Inlägg från: Vilhelmina001 |Visa alla inlägg
  • Vilhelmina001

Vilken summa skulle du sälja sex för?

Hade det varit Robert Redford i "Indecent Proposal" (som han fortfarande såg ut då), så hade jag gjort det gratis!

Annars skulle jag inte sälja min kropp för någon summa i världen, om det inte var en nödsituation. (Typ att det var enda sättet att få beskydd eller mat till mina barn och mig efter en naturkatastrof, som ödelagt alla samhällsfunktioner.) Jag tror nämligen att man skadar sin själ om man gör det. 

• Vilhelmina001
    Fagerlund skrev 2014-01-07 21:05:50 följande:
    Men det finns ändå mycket annat du kan tänka dig att byta mot pengar.
    Vilka saker tänker du på då?

Det värsta jag har gjort i dom banorna, är att jobba som försäljare. Jag mådde inte bra av det, för jag upplevde att jag lurade kunderna och bidrog till sopberget. Det var verkligen inte "jag". Men inte ens det gick att jämföra med att sälja sin kropp. Det var ändå bara ett jobb, medan kroppen är privat och personlig.
  • Vilhelmina001
    Aniiee skrev 2014-01-08 17:56:14 följande:
    Någolunda städad, hygglig och "normal-utseende" person.... tja, jag drar väl hem ett krogragg då och då, inte så ofta, men det händer. I övrigt får vem som helst ligga om vederbörande har tre femhundringar eller mer (inte ofta jag stöter på folk med tusenlappar...)

Den som säger "aldrig ens för en miljard" men som har haft ett ONS är en hycklare. Jag tycker inte om hycklare....
    Håller inte alls med. Inte för att ONS är något föredömligt beteende för en kvinna heller. Men det är ändå något som hon gör, för att hon SJÄLV känner lust. Det finns någon slags mänsklighet och ömsesidighet i det. Att sälja sin kropp, däremot, är bara futtigt, billigt, förnedrande och lågt...
  • Vilhelmina001
    Fagerlund skrev 2014-01-08 23:57:15 följande:
    Du menar alltså att "sälja sin kropp" för sin lust är hedervärt, men för pengar ska det fördömas?
    Nej, jag skrev ju att det inte var något föredömligt beteende för kvinnor det heller. Men det finns ändå en rejäl gradskillnad mellan att göra det för att man själv vill, och att ta betalt. Den skillnaden tror jag att de flesta människor ser. Att bli en hora på riktigt - en sådan som inte bara ligger med främmande utan dessutom tar betalt - är det lägsta av allt.
  • Vilhelmina001
    frappa skrev 2014-01-08 23:59:35 följande:

Sen får man också tillägga.

Varför förutsätter folk att inte dessa två kan samverka samtidigt.

Som om man innefattar pengar, så kan man inte känna lust och vice versa.
    dvs det ena utesluter inte det andra.

Nu tror jag i och för sig inte, att de individer som KAN inspirera lust hos det motsatta könet, köper sex. De "behöver" ju inte det. (Undantag kan såklart finnas, typ individer som har någon knasig perversion som vanliga människor inte går med på.)
  • Vilhelmina001
    felicityporter skrev 2014-01-09 00:17:37 följande:
    Jag lovar att det är många helt vanliga, attraktiva, män som köper sex. Att det bara skulle vara udda människor som köper sex är en myt. Nej, jag är inte prostituerad men jag är tillräckligt insatt i ämnet för att uttala mig.
    Varför gör de det då..? Det är mig obegripligt. Det måste ju ändå finnas något knasigt med i bilden, som att de vill ha övertaget, förnedra, eller att det ska vara en "riktig hora" (typ skitig, slampig, vulgär... till skillnad från frun eller de medelklasstjejer de träffar annars.)
  • Vilhelmina001
    frappa skrev 2014-01-09 00:17:41 följande:

Så klart det finns, folk som text inte vill ha en känslomässig relation men vill ha sex.

Alltid detta "glorifierande" på kärlek och sex, där dessa måste gå hand i hand.

Lust är inte exklusivt till den med kärlek, en del vill helt enkelt bara ha ett annat kön och lusten ur detta.

