• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • Bunny on speed

Wokgrönsaker 200 gram och 100 gram quornfärs + lite sweet chili-sås gav en mättande middag på 200 kcal (60+105+40)

Bunnies, it must be bunnies!
  • Bunny on speed

Dock vet jag inte vad lunchen blev. Åt vit fisk (dock med tunn panering), 2 msk kall sås och sallad. Brukar undvika 2-dagar när jag inte har matlåda men nu fick det bli så.

• pessaret
    Lilly80 skrev 2014-03-18 17:03:54 följande:
    Vad bruka du äta till frukost?

Fastedagarna blir det ingen frukost, försöker vara utan mat så länge som möjligt. Äter jag inte frukost så triggar jag inte igång hungern heller=) som i måndags gick jag upp klockan sex, drack bara vatten fram till tre på em då åt jag laxfilé och wokade grönsaker. Till kvällen ett knäckebröd med ost och en kopp te :)
  • pessaret

Fastedag idag, middagen blir tonfisksallad med dillcreme. Mättande, gott och 235kcal =)
    kommer nog unna mig en kopp latte nu efter morgonens joggingtur tror jag!

• Bunny on speed

Två koppar te hittills. Blir kokt ägg, keso och bär till brunch som vanligt. Omelett ikväll tror jag.

• GlenndenStore
    pessaret skrev 2014-03-19 21:48:43 följande:

Fastedagarna blir det ingen frukost, försöker vara utan mat så länge som möjligt. Äter jag inte frukost så triggar jag inte igång hungern heller=) som i måndags gick jag upp klockan sex, drack bara vatten fram till tre på em då åt jag laxfilé och wokade grönsaker. Till kvällen ett knäckebröd med ost och en kopp te :)
    Jag är likadan.....äter jag inget så kan jag stå mig till eftermiddagen utan problem.

Isbergsallad är min nya favorit. ett halvt huvud är ca 75 kcal, och det blir hur mycket som helst, typ tre st skålar. Kan man unna sig en burk bönor och dressing oxå så får man i sig max 400 kcal. Proppmätt.
  • pessaret
    GlenndenStore skrev 2014-03-20 09:39:54 följande:
    Jag är likadan.....äter jag inget så kan jag stå mig till eftermiddagen utan problem.

Isbergsallad är min nya favorit. ett halvt huvud är ca 75 kcal, och det blir hur mycket som helst, typ tre st skålar. Kan man unna sig en burk bönor och dressing oxå så får man i sig max 400 kcal. Proppmätt.

jag ligger gärna på 300-350 kcal per fastedag, så tonfisk och sallad är alldeles ypperligt!

men planerna på att fasta idag gick åt pipsvängen, fel tid i månaden så att säga ^^ så just idag tänker jag inte "plåga" mig mer än nödvändigt..

• SE123

Nu är jag igång och andra veckan är snart förbi (bara den svåra helgen kvar)

Tycker att det går jättebra än så länge, känns som att det passar mig!

Undrar dock när och hur ofta ni väger er? Och mäter?

Trevlig helg :)

• GlenndenStore
    SE123 skrev 2014-03-21 07:41:56 följande:
    Nu är jag igång och andra veckan är snart förbi (bara den svåra helgen kvar)

Tycker att det går jättebra än så länge, känns som att det passar mig!

Undrar dock när och hur ofta ni väger er? Och mäter?

Trevlig helg :)
    Hur menar du den svåra helgen??  Kör du dina 500 kcal dagar lör-sön?

Jag kör måndag och torsdag. Funkar kanon.

Väger mig varje morgon. 
  • Lilly80

Jag ge upp, har motionerat nu i 3 veckor 3 dagar i veckan, men ingenting händer, jag pendla mellan 1.5 kg hrla tiden.

Svar på tråden 5:2 nu kör vi!