• Fagerlund

Vilken summa skulle du sälja sex för?

Anta att du blir erbjuden en summa pengar mot att du ställer upp på ett samlag med en okänd person. Vilken summa tackar du ja för?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?
  • Velouria
    Fagerlund skrev 2014-01-19 16:49:57 följande:
    Varför gör det sexuella det inte möjligt att jämföra med andra tjänster?
    Det har jag förklarat i mitt inlägg som du citerade. Och min förklaring är grundat på enbart min egen personliga åsikt.
    Mother cake
  • Fagerlund
    Velouria skrev 2014-01-19 16:51:08 följande:
    Det har jag förklarat i mitt inlägg som du citerade. Och min förklaring är grundat på enbart min egen personliga åsikt.
    Du förklarar ingenting i ditt förra inlägg, bara att du tycker så. Men det är din åsikt, varför skulle den gälla andra människor?
  • Velouria
    Selfish Geene skrev 2014-01-19 16:52:48 följande:
    Velouria: vad grundar du din åsikt på?
    (Förutom känslor)
    Enbart mina egna tankar och känslor inför prostitution. För en diskussion likt denna är det nog svårt att vara totalt subjektiv och inte ha några som helst personliga referensramar att utgå från. I första meningen i mitt inlägg var jag rätt tydlig med just detta genom att skriva "Man kan välja att se det lite olika. Du ser det som en tjänst, andra ser det som att köpa en kropp" eftersom det inte finns ett rätt sätt att se på detta. Så om det är någon vetenskaplig forskning du efterfrågar som grund för min åsikt så kan jag inte hjälpa dig. Fast det kanske inte var vetenskaplig forskning du efterfrågade?
    Mother cake
  • Pallas

Det beror väldigt mycket på i vilken ekonomisk situation jag befinner mig i, men jag skulle kunna sälja "min kropp och själ" utan att må dåligt av det. En av anledningarna till det är just att jag inte anser att jag kan sälja varken min kropp eller själ.

Det har funnits en tid då jag kunde tänka mig att göra det för att ha mat på bordet, i dag skulle jag nog inte göra det för mindre än 1,5 miljoner, typ.

• Free Spirit
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-19 16:20:47 följande:
    En normal kvinna kan inte lämna ut sin kropp på det sättet - det allra mest privata och intima - för pengar. Kan du inte förstå det så är det synd om dig. Ett "handjobb" skulle möjligen kunna vara en tjänst, men absolut inte samlag - då säljer man sin kropp och JA faktiskt även sin själ...

En fattig har inget val. Du ser inget fel i att köpa en njure av någon fattig..?
  • Selfish Geene

Velouria: jag efterfrågar ett sakligt argument för att sexhandel inte ska behandlas som all annan försäljning av tjänster?

• Velouria
    Fagerlund skrev 2014-01-19 16:56:22 följande:
    Du förklarar ingenting i ditt förra inlägg, bara att du tycker så. Men det är din åsikt, varför skulle den gälla andra människor?
    Exakt. Jag förklarar utifrån mitt eget tyckande, liksom du, vad jag anser om att sälja sexuella tjänster. Men jag tror inte att jag utgått ifrån att alla andra skulle tycka som jag. Det ser man ju här i diskussionen att du och jag tycker lite annorlunda om prostitution. Jag ser det inte som något okänsligt där en människas integritet och värdighet inte kränks. Jag skulle själv må väldigt dåligt om jag hade tvingats till prostitution.
    Mother cake
  • Fru Blanka av Namur
    Fagerlund skrev 2014-01-19 16:48:53 följande:
    Du är alltså beredd att dela in alla kvinnor i normala och onormala, utifrån din egen sexualmoral?
    Nej - utifrån all etablerad moral i världen någonsin...
  • Velouria
    Selfish Geene skrev 2014-01-19 17:01:38 följande:
    Velouria: jag efterfrågar ett sakligt argument för att sexhandel inte ska behandlas som all annan försäljning av tjänster?
    Sakligt - menar du där man inte blandar in eget tyckande? Argument som enbart baseras på kall fakta?
    Mother cake
Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?