Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

5:2 nu kör vi!

Jag hoppar ni här:). Kört i en v. Faste dag imorgon. På fastedagen äter jag 500 kcal å övriga dagar räknar jag ej men dragit ner på portioner å kolhydrater som pasta å potatis. Denna v har jag tränat på min crosstrainer dagar som jag ej fastar.

Delar upp målen på 3 å några finchrisp med råkost & morötter som mellan mål. Men sover jätte dåligt nätterna jag fastat för jag är hungrig å blir jätte trött de kvällarna också.

Gick ner 2 kg förra v, men kanske bara tillfällighet? Vägde 72 kg vid start å nu 70. Vill ner till 62.

Hur mkt vill ni gå ner:)?

• Blåsippan84
    Lilly80 skrev 2014-01-12 19:53:56 följande:

Ska börja imorgon, jag är så dålig på att räkna ut Kcal så jag ska testa med pulver, tyvärr så har jag missat att man ska fasta 36 timmar, trodde det var 24h man fastade Obestämd

Finns det inte olika 5:2? Har du länk på detta vart du läst det:)? Jag använder en app å räknar å söker recept på nätet. Är det söta pulver? Kört pulver ibland men mått nästan illa för jag gillar mer varma soppor:). Men det finns väl pulver som varma soppor typ. Dock hört av några kollegor att de "söta" pulvrens smakar bättre.
  • Blåsippan84

Hur går det för er? Idag gick det jätte bra:) just nu känner jag mig ej hungrig. Får dock se hur det känns inatt å nattsömnen;)

• Blåsippan84
    Lilly80 skrev 2014-01-14 08:39:00 följande:

Hur många timmar fasta ni?  och vilka tider har ni satt ?det gick bra första dagen. Glad

Läst lite på nätet men jag kör 24h. Fast idag hade jag nog klarat att köra ett par timmar till;). Körde du bara nutrilette igår? Hur många påsar blir det? Jag skulle kolla över med recept på nätet om du inte tycker påsarna är jätte smarriga;). Tror ej man orkar hålla på hur länge som helst med den.

Jag sökte på recept 200kcal å fick upp en del soppor som lät smarriga. Igår körde jag måbras recept på äggröra, men gjorde omelett av det istället å då receptet var för två pers så har jag matlåda tills tors:)
  • Blåsippan84
    tinaaaaaa skrev 2014-01-16 12:50:51 följande:

Hade en fast dag i går smile1.gif  
    Det går kanon bra ju smile1.gif  
    Trodde inte det skulle gå så bra. trodde jag skulle ha panik för jag inte fick äta det jag vill.

hur går det för er? 

Så skönt. Har min idag. Var så stressigt på jobbet att jag fick i mig min lunch kl 14,30. Så ikväll efter kvällsmaten är jag inte alls hungrig. Nu ska jag leta recept å räkna kcal inför nästa v. Brukar förbereda lute smått på helgen.

Hittade suqini pasta. En portion 25 kcal:)!! Tänkte ta det å sen kyckling, sallad å lättyoghurt sås till middag nästa v.

Tycker faktiskt detta är lite roligt:)
  • Blåsippan84

Jag har gått ner 1 kg denna v. Började på 72,5 å nu väger jag 69,3kg. Vet ej om det är tillfällighet. Men kul;)

• Blåsippan84

Hittar ej receptet nu. Sökte på recept under 200kcal. Man skulle iaf använda en potatisskalare och hyvla suqini. Sen lägga det i salt kokande vatten å koka en liten stund. Man ska äta det istället för pasta. Sett folk på jobbet äta det. Har ej måtten i huvudet men ska testa imorn kväll. :). Kan skriva upp måtten då.

När har du faste dagar nästa v?

• Blåsippan84
    tilj75 skrev 2014-01-19 21:57:29 följande:

Hej. Lite nyfiken. Äter ni precis vad ni vill de andra fem dagarna? Eller håller ni koll då också? Det låter ju lite för bra för att vara sant på nåt vis, att man går ner bara man fastar två dar i veckan.

Tina

Jag har börjat träna mer å tackar oftast nej till godis å fika. Men som igår var vi bortbjudna på fika. Då åt jag en bulle. Även dragit ner portions storleken å äter mer sallad. Märket att jag blir snabbare mätt.

Men visst jag funderar också precis som du. Gått ner 3 kg på 2 v. Så kan det ju bara fortsätta. För jag tycker det går väldigt lätt:).
  • Blåsippan84
    Blåsippan84 skrev 2014-01-19 22:13:00 följande:
    Jag har börjat träna mer å tackar oftast nej till godis å fika. Men som igår var vi bortbjudna på fika. Då åt jag en bulle. Även dragit ner portions storleken å äter mer sallad. Märket att jag blir snabbare mätt.

Men visst jag funderar också precis som du. Gått ner 3 kg på 2 v. Så kan det ju bara fortsätta. För jag tycker det går väldigt lätt:).
    Haha. Ska stå så kan det ju inte bara fortsätta:)!
Svar på tråden 5:2 nu kör vi!