• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • Myzan

Vet inte vad du menar med länge. Jag körde 8 veckor i höstas. Sen kom julen och semester mellan. Men det funkade bra tycker jag. Har nu kört 3-4 veckor. Planerar att köra fram till sommarsemestern. Det blir typ 16 veckor. Hoppas gå ner tio kilo på dessa veckor.

SE123 skrev 2014-03-28 06:29:56 följande:
    Förta delmålet är nått, känns så bra! Någon som kört 5:2 lite längre? Tycker ni att det rullar på bra eller tröttnat?

• Myzan

Man går oftast ner mycket i början, mest vätska tyvärr. Sen går det långsammare, men ge inte upp. Vill du ha snabbare viktminskning så ha koll på vad du äter även dom andra dagarna. Hejja, hejja!

Blåsippan84 skrev 2014-03-28 07:55:05 följande:
    Jag började i slutet av jan. Började på 72,5. Gick fort ner 3 kg och sen lite trögt å har stått still på 68,8. Men igår när jag vägde mig vägrade jag 68,2. Tänkte en å två ggr att ge upp. Men samtidigt vill jag ej gå upp igen å tycker det är ett helt ok sätt hålla vilken på. Men nu när jag såg att vågen gått lite ner blev jag taggad igen;)

• Myzan

Igårkväll gick jag verkligen bananas. Åt både vitt bröd , ölkorv, drack vin och avslutade det hela med glass. Dåligt samvete!! Så idag blir det tjll att dra ner på kalorierna. Sallad till lunch iaf och sen grillat till middag med rotsaker.

• Rodhakestigen

Ska köra min första dag imorgon. Taggad! Planerar lite naturell yoghurt på morgonen och sedan äta middag som vanlig, men hålla koll så det blir lite kalorisnålt :)

• Bunny on speed

Gud vad jag älskar kvarg. Håller mig lätt mätt i sex timmar. 250 gram kvarg med bär eller äpple och kanel.

Bunnies, it must be bunnies!
  • SE123

Usch, helgen går åt helskotta, ätit massa onyttigheter. Var ute i fredags, kalas i lördags och denna dagen ska vi inte prata om :O

Nya tag i morgon, då är det fasta igen !

• pessaret

Jag behöver pepp och energi! Stått helt stilla på 56,6 nu i över en vecka. Vet att det stannar upp ibland men jag är ju så nära mitt mål!!

Faste och vilodag idag, imorgon blir det joggingtur eller gymmet, beroende på hur väder och vind=)

• pessaret

Min fasta sket sig totalt, var hur duktig som helst, sen från ingenstans bara jag springer ut i köket, stressar fram en chokladkaka och mölade i mig. Stod och doppade den i jordnötssmör också. Öhum. Jag springer lite längre nu. lite längre ^^

• Myzan

Har nu kört i 5 veckor och har gått ner 6,4 ki lo så nöjd och glad. Bästa sättt hitti ls och jag har testat allt.

Svar på tråden 5:2 nu kör vi!