• Fagerlund

Vilken summa skulle du sälja sex för?

Anta att du blir erbjuden en summa pengar mot att du ställer upp på ett samlag med en okänd person. Vilken summa tackar du ja för?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?
  • Fru Blanka av Namur
    Selfish Geene skrev 2014-01-19 16:07:40 följande:
    Fru blanka av natur: idag har man samma möjlighet att köpa en fattig kvinnas tjänster för att ge dig massage, städa ditt kök och tömma din ändtarm.
    Men du menar alltså att det är värre att ha sex mot betalning än att gräva ut bajs ur någons röv mot betalning?

Förklara varför det ena är värre än det andra!
    Men hur menar du nu..? Jag har arbetat i vården större delen av mitt liv, och tagit hand om både bajs och kiss och kräkningar och blod. Men jag har aldrig, aldrig känt mig nedvärderad för det, utan alltid känt att jag gör ett fint och bra och viktigt arbete för både patienten i fråga och samhället. Och ja städning ingick också när jag arbetade på äldreboendena. Exakt på vilket sätt ger det dig rätt att jämföra mig med en hora..?
  • Fru Blanka av Namur
    Fagerlund skrev 2014-01-19 16:09:39 följande:
    Att köpa sex är att köpa en  tjänst, inte en kropp. Varför är det fel att köpa något av en fattig?
    En normal kvinna kan inte lämna ut sin kropp på det sättet - det allra mest privata och intima - för pengar. Kan du inte förstå det så är det synd om dig. Ett "handjobb" skulle möjligen kunna vara en tjänst, men absolut inte samlag - då säljer man sin kropp och JA faktiskt även sin själ...

En fattig har inget val. Du ser inget fel i att köpa en njure av någon fattig..?
  • Fagerlund
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-19 16:18:48 följande:
    Men hur menar du nu..? Jag har arbetat i vården större delen av mitt liv, och tagit hand om både bajs och kiss och kräkningar och blod. Men jag har aldrig, aldrig känt mig nedvärderad för det, utan alltid känt att jag gör ett fint och bra och viktigt arbete för både patienten i fråga och samhället. Och ja städning ingick också när jag arbetade på äldreboendena. Exakt på vilket sätt ger det dig rätt att jämföra mig med en hora..?
    Det är ju faktiskt du som värderar horor så mycket lägre än dig själv, enbart på grund av ett annat val av yrke. 
  • Selfish Geene

Fru blanka: jag håller med Fagerlund, det är inte jag dom nedvärderar ditt yrke det är du som nedvärderar sexarbetare.

Vill du svara på frågan jag ställde tidigare?

• NenneLo

Jag skulle aldrig kunna sälja mig, skulle må alldeles för dåligt efteråt så det skulle inte vara värt det.

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Velouria
    Fagerlund skrev 2014-01-19 16:09:39 följande:
    Att köpa sex är att köpa en  tjänst, inte en kropp. Varför är det fel att köpa något av en fattig?
    Man kan välja att se det lite olika. Du ser det som en tjänst, andra ser det som att köpa en kropp. Man utför sexuella handlingar. För den som köper kanske det mer känns som en sexuell tjänst än bara vilken tjänst som helst. Tror inte att så många är öppna med att ha köpt en sexuell tjänst och många är inte så öppna med att de säljer sexuella tjänster. I så fall skulle man kunna jämföra det med att köpa t.ex. städtjänst. Det är just det sexuella i det som gör det tabubelagt och därmed rätt ojämförbart med övriga säljbara tjänster.
    Mother cake
  • Velouria

För att svara på din fråga, TS, så skulle jag aldrig kunna sälja min kropp i det läget jag är nu. Men om jag vore fattig skulle jag nog överväga det. För mig ligger en stor del av min personliga integritet väldigt mycket i min sexualitet och jag ser det som väldigt nedvärderande att utföra sexuella handlingar på okända människor i utbyte mot pengar. Därför skulle jag utföra det endast för att överleva.

Mother cake
  • Fagerlund
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-19 16:20:47 följande:
    En normal kvinna kan inte lämna ut sin kropp på det sättet - det allra mest privata och intima - för pengar. Kan du inte förstå det så är det synd om dig. Ett "handjobb" skulle möjligen kunna vara en tjänst, men absolut inte samlag - då säljer man sin kropp och JA faktiskt även sin själ...

En fattig har inget val. Du ser inget fel i att köpa en njure av någon fattig..?
  • Fagerlund
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-19 16:20:47 följande:

Du är alltså beredd att dela in alla kvinnor i normala och onormala, utifrån din egen sexualmoral?
  • Fagerlund
    Velouria skrev 2014-01-19 16:29:09 följande:
    Man kan välja att se det lite olika. Du ser det som en tjänst, andra ser det som att köpa en kropp. Man utför sexuella handlingar. För den som köper kanske det mer känns som en sexuell tjänst än bara vilken tjänst som helst. Tror inte att så många är öppna med att ha köpt en sexuell tjänst och många är inte så öppna med att de säljer sexuella tjänster. I så fall skulle man kunna jämföra det med att köpa t.ex. städtjänst. Det är just det sexuella i det som gör det tabubelagt och därmed rätt ojämförbart med övriga säljbara tjänster.
    Varför gör det sexuella det inte möjligt att jämföra med andra tjänster?
Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?