• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • Gimle

Jag har precis börjat. Ser det lite som en utmaning och tror på hälsoeffekten men har inte bestämt hur länge jag ska fortsätta. Beror på hur jag mår. Har haft en fastedag hittills, nästa är på tisdag.

Skulle vilja gå ner 5 kg och minska sötsug/hunger :)

• tinaaaaaa
    Gimle skrev 2014-01-06 00:10:51 följande:
    Jag har precis börjat. Ser det lite som en utmaning och tror på hälsoeffekten men har inte bestämt hur länge jag ska fortsätta. Beror på hur jag mår. Har haft en fastedag hittills, nästa är på tisdag.

Skulle vilja gå ner 5 kg och minska sötsug/hunger :)

Hur gick din första fast dag?

Jag skulle haft en i fredags men då blev vi bortbjudna. Men i morgon gäller det. Har gjort upp ett schema med mat jag ska följa.

Vad äter du flr mat på dina fast dagar?

Tycker det har varit jätte svårt att veta vad man ska äta.
  • tinaaaaaa

Nu är jag igång på min första fast dag. 

I natt har jag knappt sovit, mått så illa och fått blodtrycks fall... 

Men hela förmiddagen har gått jätte bra. Va dock lunchen som inte var så god, och jag känner mig fortfarande lite hungrig. Men jag ska fixa denna dagen

• Gimle

Idag har jag min andra fastedag. Skulle haft den igår men hade besök då. Det är himla praktiskt att det går att flytta på fastan så att man kan ta den när det passa bäst.

Vad äter du på dina fastedagar? Finns många bra recept i Ulrikas bok men jag kör lite freestyle. Är ganska van med att räka kalorier så brukar kunna klura ut kalorifattiga rätter.

Idag blir det en skyr yoghurt, 90 kcal, 100g kyckling (90 kcal), 150 g wookgrönsker (50 kcal) och 200 g stekt vitkål (52 kcal). Steker i lite smör och har på lite wooksås. Till kvällen blir det två knäckemackor med tunnt skuren skinka :)

• tinaaaaaa

okej=) 

jag har ätit ägg till frukost, sedan skulle jag testa viktväktarnas soppor men de gick inte och äta. 
    Så jag tog sallad och tonfisk i stället. samt clementin tomat och gurka. Det gick bättre än jag väntat mig. 

Imorgon kör jag andra fast dagen denna veckan.
    Jo visst är det smidigt att man kan ändra när man får besök och sedan behöver man ju inte tänka på vad man äter varje dag. 

• Gimle

Vad skönt!

Jag har ju bara haft en fastedag hittills men natten blev lite tung och insåg att det kan ha berott på att jag fortfarande ammar min 1-åring några gånger per dygn. Är väldigt osäker på om jag ska fortsätta nu... :/

• Elovil

Får jag hänga på? Jag tror detta passar mig bra. Van att fasta längre perioder..
    Hur många kcal ligger ni på vanliga dagar vs. Fastedagar? Hittat massa olika giv..

• Blåsippan84

Jag hoppar ni här:). Kört i en v. Faste dag imorgon. På fastedagen äter jag 500 kcal å övriga dagar räknar jag ej men dragit ner på portioner å kolhydrater som pasta å potatis. Denna v har jag tränat på min crosstrainer dagar som jag ej fastar.

Delar upp målen på 3 å några finchrisp med råkost & morötter som mellan mål. Men sover jätte dåligt nätterna jag fastat för jag är hungrig å blir jätte trött de kvällarna också.

Gick ner 2 kg förra v, men kanske bara tillfällighet? Vägde 72 kg vid start å nu 70. Vill ner till 62.

Hur mkt vill ni gå ner:)?

• Elovil

Precis samma! 72 nu, 62 är målet..
    Ska bli väldigt spännande. Har helt kajko Ämnesomsättning...

Äter inte vitt mjöl, socker och lite, lite fett.. Men ligger stilla..

Svar på tråden 5:2 nu kör vi!