Det fattar jag väl, men ser man hyfsat bra ut, sköter sin hygien och inte sänder ut några konstiga vibbar, så kan man få tillfälligt sex utan att behöva betala för det. Så gör ju många unga människor idag, och det kan man OCKSÅ ha synpunkter på... men att räcka över pengar tar det till ett helt annat plan.
  • Vilhelmina001
    Järnlady skrev 2014-01-09 00:23:16 följande:
    För övrigt har jag inte skrivit att det är klandervärt att sälja sex. Jag tvivlar däremot på att man är hel som människa om man gör det.
    Det finns ju också studier som visar, att dessa kvinnor ofta utsatts för övergrepp som barn.

I andra länder, där det inte finns något socialt skyddsnät, kan det vara annorlunda såklart. Där kanske de prostituerade inte har något annat val.
  • Vilhelmina001
    felicityporter skrev 2014-01-09 02:06:54 följande:
    Det finns många saker vi gör här i livet endast p.g.a nyfikenhet/extra spänning i vardagen. Människor är av naturen nyfikna och dras till saker som livar upp vardagen. Det är inget konstigt eller skamligt med det.
    Fast en normalvettig vuxen man med tillgång till sex hemma, skulle inte gå till en prostituerad bara för att han är "nyfiken". Faktiskt. Det är så fruktansvärt respektlöst och tyder på en usel kvinnosyn. Inte om han uppfostrats i Sverige i alla fall, där man inte kan undgå samhällets värderingar.

De enda jag kan förstå är män som har ett så frånstötande yttre, att de aldrig skulle få uppleva sex med en annan människa annars. Samt naturligtvis unga grabbar i tonåren/tjuguårsåldern på resa med gänget utomlands, när mamma och pappa och en ev. flickvän inte ser... I den åldern har ju hjärnan inte utvecklats färdigt.
  • Vilhelmina001
    frappa skrev 2014-01-09 07:05:23 följande:
    Kan bara återupprepa.

Du tänker utifrån ett stereotypt tänkande och mycket generaliserande.

Blir svårt för dig att greppa detta så länge dessa två hindrar dig att tänka klart.

Säger inte du har fel till 100%, men saknar hela spektra till anledningar till vilja köpa sex.
    I bland vill folk ha en kärlekslös sexrelation helt enkelt.
    Var med definitivt kärlekslöst kan det, om man väljer att köpa sex.

Då kan man ha en KK. Då är det på lika villkor, enligt våra moderna svenska värderingar. (Enligt muslimska, judisk-ortodoxa och grekisk-ortodoxa värderingar förnedrar sig dock dessa kvinnor nästan lika mycket som horor.)
  • Vilhelmina001
    Fagerlund skrev 2014-01-09 07:11:52 följande:
    Varför skulle sexköp ha sin grund i en kvinnosyn? Du är medveten om att även kvinnor köper sex, och även många homosexuella män (vilket är vanligare, faktiskt). Handlar det om kvinnosyn då också?

Är det bara utlänningar som köper sex i Sverige, inte riktiga svenskar, enligt dig?

Jag måste säga att du har en väldig fördomsfullt och generaliserande syn på andra människors sexualitet!
    Det har i alla tider varit män som köpt kvinnors kroppar, och det har även i alla tider varit så att samhället placerat dessa kvinnor längst ner i rangordningen. Ingen vuxen, normalbegåvad man kan vara omedveten om detta. Köper han sex av en kvinna, så är han med och förnedrar henne. Och dessutom. Jag brukar inte tala om "könsmaktsordning", p.g.a. att tokfeministerna överanvänder det begreppet i alla möjliga sammanhang där det inte stämmer. Men när det gäller just prostitution, så känner jag att de män som köper sex faktiskt bidrar till en sådan könsmaktsordning. Där alla män alltså blir mer värda än alla kvinnor - inte bara de som säljer sex.

Hur män som köper andra män tänker, har jag faktiskt ingen aning om, och inte heller vet jag hur de som säljer fungerar. Kanske är det en sexuell perversion för båda, att vilja leka den leken där man köper och säljer..?

