• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • Lilly80
    Myzan skrev 2014-03-23 19:24:44 följande:
    Hur äter du dina andra dagar, kanske får du i dig för mycket. Försök att räkna lite lätt så ser du hur du ligger till över hela veckan.
    Jag äter som vanligt, men mer grönsaker äter mindre, och tagit bort bröd. Så jag har förändrat kosten lite.
  • Myzan

Tänk till lite på kolhydraterna och välj bra grönsaker som mättar längre. Du kanske skulle räkna en vecka och se.

Lilly80 skrev 2014-03-24 11:12:09 följande:
    Jag äter som vanligt, men mer grönsaker äter mindre, och tagit bort bröd. Så jag har förändrat kosten lite.

• Myzan

Idag fastedag. Ingen frukost, vv soppa till lunch och nu lite potatis och prinskorv m grönsaker till middag. Går super!

• SE123
    Myzan skrev 2014-03-24 16:34:18 följande:

Idag fastedag. Ingen frukost, vv soppa till lunch och nu lite potatis och prinskorv m grönsaker till middag. Går super!

Härligt! :D Jag blir hungrigare om jag äter lunch så än så länge har jag inte ätit, men blir nog en omelett med sallad till middag snart, ska bli gött :)
  • Rodhakestigen

Någon här som dricker zero-läsk under fastedagen? Nyfiken om det skulle funka.

• pessaret
    Rodhakestigen skrev 2014-03-24 16:49:11 följande:
    Tekniskt sett borde det ju funka. Men varför stoppa i sig den "skiten" överhuvudtaget egentligen? =)
  • Myzan

Japp, kan inte leva utan min zero, viktnedgången funkar bra ändå.

Rodhakestigen skrev 2014-03-24 16:49:11 följande:

• SE123

Jag har insett att jag typ altid äter samma saker på mina fastedagar, är väl enklast :)

Har ni något ni äter ofta som ni tycker är gott och bra och kan tipsa om? Annars lär jag väl tröttna snart :D

• Bunny on speed

Oj då. Mesta av mina kalorier på fastedagen var BULLE. Brukar vara duktig annars. Shit happens.

Bunnies, it must be bunnies!
  • GlenndenStore
    SE123 skrev 2014-03-26 08:50:14 följande:
    Jag har insett att jag typ altid äter samma saker på mina fastedagar, är väl enklast :)

Har ni något ni äter ofta som ni tycker är gott och bra och kan tipsa om? Annars lär jag väl tröttna snart :D
    2 burkar bönor = 400 kcal + 4 äpplen/morötter = 200 kcal. Funkar kanon.

Vill du ha mer bukfylla så kan du byta bort en burk bönor eller frukten mot isbergsallad ist. 100 gram = 15 kcal. 100 gram isbergsallad är en stor skål så mängden är väldigt mycket om man tänker på hur få kalorier det är.
Svar på tråden 5:2 nu kör vi!