• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • Lilly80
    tilj75 skrev 2014-02-10 10:06:32 följande:
    Är det nån som går ned med 5:2? Vad gör ni för att lyckas?
    Undra jag med, för jag lyckas då rak inte Rynkar på näsan
  • Blåsippan84

Ska väl tillägga att jag övriga dagar oftast nu tänker på portions storlek å tackar nej till fika. Men på helgen blir det ofta gottit. Kanske därför jag gått ner lite också? Imorn har jag fasta iaf;)

• Myzan

Någon som vill blåsa liv i denna tråd? Ska köra 5:2 med början på måndag. Körde denna metod före jul. Då blev det 8 veckor ocy jag gick ner 7 kilo så för mig funkar det.

• Blåsippan84
    Myzan skrev 2014-02-25 16:07:20 följande:

Någon som vill blåsa liv i denna tråd? Ska köra 5:2 med början på måndag. Körde denna metod före jul. Då blev det 8 veckor ocy jag gick ner 7 kilo så för mig funkar det.

Kör fortfarande. Men "bara" gått ner 3,5-4 kg på 7 v. Måste nog träna mer nu;). Men kör ändå:). Tips på recept:)?
  • Myzan

Jag kör på max 500 mina fastedagar och max 1500 dom andra dagarna. På helgerna kan det bli något lite extra men jag försöker verkligen tänka. Jag äter precis som innan men adderar mera grönsaker, minimalt med frukt och mindre kolhydrater. Annars så blir det samma mat men jag räknar kalorierna så ja vet hur jag ligger till. Har en app som jag kan kolla upp div livsmedel. Sen skriver jag upp vad tex 100 gr kyckling,lax,ris,potatis,nötkött mm är så går det lättare att räkna. Väger allt utom grönsakerna. Pulvershakes ocy barer är minr räddning och fungerar super för mig. Sen dricker jag massa vatten och the under dagen.

• Blåsippan84
    Myzan skrev 2014-02-25 18:58:23 följande:

Jag kör på max 500 mina fastedagar och max 1500 dom andra dagarna. På helgerna kan det bli något lite extra men jag försöker verkligen tänka. Jag äter precis som innan men adderar mera grönsaker, minimalt med frukt och mindre kolhydrater. Annars så blir det samma mat men jag räknar kalorierna så ja vet hur jag ligger till. Har en app som jag kan kolla upp div livsmedel. Sen skriver jag upp vad tex 100 gr kyckling,lax,ris,potatis,nötkött mm är så går det lättare att räkna. Väger allt utom grönsakerna. Pulvershakes ocy barer är minr räddning och fungerar super för mig. Sen dricker jag massa vatten och the under dagen.

Undrar om du gick upp igen när du slutade vid jul eller om du höll dig?
  • Myzan

Gick inte upp nämnvärt under jul, men sen hade vi en veckas semester med al inclusive så då blev det en liten uppgång. Efter det så har vi nu i ca 1 1/2 månad testat lchf- ganska så strikt, men det gav inget resultat på vågen alls så nu blir det dags för 5:2 igen. Trivs med det upplägget, har inget problem med hunger och tycker att det är väldigt lätt att ha koll på vad man petar i sig. Och vill man inte så behöver man inte räkna men man går nog ner fortare ivikt om man har lite extra koll. Tränar inget alls.

Blåsippan84 skrev 2014-02-25 21:58:48 följande:
    Undrar om du gick upp igen när du slutade vid jul eller om du höll dig?

• Blåsippan84
    Myzan skrev 2014-02-26 07:54:31 följande:

Gick inte upp nämnvärt under jul, men sen hade vi en veckas semester med al inclusive så då blev det en liten uppgång. Efter det så har vi nu i ca 1 1/2 månad testat lchf- ganska så strikt, men det gav inget resultat på vågen alls så nu blir det dags för 5:2 igen. Trivs med det upplägget, har inget problem med hunger och tycker att det är väldigt lätt att ha koll på vad man petar i sig. Och vill man inte så behöver man inte räkna men man går nog ner fortare ivikt om man har lite extra koll. Tränar inget alls.

Ett tag räknade jag också bara kcal å ett tag bara mätte. Måste iaf säga att de senaste 3 v är jag super pigg fastedagarna. Jag orkar träna å svårt att sova för jag känner mig nästan speedad. Det är ändå ett väldigt plus om man inte bara tänker kg:)
  • Myzan

Oftast är det bara dom första två,tre fastedagarna som ör värst, sen lär man sig liksom. Har varit sjuk nu med sjuka barn men på måndag drar vi igång på allvar. Jag tycker det går bra att räkna, man lör sig till slut vad favoriterna innhåller. Ägg är min favorit, den ger bra mättnad men inte så mycket kalorier. Ska försöka få in iaf en power walk per vecka, kanske inte så myket men mer än inget. Hoppas på minst 10 kilo till sommaren, vilket inte alls borde vara ett problem med tanke på höstens nedgång. Dessutom har jag typ 1000 kilos övervikt så....

• Kristyr81

Jag hoppar gärna på här! Jag har hållt på i kanske fem veckor (hoppade en vecka, då stod jag still). Förra veckan hade jag gått ner 5,5 kg. Sedan hade vi besök över helgen. Tänkte på hur jag åt, men lite vin och choklad blev det, vilket blev 1,2 plus i måndags. Då höll jag på att ge upp. Har dock fortsatt och haft två fastedagar i veckan.

Jag tycker, kanske tvärt emot många, att det fortfarande är väldigt jobbigt på fastedagarna. Enda anledningen att jag fortsätter är att det ändå fungerar utan att jag måste räkna varje kalori in varje dag...

Två små barn gör det svårt att öka på träningen. Har fem-tio kg ytterligare jag vill bli av med.

Svar på tråden 5:2 nu kör vi!