Kvinnor köper inte sex av män på det sättet, att de räcker över en summa pengar som betalning för ett samlag. I alla fall är det MYCKET ovanligt. För normala kvinnor kan inte förmå sig till det. NÄR de köper sex, så vill de ha fantasin att det är ett kärleksförhållande de har. Då åker de till ett U-land, ofta i Västafrika, där det finns många unga män som lever på denna hantering. Mannen och kvinnan inleder en "semesterflirt", och det är underförstått att kvinnan betalar för allting - mat, nöjen o.s.v.. De gör allting tillsammans som vilket par som helst. Ofta ger hon honom presenter. Och när hon ska åka hem ger hon honom antingen en extra fin present typ en dyr klocka (som han i sin tur säljer så fort hon åkt), eller så hintar han något om att han har en syster som behöver en operation som kostar det-och-det - och då får han det beloppet i "present". Det är alltså inte lika kallt och cyniskt som männens sexköpande.

Jag har aldrig sagt att det bara är utlänningar som köper sex i Sverige. Jag vet mycket väl att det är många infödda män som gör det också.

Det får stå för dig.
  • Vilhelmina001
    Fagerlund skrev 2014-01-09 08:39:18 följande:

Men du skriver ju:

"Det är så fruktansvärt respektlöst och tyder på en usel kvinnosyn. Inte om han uppfostrats i Sverige i alla fall, där man inte kan undgå samhällets värderingar."

Det betyder att en man som är uppväxt i Sverige inte kan köpa sex, alltså måste det vara utlänningar. Anser du verkligen att en prostituerad kvinna är det lägsta som finns?

Alltså, de svenska männen vet nog om att det de gör ses med avsky, men de gör det ändå... De skäms vanligen när de blir påkomna. Det gör däremot inte många män från hederskulturer, för det är bara de egna kvinnornas dygd som behöver bevaras enligt denna. En svenska med utsläppt hår kan man utnyttja sexuellt utan skuld eller skam. Även utan hennes samtycke i många fall...

Nej, det var en s.k. hyperbol.
  • Vilhelmina001
    Fagerlund skrev 2014-01-09 08:48:43 följande:
    Nej, det finns ingen anledning att tro att varje person som köper sex skäms för detta. Eller att den som säljer gör det. Det är din egen sexual-moral du projicerar på andra. 

Överdrift eller inte - du anser tydligen att en prostituerad kvinna är något mycket lågt i samhället, oavsett var du placerar henne jämfört med en pedofil.
    Fast den moralen är jag i så fall inte ensam om. I alla fall vad gäller prostitution, så har den varit likadan i alla tider.
    Det här ämnet verkar vara väldigt känsligt för dig..? Något personligt, kanske..? Drömmer
  • Vilhelmina001
    Fagerlund skrev 2014-01-09 09:04:21 följande:
    Självklart är du inte ensam om uppfattningen, men det finns många som har en annan uppfattning. Du kan inte anse att din höga moraluppfattning ska gälla alla andra människor också.
    Fast nu är prostitution till och med OLAGLIGT i Sverige. Så egentligen finns det inte mycket att diskutera. Det är som att diskutera om det är rätt eller fel att sälja/köpa knark...
  • Vilhelmina001
    Fagerlund skrev 2014-01-09 23:06:23 följande:
    Knarkhandel är lika intressant att diskutera som sexhandel. Dessutom är sexhandel lagligt i flera länder - Tyskland  texempel. Där har hororna till och med egna fackförbund.
    Men nu bor vi i Sverige. (Gud ske lov.)
  • Vilhelmina001
    Fagerlund skrev 2014-01-09 23:11:36 följande:
    Sveriges lagstiftning kring detta kan knappast existera i enskildhet i världen. Och synen på prostitution existerar definitivt inte i en total avskildhet från resten av världen. Det är uppenbarligen fullt möjligt att ett samhälle kan ha  legal sexhandel, utan att detta medför samhällets totala förfall och guds straff.

Förmodligen skulle samma sak vara möjligt i den fria sexualitetens hemland - Sverige.
    ...och du tror att de tyska hororna mår bra bara för att de är "lagliga"..? Vad ska de t.ex. göra, när de blir 40 och ingen vill betala för att ligga med dem mera..? De som lever så länge vill säga, och inte avlidit av en överdos knark, som de måste ta för att stå ut, eller blivit ihjälslagen av någon galen kund... Och tror du att deras barn mår bra o har en harmonisk och trygg uppväxt..?

