• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • annalena81

Tack myzan. Jag körde 500 kalori dagen igår istället och det gick bra! Två fundering, är det bättre att ta tex mån och tors för att det blir en jämn fördelning mellan dagarna än tex mån och ons. (Tänker att det är 1 låg dag, 1 dag vanligt, en låg dag och sen 4 vanliga). Eller spelar det kanske ingen roll vilken fördelning det är? Och undran nr 2, om jag tex kör mån och tors och vet att jag ska iväg på middag nästa torsdag, kan jag ta mån och ons nästa vecka då, dvs byta dagar? blir det fel i kroppen eller är huvudsaken att man har två dagar och inte att dom är efter varandra?

Tack på förhand

• Bunny on speed

Ja du kan byta. Jag kör oftast tisdag och torsdag men ibland blir det torsdag och lördag istället pga jobbet.

gått ner totalt tolv kilo nu. Sedan har jag mål för olika datum under året, med slutvikt nådd första januari 2015.

Bunnies, it must be bunnies!
  • annalena81

WOW!!! Vilket resultat!!! Hur länge har du kört?
    En liten till fundering, har läst om att många fastar och inte äter förrän till lunch, gör ni så eller delar ni upp 500 kalorier på tre mål?

Köpte både kvarg och keso i måndags så det blir kanske keso och broccoli idag till lunch och omelett med kassler till middag.
    Jag är galen i broccoli och blev så glad när jag såg hur lite kalorier det va i den :O)

• Bunny on speed

Med 5:2 har jag gått ner 7,8 på 6 veckor. 12 kg sedan jul totalt.

Jag äter ett mål vid 10-12 sedan vid 16-19.

• Myzan

Duktig. Bra med elmål så blir det inte så jobbigt.

Bunny on speed skrev 2014-04-09 06:06:54 följande:
    Ja du kan byta. Jag kör oftast tisdag och torsdag men ibland blir det torsdag och lördag istället pga jobbet. gått ner totalt tolv kilo nu. Sedan har jag mål för olika datum under året, med slutvikt nådd första januari 2015.

• Myzan

Du kan byta som du vill från vecka till vecka. Huvdsaken är att du inte kör två dagar efter varandra.

annalena81 skrev 2014-04-08 20:50:24 följande:
    Tack myzan. Jag körde 500 kalori dagen igår istället och det gick bra! Två fundering, är det bättre att ta tex mån och tors för att det blir en jämn fördelning mellan dagarna än tex mån och ons. (Tänker att det är 1 låg dag, 1 dag vanligt, en låg dag och sen 4 vanliga). Eller spelar det kanske ingen roll vilken fördelning det är? Och undran nr 2, om jag tex kör mån och tors och vet att jag ska iväg på middag nästa torsdag, kan jag ta mån och ons nästa vecka då, dvs byta dagar? blir det fel i kroppen eller är huvudsaken att man har två dagar och inte att dom är efter varandra? Tack på förhand

• Myzan

Jag äter inget fören lunch. Då har det gått ca 19 timmar sen jag åt senast. Sen äter jag ca 200 till lunch och sen 300 till middag.

annalena81 skrev 2014-04-09 09:26:41 följande:
    WOW!!! Vilket resultat!!! Hur länge har du kört? En liten till fundering, har läst om att många fastar och inte äter förrän till lunch, gör ni så eller delar ni upp 500 kalorier på tre mål? Köpte både kvarg och keso i måndags så det blir kanske keso och broccoli idag till lunch och omelett med kassler till middag. Jag är galen i broccoli och blev så glad när jag såg hur lite kalorier det va i den :O)

• Myzan

Räknade fel på veckor förut. Nu har jah kört i 8 veckor och gått ner 8,4 kilo så nått rätt låste jag göra. Ska åka till Dublin i helgen så då lär man väll gå jpp allt igen men jag ska förska tänka till på allt jag stoppar i mig.

• Bunny on speed

Åt LCLF till middag.

köttfärssås med hyvlad squash istället för pasta.

• Blåsippan84
    Bunny on speed skrev 2014-04-12 18:24:59 följande:

Åt LCLF till middag.

köttfärssås med hyvlad squash istället för pasta.

Hyvlad squash har jag också testat. Inte mkt kcal i det å man får mkt:)
Svar på tråden 5:2 nu kör vi!