• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • SE123

Nu är jag tillbaka, tappade allt helt under ett par veckor pga massa sjukdomar hos både mig och familj. Tyvärr gått upp två kg, men jag är taggad att börja om!

• Millenium

Jag skulle gärna vilja prova 5:2 känner att 10 kg skulle jag vilja gå ner, det ända är att för mig som jobbar natt och min dag då jag ska äta 500 kalorier om det funkar. Jag brukar när jag jobbar äta frukt på förnatten sen efter att jag varit ute ungefär vid 02-03 då kan jag äta kvarg och nån knäcke. Kan inte jobba om jag är hungrig det funkar inte.
    Nån som kanske har nått bra tips hur jag ska gå till väga?
    Har inte börjat än just pågrund av att jag inte vet hur jag ska få det att funka i och med mitt natt jobb.

Tack

• Millenium

Förresten kan man ändra den dagen man egentligen ska bara äta 500 kalorier om man jobbar natt så jag väljer att ta en dag då jag är ledig istället? Det skulle ju vara lättare om man kan ta den dagen då man ska äta lite när man är ledig.

• SE123
    Millenium skrev 2014-04-14 09:49:29 följande:

Förresten kan man ändra den dagen man egentligen ska bara äta 500 kalorier om man jobbar natt så jag väljer att ta en dag då jag är ledig istället? Det skulle ju vara lättare om man kan ta den dagen då man ska äta lite när man är ledig.

Du kan ändra och fasta de dagarna som passar bäst för varje vecka! :)
  • Sverkel

Hej alla goa och glada 5:2 are !!

Vi heter Melinda och Isabella och vi läser sista terminen på Hälsopromotionsprogrammet på Göteborgs Universitet. Som en del av vår kandidatuppsats gör vi nu en webbenkät där vi vill undersöka den så kallade 5:2-dieten. Är Du en utövare av 5:2-dieten skulle vi därför behöva din hjälp att fylla i en enkel enkät med cirka 20 frågor som tar cirka 5 minuter att slutföra.
    Som tack för att du deltar så lottar vi ut två biobiljetter som Du kan vinna! Om du vill vara med i utlottningen: fyll i mailadress i slutet av enkäten så kontaktar vi dig om Du är den lyckliga vinnaren!

https://docs.google.com/a/student.gu.se/forms/d/1b-6Kc7HIZ_iO-8fNo1-YICPIO8R9lhINmOh4QD3rSgc/viewform

• Bunny on speed

Idag blir det 100 g blåbär, 2 ägg med några skivor kycklingpålägg laxfilé med citron och sparris. 510 kalorier.

På fredag vet jag bara att det kommer bli tonfiskröra med sallad. Förslag på middag? Tonfisken är med kokt ägg, rödlök och lätt creme fraiche.

Bunnies, it must be bunnies!
  • SE123
    Bunny on speed skrev 2014-04-16 09:35:05 följande:

Idag blir det 100 g blåbär, 2 ägg med några skivor kycklingpålägg laxfilé med citron och sparris. 510 kalorier.

På fredag vet jag bara att det kommer bli tonfiskröra med sallad. Förslag på middag? Tonfisken är med kokt ägg, rödlök och lätt creme fraiche.

Bunnies, it must be bunnies!
    Bra tips!

Vet du hur många kalorier lunchen är? Jag brukar äta sallad med gurka paprika tonat rödlök och fetaost (med örtkrydda och citronolja på) till det blir det oftast tonfisk men ibland kyckling eller lax. Omelett är gott också :)
  • SE123

Har ett bra tips på god soppa som är rätt snål.

1 paket Kelda fisk och skaldjurssoppa kokas upp, släng i två laxfileer (frysta) och en påse wokgrönsaker och koka ca 5 min! Man kan toppa med räkor pm man vill.. Jättegott och Perfekt att frysa in, har alltid några laddningar i frysen ;) räcker till 4 port !

• Blåsippan84
    SE123 skrev 2014-04-16 20:51:48 följande:

Har ett bra tips på god soppa som är rätt snål.

1 paket Kelda fisk och skaldjurssoppa kokas upp, släng i två laxfileer (frysta) och en påse wokgrönsaker och koka ca 5 min! Man kan toppa med räkor pm man vill.. Jättegott och Perfekt att frysa in, har alltid några laddningar i frysen ;) räcker till 4 port !

Lät gott:). Tagit en paus på 3 v då vi ska flytta å renoverar varje kväll om vi inte packar. Så nya tag när vi kommit på plats:)
Svar på tråden 5:2 nu kör vi!