Den fria sexualiteten kan man tycka vad man vill om, men det finns ändå en tydlig och definitiv rågång mellan att en man och en kvinna ligger med varandra för att båda vill, även om de inte är gifta med varandra eller ens känner varandra innan. Och att mannen betalar för att få utnyttja kvinnans kropp, och hon måste försöka gå in i sig själv för att stå ut... eller dricka sig full eller ta knark innan.
  • Vilhelmina001
    Fagerlund skrev 2014-01-10 07:42:16 följande:
    Dom tyska hororna mår garanterat bättre än dom svenska, eftersom dom kan ha legala kontakter med kunder som kan legitimera sig. Dom kan ringa polisen om en kund blir hotfull, och har isåfall kundens identitet.

Vad hindrar att en hora byter jobb om hin inte längre gillar det, eller blir äldre?

Kan du garantera att alla andra människor trivs så bra med sina legala arbeten?

Jag måste säga, att du har en enormt trångsynt moraluppfattning, som du gärna tillämpar på alla andra människor utan att veta nånting om hur dom tänker.
    De svenska hororna kan också ringa polisen samt söka annan hjälp, då de inte har begått något brott. Det är ju inte olagligt att SÄLJA sex i Sverige - bara att KÖPA.

Jaha, vad ska de skriva på CV:t då, när de söker jobb..? "Massageterapeut"..? "Relationskonsult"?

Jag har svensk lag med mig, och gissningsvis större delen av svenska folket också, i min uppfattning om prostitution.
  • Vilhelmina001
    Fagerlund skrev 2014-01-10 08:45:53 följande:
    En svensk sexarbetare (man eller kvinna), kan inte kräva att kunden legitimerar sig efter som hen begår ett brott. Sexarbetaren kan inte få kontaktuppgifter. 

Varför skulle inte en sexarbetare kunna söka andra jobb? Eller så kanske dom är så rika så dom kan dra sig tillbaka vid 40?
    Horor blir inte rika. Pengarna rinner mellan fingrarna. Det finns många som har den ambitionen från början, att de ska spara till något bättre ändamål - som t.ex. att pensionera sig tidigt, som du säger. Men de brukar uttrycka det som att "jag kunde inte spara pengarna för att det var smutsiga pengar. Därför la jag ut dom på skit".

Många horor börjar också knarka, för att det är det enda sättet att stå ut. Knark kostar mer än vad de får in, och det blir en ständig jakt på mer knark, som kräver fler ligg, som kräver mera knark för att stå ut...

De flesta horor gör en baklängeskarriär. De kan ta mycket betalt och välja sina kunder när de är unga och vackra. Sedan sjunker deras värde på den marknaden, för det kommer hela tiden ut nya tonårstjejer. Då måste de sänka sina krav, sänka sin tariff, gå med på sådana perversioner som de inte accepterade förut...

Jag tror att du har tittat för mycket på porrfilm. Den lyckliga horan finns ingen annanstans.
  • Vilhelmina001
    Fagerlund skrev 2014-01-10 08:45:53 följande:
    En svensk sexarbetare (man eller kvinna), kan inte kräva att kunden legitimerar sig efter som hen begår ett brott. Sexarbetaren kan inte få kontaktuppgifter. 

Varför skulle inte en sexarbetare kunna söka andra jobb? Eller så kanske dom är så rika så dom kan dra sig tillbaka vid 40?
    Glömde: hur många arbetsgivare anställer någon, som vid 40 års ålder knappt har någon arbetslivserfarenhet alls som hon kan redovisa..? Och inga referenser..? Svårt att lämna telefonnumret till sin hallick, liksom... Obestämd
  • Vilhelmina001
    Fagerlund skrev 2014-01-10 09:07:07 följande:
    Det är förmodligen lika svårt att få jobb om man jobbat som sopgubbe till 40 års ålder och börjar bli sliten. Eller i hemtjänsten, städning eller väktare.
    Det är det absolut inte. All arbetslivserfarenhet - av det slag som går att redovisa - är bättre än ett tomt CV. Och utan (bra) färska referenser, är man chanslös på arbetsmarknaden idag.
Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?