• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • SE123
    GlenndenStore skrev 2014-03-21 09:22:55 följande:
    Hur menar du den svåra helgen??  Kör du dina 500 kcal dagar lör-sön?

Jag kör måndag och torsdag. Funkar kanon.

Väger mig varje morgon. 
    Nej jag kör de på måndag och torsdag jag också. Men jag har alltid ätit alldeles för mycket skräp så nu försöker jag hålla mig till 1500kcal de andra dagarna och då blir helgen svår, är så van att äta godis och onyttigheter i mängder vilket jag försöker sluta med ! :)
  • pessaret
    SE123 skrev 2014-03-21 09:50:57 följande:
    Nej jag kör de på måndag och torsdag jag också. Men jag har alltid ätit alldeles för mycket skräp så nu försöker jag hålla mig till 1500kcal de andra dagarna och då blir helgen svår, är så van att äta godis och onyttigheter i mängder vilket jag försöker sluta med ! :)
    bara 1500 kcal dom andra dagarna? usch låter riktigt hårt, men lycka till!=)
  • pessaret
    Lilly80 skrev 2014-03-21 09:30:04 följande:
    Jag ge upp, har motionerat nu i 3 veckor 3 dagar i veckan, men ingenting händer, jag pendla mellan 1.5 kg hrla tiden.
    har du räknat kcal dom andra dagarna då? för att se så du inte överäter resten av veckan, då spelar det ju faktiskt ingen roll om man fastar två dagar..
  • SE123
    pessaret skrev 2014-03-22 08:35:37 följande:
    bara 1500 kcal dom andra dagarna? usch låter riktigt hårt, men lycka till!=)
    Haha ja lite tufft är det men funkar ändå bra! Är hemma föräldraledig så man sitter otroligt mycket still, om jag jämför när jag jobbade, därför behöver jag hålla bra koll på de andra dagarna och dra ner där också :)
  • pessaret
    SE123 skrev 2014-03-22 09:13:34 följande:
    Haha ja lite tufft är det men funkar ändå bra! Är hemma föräldraledig så man sitter otroligt mycket still, om jag jämför när jag jobbade, därför behöver jag hålla bra koll på de andra dagarna och dra ner där också :)
    Jamendåså! Så länge du känner att det funkar. Jag hade aldrig klarat det, jag hade lyssnat på min hunger efter inte alls lång tid och bara hetsätit, ungefär lite så=)

Jag behöver däremot peta in en lite högre växel här om jag ska nå mitt mål märker jag. Förstår inte att det ska vara så svårt=)
  • Myzan

Väger mig på fredagsmorgonar. Har alltid gjort det och det känns bra. Visar vågen tråkigheter så blir jag mer peppad att inte ta ut svängarna för mycket under helgen. Visar vågen viktminskning så vet jag att jag kan köra på ungefär som vanligt.

SE123 skrev 2014-03-21 07:41:56 följande:
    Nu är jag igång och andra veckan är snart förbi (bara den svåra helgen kvar) Tycker att det går jättebra än så länge, känns som att det passar mig! Undrar dock när och hur ofta ni väger er? Och mäter? Trevlig helg :)

• Myzan

Jag kör på samma som du, men har insett att fredag och lördag så lägger jag mig på straxt under 2000 för att inte ledsna, går ner ändå.

SE123 skrev 2014-03-21 09:50:57 följande:

• Myzan

Hur äter du dina andra dagar, kanske får du i dig för mycket. Försök att räkna lite lätt så ser du hur du ligger till över hela veckan.

Lilly80 skrev 2014-03-21 09:30:04 följande:
    Jag ge upp, har motionerat nu i 3 veckor 3 dagar i veckan, men ingenting händer, jag pendla mellan 1.5 kg hrla tiden.

• SE123
    Myzan skrev 2014-03-23 19:00:25 följande:

Jag kör på samma som du, men har insett att fredag och lördag så lägger jag mig på straxt under 2000 för att inte ledsna, går ner ändå.

Jag håller inte heller alltid mina 1500 just på helgen men försöker ändå tänka en extra gång innan jag äter bulle nr 2 så att säga :)

Vägde mig i morse och 3,1kg ner på två veckor så jag är nöjd :D

Bara att kämpa på, fasta idag, blir nog mycket kaffe idag, haha :)
Svar på tråden 5:2 nu kör vi!