• Fagerlund

Vilken summa skulle du sälja sex för?

Anta att du blir erbjuden en summa pengar mot att du ställer upp på ett samlag med en okänd person. Vilken summa tackar du ja för?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?
  • Selfish Geene

Fru blanka: att vara homosexuell har också ansetts omoraliskt och onormalt större delen av världen (och här det fortfarande på många platser)
    Sen förstod många av oss att vi saknade rationella skäl att känna så och ändrade vår inställning till homosexualitet.

Att många människor delar em åsikt betyder inte att dem är rätt

• Fru Blanka av Namur
    Selfish Geene skrev 2014-01-19 17:07:27 följande:
    Fru blanka: att vara homosexuell har också ansetts omoraliskt och onormalt större delen av världen (och här det fortfarande på många platser)
    Sen förstod många av oss att vi saknade rationella skäl att känna så och ändrade vår inställning till homosexualitet.

Att många människor delar em åsikt betyder inte att dem är rätt
    Nej. Ni blev hjärntvättade att tycka så.
  • Velouria
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-19 17:08:08 följande:
    Nej. Ni blev hjärntvättade att tycka så.
    Fast vänta här! Menar du att det normala är att tycka att homosexualitet är onormalt?
    Mother cake
  • Selfish Geene

Velouria: jag tror att du håller med mig om att känslor och personliga åsikter är dåliga att använda som grund gör vilja fri- och rättigheter vi ger andra människor?

Fakta och sakliga argument är betydligt bättre tycker du inte?

• Velouria
    Selfish Geene skrev 2014-01-19 17:12:37 följande:
    Velouria: jag tror att du håller med mig om att känslor och personliga åsikter är dåliga att använda som grund gör vilja fri- och rättigheter vi ger andra människor?

Det beror på vad det är för fråga och vilken nivå diskussionen är på. Jag anser inte att det är fel att svara och argumentera i denna fråga utifrån sina egna känslor och personliga åsikter grundade på sina egna referensramar, vilket nog också TS efterfrågar. Det är om denna fråga skulle vara på politisk arena som man nog bör vara försiktig med att blanda in för mycket eget tyckande och sluta vara så icke-subjektiv. 
    Mother cake
  • Velouria
    Selfish Geene skrev 2014-01-19 17:12:37 följande:

När det gäller de mänskliga rättigheterna så ställer jag mig bakom din åsikt ja. Mänskliga rättigheterna ska vara okränkbara.
    Mother cake
  • Selfish Geene

Velouria: anser du verkligen att sexhandel ska vara olagligt för att du och andra tycker att det "känns fel", helt oberoende av hur sexarbetarna känner inför saken?

Eller tycker du att sexhandel borde legaliseras?

• Selfish Geene

Velouria; varför är det bara de mänskliga rättigheterna som inte får kränkas pga hur människor "känner" inför hur andra vill leva sina liv?

Borde inte ALLA inskränkningar i våra fri- och rättigheter kunna motiveras sakligt?

Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?