• Fagerlund

Vilken summa skulle du sälja sex för?

Anta att du blir erbjuden en summa pengar mot att du ställer upp på ett samlag med en okänd person. Vilken summa tackar du ja för?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?
  • Järnlady
    Fagerlund skrev 2014-01-08 08:00:02 följande:
    Du skulle aldrig kunna tänka dig att jobba med massage, till exempel?
    Det är stor skillnad på att sälja sex och att arbeta med massage. Att sälja sex är betydligt personligare än att arbeta på en massagesalong. Mitt privata jag är inget jag vill dela med mig av i någon större utsträckning under arbetstid och därför är att sälja sex inte aktuellt. Ur den aspekten är det tänkbart för mig att arbeta på massagesalong men jag skulle ändå välja bort det av andra skäl.
  • Fagerlund
    Vilhelmina001 skrev 2014-01-08 22:30:48 följande:
    Håller inte alls med. Inte för att ONS är något föredömligt beteende för en kvinna heller. Men det är ändå något som hon gör, för att hon SJÄLV känner lust. Det finns någon slags mänsklighet och ömsesidighet i det. Att sälja sin kropp, däremot, är bara futtigt, billigt, förnedrande och lågt...
    Du menar alltså att "sälja sin kropp" för sin lust är hedervärt, men för pengar ska det fördömas?
  • frappa
    Fagerlund skrev 2014-01-08 23:57:15 följande:
    Du menar alltså att "sälja sin kropp" för sin lust är hedervärt, men för pengar ska det fördömas?

Sen får man också tillägga.

Varför förutsätter folk att inte dessa två kan samverka samtidigt.

Som om man innefattar pengar, så kan man inte känna lust och vice versa.
    dvs det ena utesluter inte det andra.

• Fagerlund
    Järnlady skrev 2014-01-08 23:49:56 följande:
    Det är stor skillnad på att sälja sex och att arbeta med massage. Att sälja sex är betydligt personligare än att arbeta på en massagesalong. Mitt privata jag är inget jag vill dela med mig av i någon större utsträckning under arbetstid och därför är att sälja sex inte aktuellt. Ur den aspekten är det tänkbart för mig att arbeta på massagesalong men jag skulle ändå välja bort det av andra skäl.
    Varför är att sälja sex personligare än massage, och därmed mera klandervärt?

Om man är skådespelare, är man inte då ytterst personlig för pengar? Eller artist av annat slag? Är det fel i dina ögon?
  • Vilhelmina001
    Fagerlund skrev 2014-01-08 23:57:15 följande:
    Nej, jag skrev ju att det inte var något föredömligt beteende för kvinnor det heller. Men det finns ändå en rejäl gradskillnad mellan att göra det för att man själv vill, och att ta betalt. Den skillnaden tror jag att de flesta människor ser. Att bli en hora på riktigt - en sådan som inte bara ligger med främmande utan dessutom tar betalt - är det lägsta av allt.
  • Vilhelmina001
    frappa skrev 2014-01-08 23:59:35 följande:

Sen får man också tillägga.

Varför förutsätter folk att inte dessa två kan samverka samtidigt.

Som om man innefattar pengar, så kan man inte känna lust och vice versa.
    dvs det ena utesluter inte det andra.

Nu tror jag i och för sig inte, att de individer som KAN inspirera lust hos det motsatta könet, köper sex. De "behöver" ju inte det. (Undantag kan såklart finnas, typ individer som har någon knasig perversion som vanliga människor inte går med på.)
  • felicityporter
    Vilhelmina001 skrev 2014-01-09 00:08:51 följande:
    Nu tror jag i och för sig inte, att de individer som KAN inspirera lust hos det motsatta könet, köper sex. De "behöver" ju inte det. (Undantag kan såklart finnas, typ individer som har någon knasig perversion som vanliga människor inte går med på.)
    Jag lovar att det är många helt vanliga, attraktiva, män som köper sex. Att det bara skulle vara udda människor som köper sex är en myt. Nej, jag är inte prostituerad men jag är tillräckligt insatt i ämnet för att uttala mig.
  • frappa
    Vilhelmina001 skrev 2014-01-09 00:08:51 följande:

Så klart det finns, folk som text inte vill ha en känslomässig relation men vill ha sex.

Alltid detta "glorifierande" på kärlek och sex, där dessa måste gå hand i hand.

Lust är inte exklusivt till den med kärlek, en del vill helt enkelt bara ha ett annat kön och lusten ur detta.

Givetvis utesluter detta inte nått, där vi har personer som är perversa som du uttrycker det.

Men känns lite lustigt, att vi kanske inte accepterar perversa människor och detta.

Men om någon normal gör så, då är det riktigt illa, en pervers "förväntar" man sig inte mer.

• Järnlady
    Fagerlund skrev 2014-01-09 00:00:42 följande:
    Varför är att sälja sex personligare än massage, och därmed mera klandervärt?

Om man är skådespelare, är man inte då ytterst personlig för pengar? Eller artist av annat slag? Är det fel i dina ögon?
    Att sälja sex är personligare därför att jag isåfall måste dela med mig av min nakna kropp och beröra någon annans nakna kropp på ett smeksamt sätt. Något som jag anser ska vara reserverat för två personer som tycker om och/ eller upplever sexuell attraktion för varandra. 

Om jag istället arbetar på en massagesalong är jag fullt påklädd och förväntas inte vara smeksam i mina rörelser. Det skulle tvärtom ses som oprofessionellt, vara tjänstefel och anledning till polisanmälan.

För övrigt har jag inte skrivit att det är klandervärt att sälja sex. Jag tvivlar däremot på att man är hel som människa om man gör det.
  • Fagerlund
    Vilhelmina001 skrev 2014-01-09 00:06:09 följande:
    Nej, jag skrev ju att det inte var något föredömligt beteende för kvinnor det heller. Men det finns ändå en rejäl gradskillnad mellan att göra det för att man själv vill, och att ta betalt. Den skillnaden tror jag att de flesta människor ser. Att bli en hora på riktigt - en sådan som inte bara ligger med främmande utan dessutom tar betalt - är det lägsta av allt.
    Du är verkligen föraktfull när du placerar horor lägre än mördare, pedofiler och våldtäktsmän.
Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?