• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • Cupcake89
    Blåsippan84 skrev 2014-01-24 13:03:31 följande:
    16:8. Hur funkar den?

Den går ut på att du får bara äta 8 timmar om dagen och så fastar du i 16 timmar. Det är många som förespråkar den.

Många som jag,har problem med småätande innan sänggående så då är det ju jätte bra att vänja sig av vid det :)
  • Blåsippan84
    Cupcake89 skrev 2014-01-24 13:44:58 följande:

Den går ut på att du får bara äta 8 timmar om dagen och så fastar du i 16 timmar. Det är många som förespråkar den.

Många som jag,har problem med småätande innan sänggående så då är det ju jätte bra att vänja sig av vid det :)
    Då kör man så sju dagar i v? Räknar man kcal? Gick du ner ngt innan jul när du körde 5:2?
  • Cupcake89

Ja så håller du på tills du känner att du gått ner tillräckligt eller så fortsätter du så om det känns bra!

Hann bara gå ner ett kilo, har ingen övervikt egentligen men magen är stor ändå

• Blåsippan84
    Cupcake89 skrev 2014-01-24 21:51:54 följande:

Ja så håller du på tills du känner att du gått ner tillräckligt eller så fortsätter du så om det känns bra!

Hann bara gå ner ett kilo, har ingen övervikt egentligen men magen är stor ändå

Alltså räknas kcal eller ej:)?
  • Cupcake89

Nej då räknar man inte kalorier :) man behöver ju inte slänga i sig chips till lunch varje dag men du kan äta normalt och ändå unna dig nångång under dom åtta timmarna

• Blåsippan84

Hur går det för er tjejer:)? Här fuskade jag en dag förra v. Träningen har legat lågt då jag varit sjuk. Nu blir det nya tag igen;).

• Lilly80

Vägde mig i fredags, hade inte gått ner något på 4 veckor , denna veckan hoppa jag eftersom stora tösen är hemma från dagis. Bli ju lite utflykter och sånt.

• tinaaaaaa

Jag gav upp dieten. Ska försöka träna mera i stället men just nu är jag sjuk.

• tilj75

Är det nån som går ned med 5:2? Vad gör ni för att lyckas?

• Blåsippan84
    tilj75 skrev 2014-02-10 10:06:32 följande:

Är det nån som går ned med 5:2? Vad gör ni för att lyckas?

Jag har gått ner 3,5 kg på 5 v. Men började ju precis efter jul å nyår. Så kanske var det mkt man har i tarmarna. Men märks på kläder så jag fortsätter ett tag till;)
Svar på tråden 5:2 nu kör vi!