• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • pessaret
    Kristyr81 skrev 2014-03-13 07:50:53 följande:
    Men vad ***! Nu fastade jag inte igår men höll igen och har gått UPP tre hg. Naturlig variation kanske, men varför kan den aldrig vara neråt. Motivationsdödare! Ok. Bit ihop och ta nya tag då.
    Det behöver inte alls bero på vad du åt igår, nackdelen med oss kvinnor är ju att vi gärna har olika vikt olika tider i cykeln.. jag väger mindre under ägglossningen eftersom vår förbränning ökar lite då och strax innan mensen går jag gärna upp lite, eller stannar helt och hållet oavsett vad jag äter och inte äter. tänk inte på dom tre hg, det är säkert bara vatten som samlats upp och försvinner alldeles jättesnart=)
  • Lilly80

jag gå inte ner, pendla 1 kg upp och ner sen jag började med det, har kört sen vecka 3 ungefär  med uppehåll på 2 veckor.

• pessaret
    Lilly80 skrev 2014-03-14 08:43:22 följande:
    jag gå inte ner, pendla 1 kg upp och ner sen jag började med det, har kört sen vecka 3 ungefär  med uppehåll på 2 veckor.
    motionerar du något samtidigt då tro? jag är en av dom som det inte händer något nämnvärt med heller, men så ökade jag på dagliga aktiviteten lite bara och då satte det igång.=)
  • GlenndenStore

Jag kör en liter nyponsoppa idag = 450 kcal. Eventuellt även 3-4 morötter.

En sak jag undrar med 5:2 är att eftersom jag joggar 7 km om dagen så är det en kaloriförbränning på ca 500 kcal. Får jag då "äta upp" de 500 kcal oxå så att jag får äta 1100 kcal eller inte??  Någon som vet det?

Annars kanske jag får sluta jogga de dagar jag kör 600 kcal eftersom jag blir väldigt hungrig.

• Lilly80
    pessaret skrev 2014-03-15 08:14:44 följande:
    motionerar du något samtidigt då tro? jag är en av dom som det inte händer något nämnvärt med heller, men så ökade jag på dagliga aktiviteten lite bara och då satte det igång.=)
    ja, promenader. minst 30 min, har visserligen bara gått 3 dagar i veckan, men ska försöka utöka det, passa på när den stora är på dagis, på kvällarna är jag däckad.
  • Bunny on speed

Det står att du oavsett träning bara ska äta 500/600.

GlenndenStore skrev 2014-03-15 08:28:19 följande:
    Jag kör en liter nyponsoppa idag = 450 kcal. Eventuellt även 3-4 morötter.

En sak jag undrar med 5:2 är att eftersom jag joggar 7 km om dagen så är det en kaloriförbränning på ca 500 kcal. Får jag då "äta upp" de 500 kcal oxå så att jag får äta 1100 kcal eller inte??  Någon som vet det?

Annars kanske jag får sluta jogga de dagar jag kör 600 kcal eftersom jag blir väldigt hungrig.

Bunnies, it must be bunnies!
  • GlenndenStore
    Bunny on speed skrev 2014-03-15 10:16:24 följande:
    Det står att du oavsett träning bara ska äta 500/600.
  • Bunny on speed

Nu har jag gått ner 9 kilo sedan i höstas! Dock har jag bara ätit 5:2 i några veckor så vet inte hur den påverkar.

Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden 5:2 nu kör vi!