard (spelar inte så stor roll då det ändå är helt osannolikt ) - ja, även om jag skulle tycka att den människan var askonstig som betalar så mycket för ett enda samlag. 

• Vilhelmina001
    Fagerlund skrev 2014-01-09 09:04:21 följande:
    Självklart är du inte ensam om uppfattningen, men det finns många som har en annan uppfattning. Du kan inte anse att din höga moraluppfattning ska gälla alla andra människor också.
    Fast nu är prostitution till och med OLAGLIGT i Sverige. Så egentligen finns det inte mycket att diskutera. Det är som att diskutera om det är rätt eller fel att sälja/köpa knark...
  • Fagerlund
    Vilhelmina001 skrev 2014-01-09 21:37:29 följande:
    Fast nu är prostitution till och med OLAGLIGT i Sverige. Så egentligen finns det inte mycket att diskutera. Det är som att diskutera om det är rätt eller fel att sälja/köpa knark...
    Knarkhandel är lika intressant att diskutera som sexhandel. Dessutom är sexhandel lagligt i flera länder - Tyskland  texempel. Där har hororna till och med egna fackförbund.
Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?