• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • Blåsippan84
    Blåsippan84 skrev 2014-01-19 22:13:00 följande:
    Jag har börjat träna mer å tackar oftast nej till godis å fika. Men som igår var vi bortbjudna på fika. Då åt jag en bulle. Även dragit ner portions storleken å äter mer sallad. Märket att jag blir snabbare mätt.

Men visst jag funderar också precis som du. Gått ner 3 kg på 2 v. Så kan det ju bara fortsätta. För jag tycker det går väldigt lätt:).
    Haha. Ska stå så kan det ju inte bara fortsätta:)!
  • Lilly80

Väger mig på fredagar har jag tänkt, då har jag haft mina fastedagar mån och ons, jag vägde mig i fredags efter 5 dagar men hade inte gått ner något, ska hålla mig tills fre och väga mig. Jag är dålig på att dricka vatten, kan det beror på det?,  jag dricker ingenting. Jag har börjat att bli mer medveten på vad jag äter dom andra dagarna.

• tinaaaaaa
    Blåsippan84 skrev 2014-01-19 21:48:58 följande:
    Hittar ej receptet nu. Sökte på recept under 200kcal. Man skulle iaf använda en potatisskalare och hyvla suqini. Sen lägga det i salt kokande vatten å koka en liten stund. Man ska äta det istället för pasta. Sett folk på jobbet äta det. Har ej måtten i huvudet men ska testa imorn kväll. :). Kan skriva upp måtten då.

När har du faste dagar nästa v?
    Denna veckan kör jag i dag och torsdag tror jag, kanske onsdag, vi får se. nästa vecka vet jag inte. men försöker ha det i början på veckan och senast torsdagen. 
  • tinaaaaaa
    tilj75 skrev 2014-01-19 21:57:29 följande:
    Hej. Lite nyfiken. Äter ni precis vad ni vill de andra fem dagarna? Eller håller ni koll då också? Det låter ju lite för bra för att vara sant på nåt vis, att man går ner bara man fastar två dar i veckan.
    Tina
    Jag håller ingen koll de andra dagarna. Får se hur det fungerar, och skulle man inte gå ner något så tror jag att man kanske ska kolla på vad man äter de andra dagarna, lite i alla fall:)
  • Blåsippan84

Igår hade jag min faste dag. Gick kalasbra. Suqinin jag snackade om som var 25 kcal. Enl "receptet" skulle man hyvla 150 g med potatisskalare. Lägga ner i kokande saltvatten i låta det koks 2 min. Smakade helt ok. Hade nog varit godare till köttfärssås än min torra kyckling;). Men ett bra komplement till maten då jag gillar varm mat som mål å svårt att bara äta salladsblad.

• tinaaaaaa
    Blåsippan84 skrev 2014-01-21 21:33:38 följande:
    Igår hade jag min faste dag. Gick kalasbra. Suqinin jag snackade om som var 25 kcal. Enl "receptet" skulle man hyvla 150 g med potatisskalare. Lägga ner i kokande saltvatten i låta det koks 2 min. Smakade helt ok. Hade nog varit godare till köttfärssås än min torra kyckling;). Men ett bra komplement till maten då jag gillar varm mat som mål å svårt att bara äta salladsblad.
    men blev det inte ganska mycket kcal för det målet?
    Jag gillar och äta lite och många gånger, annars blir jag nog hungrig. I morgon får det bli fastdag igen. 
    Fast då har jag träning men funderar att lägga till en extra frukt eller något litet efter träningen fast det går över 500 kcal. Hade gått ner ett kg nu, men jag tror nog jag får börja tänka lite på vad jag stoppa i mig på mina ät dagar. Är ganska så sockerberoende.. Och för att det ska hända mera måste jag nog minska rejält på godiset..
  • Blåsippan84

Hela portionen med zucchini var 25 kcal. Tycker jag ej var så farligt. Har du tips på några recept med lågt kcal?:) Vill också äta fler små måltider under dagen.

• tinaaaaaa
    Blåsippan84 skrev 2014-01-22 13:15:43 följande:
    Hela portionen med zucchini var 25 kcal. Tycker jag ej var så farligt. Har du tips på några recept med lågt kcal?:) Vill också äta fler små måltider under dagen.
    nej tyvärr inte, har jätte svårt att hitta recept med lite kcal i. 
    Sallad och tonfisk tomat och gurka är typ det jag äter till middag och lunch. 
    Viktväktarna har ju färdiga soppor men jag gillade inte alls det.
  • Blåsippan84

Ätit en jätte god tomatsoppa som jag hittade recept på nätet med scharlottenlök, vitlök å örter. Bara 112 kcal en portion. Ätit den precis. Riktigt mumsig. Jag förbereder soppa eller liknade på sön v innan. Hur lägger du upp dina faste dagar?

• Lilly80
    Blåsippan84 skrev 2014-01-23 12:44:56 följande:
    Ätit en jätte god tomatsoppa som jag hittade recept på nätet med scharlottenlök, vitlök å örter. Bara 112 kcal en portion. Ätit den precis. Riktigt mumsig. Jag förbereder soppa eller liknade på sön v innan. Hur lägger du upp dina faste dagar?
    Kan du inte lägga ut receptet?
Svar på tråden 5:2 nu kör vi!