• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • Jespis

Idag drack jag vatten och kaffe på fm, åt sallad med eleverna till lunch och väntar nu till 19-tiden innan jag äter min middagssallad. Vill inte lägga mig hungrig.

Mår bra, känner mig pigg. Så oväntat!

• Jespis

Note to self: inga långa löppass fm efter en halvfastedag. Hej vägg!

• Blåsippan84

Hej alla igen. Gjort uppehåll i 1,5 mån då vi renoverat och flyttat och hållt igång från 7-8 till 21 på kvällarna varje dag. Nu börjar vi landa lite så nu på g igen. Började i jan på 72 kg. Nu när jag vägde mig väger jag 69,4. Gått upp ca 1 kg på dessa v. Nya tag:)

• Jespis

Lyckades gå upp 2kg på en veckas semester trots att jag sprang varje morgon före frukost och inte rockade loss alltför hårt på buffén. Tror och hoppas att det är en del vätska i kroppen. Idag fastedag och nya tag!

• Jespis

Har läst alla inlägg i tråden. Många var med i början, men verkar ha försvunnit sedan - för att det inte fungerade bra med 5:2?

Har fastedag två efter semestern idag. Just idag känns det lite tufft, men jag försöker fokusera på att jag får äta imorgon!

Jag använder lifesum-appen och tycker den är ett bra verktyg för att hålla koll på alla dagar - jag tror att jag behöver det!

Hur går det för er andra?

• SE123
    Jespis skrev 2014-06-04 19:02:43 följande:

Har läst alla inlägg i tråden. Många var med i början, men verkar ha försvunnit sedan - för att det inte fungerade bra med 5:2?

Har fastedag två efter semestern idag. Just idag känns det lite tufft, men jag försöker fokusera på att jag får äta imorgon! smile1.gif

Jag använder lifesum-appen och tycker den är ett bra verktyg för att hålla koll på alla dagar - jag tror att jag behöver det!

Hur går det för er andra?

Hej!

Jag tycker att 5:2 funkade jättebra för mig och rekommenderar det! Dock så kände jag att jag inte klarade mig att avstå godis osv helt och behöver bli av med sötsuget. Kör därför ett tag med vlcd nu för att inte röra sockret och planerar att gå tillbaka på 5:2 när jag fått bukt på det :)
  • Jespis

SE123, jag kan inte heller sluta helt med godsaker, men med lifesum-appen kan jag se till att jag håller mig inom mina kalorier även på ätardagar, vilket gör att jag begränsar mig så där lagom.

2-dag idag. Försöker fundera ut när det passar att göra nästa veckas 2-dagar. Är lärare och har middag med elever onsdag, utedag med korvgrillning torsdag och lunch med kollegor på fredag. Dessutom avslutning med dotterns förskola på tisdag... Den är enklast att låta bli att äta på, så det blir nog då! Gillar att det går att ändra från vecka till vecka, så att det funkar med resten av livet!

• Jespis

Idag blev en ganska jobbig halvfastedag. Jag sprang långt sent igår kväll och var riktigt hungrig redan under tidiga morgontimmarna. Ska bli skönt att gå och sova, så att jag får äta frukost snart!

Har sedan 7 maj gått ner drygt 3 kg och var inte överviktig när jag började (även om jag hade några kg mer än jag trivs med). Har gjort halvhjärtade försök förut, men detta går så lätt i jämförelse! Det är OK om jag går ner ca 3 kg till, men sen är det dags att börja kompensera fastedagarna med att äta lite mer övriga dagar tror jag. Går nog över till 6:1 till att börja med. Finns det någon här som gjort så?

• Jespis

Välkommen! Jag känner mig lite ensam här...
    Hade fastedag igår och det var en av de lättare. Skönt! Börjar kännas ganska naturligt!

Vägde mig i morse och har nu 1,5 kg kvar som det känns ok att gå ner. Känns ju överkomligt! (Vet att man inte ska väga sig efter fastedag, men jag väger mig nästan varje morgon... Ingår liksom i rutinen.)

Lycka till!

• Jespis

Fastar idag, fast det är lördag. Och kanske lite just därför. Barnen kommer att vilja ha lördagsgodis, men om jag fastar kan jag inte köpa något till mig själv - lurad! Maken jobbar, så det blir perfekt med "barnmat" idag.

Annars brukar jag fasta onsdagar och söndagar, men det är ju så lätt att anpassa efter vad som händer under veckan. Det är nog lite det som är nyckeln till framgång! På onsdag fyller min yngsta 6 år, så det blir kanske tisdag i stället.

• Jespis

Har 0,4 kg kvar till min målvikt. Otroligt! Fastedag idag och jag känner mig så NÖJD! Åt 200g jordgubbar till lunch och spar resten av mina 500 kcal till middagen!

• Dejsi

DETTA GÖR DET LÄTTARE ATT FASTA TYCKER JAG:

sök på 5-2dietenrecept.se

man räknar ut exakt hur mycket man får äta beroende på vikt och längd

jag väger mycket och får äta 900 kcal och är kvinna!!

Svar på tråden 5:2 nu kör vi!