• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • tinaaaaaa
    Gimle skrev 2014-01-06 00:10:51 följande:
    Jag har precis börjat. Ser det lite som en utmaning och tror på hälsoeffekten men har inte bestämt hur länge jag ska fortsätta. Beror på hur jag mår. Har haft en fastedag hittills, nästa är på tisdag.

Skulle vilja gå ner 5 kg och minska sötsug/hunger :)

Hur gick din första fast dag?

Jag skulle haft en i fredags men då blev vi bortbjudna. Men i morgon gäller det. Har gjort upp ett schema med mat jag ska följa.

Vad äter du flr mat på dina fast dagar?

Tycker det har varit jätte svårt att veta vad man ska äta.
  • tinaaaaaa

Nu är jag igång på min första fast dag. 

I natt har jag knappt sovit, mått så illa och fått blodtrycks fall... 

Men hela förmiddagen har gått jätte bra. Va dock lunchen som inte var så god, och jag känner mig fortfarande lite hungrig. Men jag ska fixa denna dagen

• tinaaaaaa

okej=) 

jag har ätit ägg till frukost, sedan skulle jag testa viktväktarnas soppor men de gick inte och äta. 
    Så jag tog sallad och tonfisk i stället. samt clementin tomat och gurka. Det gick bättre än jag väntat mig. 

Imorgon kör jag andra fast dagen denna veckan.
    Jo visst är det smidigt att man kan ändra när man får besök och sedan behöver man ju inte tänka på vad man äter varje dag. 

• tinaaaaaa
    Elovil skrev 2014-01-12 14:19:14 följande:
    Får jag hänga på? Jag tror detta passar mig bra. Van att fasta längre perioder..
    Hur många kcal ligger ni på vanliga dagar vs. Fastedagar? Hittat massa olika giv..
    välkommen hit. 500kcal äter jag på mina fast dagar, eller försöker h¨ålla mig under det. Funderar hur jag ska göra de dagar jag tränar.. om jag ska lägga till något litet för jag tränar på kvällen och brukar vara hungrig som bara den efter. 
  • tinaaaaaa

Hade en fast dag i går  
    Det går kanon bra ju  
    Trodde inte det skulle gå så bra. trodde jag skulle ha panik för jag inte fick äta det jag vill.

hur går det för er? 

• tinaaaaaa
    Blåsippan84 skrev 2014-01-16 18:07:27 följande:
    Så skönt. Har min idag. Var så stressigt på jobbet att jag fick i mig min lunch kl 14,30. Så ikväll efter kvällsmaten är jag inte alls hungrig. Nu ska jag leta recept å räkna kcal inför nästa v. Brukar förbereda lute smått på helgen.

Hittade suqini pasta. En portion 25 kcal:)!! Tänkte ta det å sen kyckling, sallad å lättyoghurt sås till middag nästa v.

Tycker faktiskt detta är lite roligt:)
    åååh det låter ju jätte gott. var hittade du suqini pastan? 

Ja jag med, tyvärr så denna veckan har det bara blivit en gång jag fastat.. men det är inget att göra åt, har hänt massor saker som gjort jag inte varit hemma osv. 
  • tinaaaaaa

Jag läste någonstans att man inte skulle väga sig på fast dagen utan en morgon samma dag samma tid varje vecka  

• tinaaaaaa
    Blåsippan84 skrev 2014-01-19 21:48:58 följande:
    Hittar ej receptet nu. Sökte på recept under 200kcal. Man skulle iaf använda en potatisskalare och hyvla suqini. Sen lägga det i salt kokande vatten å koka en liten stund. Man ska äta det istället för pasta. Sett folk på jobbet äta det. Har ej måtten i huvudet men ska testa imorn kväll. :). Kan skriva upp måtten då.

När har du faste dagar nästa v?
    Denna veckan kör jag i dag och torsdag tror jag, kanske onsdag, vi får se. nästa vecka vet jag inte. men försöker ha det i början på veckan och senast torsdagen. 
  • tinaaaaaa
    tilj75 skrev 2014-01-19 21:57:29 följande:
    Hej. Lite nyfiken. Äter ni precis vad ni vill de andra fem dagarna? Eller håller ni koll då också? Det låter ju lite för bra för att vara sant på nåt vis, att man går ner bara man fastar två dar i veckan.
    Tina
    Jag håller ingen koll de andra dagarna. Får se hur det fungerar, och skulle man inte gå ner något så tror jag att man kanske ska kolla på vad man äter de andra dagarna, lite i alla fall:)
  • tinaaaaaa
    Blåsippan84 skrev 2014-01-21 21:33:38 följande:
    Igår hade jag min faste dag. Gick kalasbra. Suqinin jag snackade om som var 25 kcal. Enl "receptet" skulle man hyvla 150 g med potatisskalare. Lägga ner i kokande saltvatten i låta det koks 2 min. Smakade helt ok. Hade nog varit godare till köttfärssås än min torra kyckling;). Men ett bra komplement till maten då jag gillar varm mat som mål å svårt att bara äta salladsblad.
    men blev det inte ganska mycket kcal för det målet?
    Jag gillar och äta lite och många gånger, annars blir jag nog hungrig. I morgon får det bli fastdag igen. 
    Fast då har jag träning men funderar att lägga till en extra frukt eller något litet efter träningen fast det går över 500 kcal. Hade gått ner ett kg nu, men jag tror nog jag får börja tänka lite på vad jag stoppa i mig på mina ät dagar. Är ganska så sockerberoende.. Och för att det ska hända mera måste jag nog minska rejält på godiset..
  • tinaaaaaa
    Blåsippan84 skrev 2014-01-22 13:15:43 följande:
    Hela portionen med zucchini var 25 kcal. Tycker jag ej var så farligt. Har du tips på några recept med lågt kcal?:) Vill också äta fler små måltider under dagen.
    nej tyvärr inte, har jätte svårt att hitta recept med lite kcal i. 
    Sallad och tonfisk tomat och gurka är typ det jag äter till middag och lunch. 
    Viktväktarna har ju färdiga soppor men jag gillade inte alls det.
  • tinaaaaaa
    Blåsippan84 skrev 2014-01-23 12:44:56 följande:
    Ätit en jätte god tomatsoppa som jag hittade recept på nätet med scharlottenlök, vitlök å örter. Bara 112 kcal en portion. Ätit den precis. Riktigt mumsig. Jag förbereder soppa eller liknade på sön v innan. Hur lägger du upp dina faste dagar?
    åååh ja vill med ha recept  
  • tinaaaaaa

någon som har en ide med något kcal snålt som man kan ha i sallad,? idag höll tonfisken på att komma upp :-/ 

Vad äter ni andra på era fast dagar?

• tinaaaaaa

Jag gav upp dieten. Ska försöka träna mera i stället men just nu är jag sjuk.

Svar på tråden 5:2 nu kör vi!