• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • Lilly80

Ska börja imorgon, jag är så dålig på att räkna ut Kcal så jag ska testa med pulver, tyvärr så har jag missat att man ska fasta 36 timmar, trodde det var 24h man fastade Obestämd

• Blåsippan84
    Lilly80 skrev 2014-01-12 19:53:56 följande:

Ska börja imorgon, jag är så dålig på att räkna ut Kcal så jag ska testa med pulver, tyvärr så har jag missat att man ska fasta 36 timmar, trodde det var 24h man fastade Obestämd

Finns det inte olika 5:2? Har du länk på detta vart du läst det:)? Jag använder en app å räknar å söker recept på nätet. Är det söta pulver? Kört pulver ibland men mått nästan illa för jag gillar mer varma soppor:). Men det finns väl pulver som varma soppor typ. Dock hört av några kollegor att de "söta" pulvrens smakar bättre.
  • Lilly80
    Blåsippan84 skrev 2014-01-12 20:49:56 följande:
    Finns det inte olika 5:2? Har du länk på detta vart du läst det:)? Jag använder en app å räknar å söker recept på nätet. Är det söta pulver? Kört pulver ibland men mått nästan illa för jag gillar mer varma soppor:). Men det finns väl pulver som varma soppor typ. Dock hört av några kollegor att de "söta" pulvrens smakar bättre.
    Jag dricker naturdiet, så strävt så att man mår illa, få köpa olika sorter. När jag googlade så stod det 36h på det fletsta
  • Blåsippan84

Hur går det för er? Idag gick det jätte bra:) just nu känner jag mig ej hungrig. Får dock se hur det känns inatt å nattsömnen;)

• Lilly80

Hur många timmar fasta ni?  och vilka tider har ni satt ?det gick bra första dagen. Glad

• Blåsippan84
    Lilly80 skrev 2014-01-14 08:39:00 följande:

Hur många timmar fasta ni?  och vilka tider har ni satt ?det gick bra första dagen. Glad

Läst lite på nätet men jag kör 24h. Fast idag hade jag nog klarat att köra ett par timmar till;). Körde du bara nutrilette igår? Hur många påsar blir det? Jag skulle kolla över med recept på nätet om du inte tycker påsarna är jätte smarriga;). Tror ej man orkar hålla på hur länge som helst med den.

Jag sökte på recept 200kcal å fick upp en del soppor som lät smarriga. Igår körde jag måbras recept på äggröra, men gjorde omelett av det istället å då receptet var för två pers så har jag matlåda tills tors:)
  • byggd av bomull

Man äter 500 kcal på en dag, sen går man och lägger sig och sover. Dagen efter när man vaknar äter man frukost som vanligt   

• Lilly80
    Blåsippan84 skrev 2014-01-14 09:02:04 följande:
    Läst lite på nätet men jag kör 24h. Fast idag hade jag nog klarat att köra ett par timmar till;). Körde du bara nutrilette igår? Hur många påsar blir det? Jag skulle kolla över med recept på nätet om du inte tycker påsarna är jätte smarriga;). Tror ej man orkar hålla på hur länge som helst med den.

Jag sökte på recept 200kcal å fick upp en del soppor som lät smarriga. Igår körde jag måbras recept på äggröra, men gjorde omelett av det istället å då receptet var för två pers så har jag matlåda tills tors:)
    jag gjorde så här, åt min sista vid 18 i söndags, tog en drink på morgonen, sen så tog jag en påse till lunch, sen var tanken att jag skulle äta vanligt vid 18, men blev vid 17. Gick bra, tog visserligen en kopp kaffe med mjölk på morgonen. annars överlever jag inte, tror inte jag kan fasta mer än 24h. hade jag bott själv så, men man måste ju funka när man har 2 kids
  • Lilly80
    Blåsippan84 skrev 2014-01-14 12:20:06 följande:
    Hur mkt kcal är det i en påse, om man skulle köpa hem en förpackning å ha vid behov:)
    115 är det i den jag har ,så jag fick i mig lite mer än 230 kcal igår , vet inte hur man räkna en kopp kaffe med mjölk . Tycker det är smidigt men så äckligt.
Svar på tråden 5:2 nu kör vi!