Fagerlund skrev 2014-01-09 07:11:52 följande:
Varför skulle sexköp ha sin grund i en kvinnosyn? Du är medveten om att även kvinnor köper sex, och även många homosexuella män (vilket är vanligare, faktiskt). Handlar det om kvinnosyn då också?
Är det bara utlänningar som köper sex i Sverige, inte riktiga svenskar, enligt dig?
Jag måste säga att du har en väldig fördomsfullt och generaliserande syn på andra människors sexualitet!
Det har i alla tider varit män som köpt kvinnors kroppar, och det har även i alla tider varit så att samhället placerat dessa kvinnor längst ner i rangordningen. Ingen vuxen, normalbegåvad man kan vara omedveten om detta. Köper han sex av en kvinna, så är han med och förnedrar henne. Och dessutom. Jag brukar inte tala om "könsmaktsordning", p.g.a. att tokfeministerna överanvänder det begreppet i alla möjliga sammanhang där det inte stämmer. Men när det gäller just prostitution, så känner jag att de män som köper sex faktiskt bidrar till en sådan könsmaktsordning. Där alla män alltså blir mer värda än alla kvinnor - inte bara de som säljer sex.
Hur män som köper andra män tänker, har jag faktiskt ingen aning om, och inte heller vet jag hur de som säljer fungerar. Kanske är det en sexuell perversion för båda, att vilja leka den leken där man köper och säljer..?
Kvinnor köper inte sex av män på det sättet, att de räcker över en summa pengar som betalning för ett samlag. I alla fall är det MYCKET ovanligt. För normala kvinnor kan inte förmå sig till det. NÄR de köper sex, så vill de ha fantasin att det är ett kärleksförhållande de har. Då åker de till ett U-land, ofta i Västafrika, där det finns många unga män som lever på denna hantering. Mannen och kvinnan inleder en "semesterflirt", och det är underförstått att kvinnan betalar för allting - mat, nöjen o.s.v.. De gör allting tillsammans som vilket par som helst. Ofta ger hon honom presenter. Och när hon ska åka hem ger hon honom antingen en extra fin present typ en dyr klocka (som han i sin tur säljer så fort hon åkt), eller så hintar han något om att han har en syster som behöver en operation som kostar det-och-det - och då får han det beloppet i "present". Det är alltså inte lika kallt och cyniskt som männens sexköpande.
Jag har aldrig sagt att det bara är utlänningar som köper sex i Sverige. Jag vet mycket väl att det är många infödda män som gör det också.
Det får stå för dig.