5:2 nu kör vi!
Hur går det för er tjejer:)? Här fuskade jag en dag förra v. Träningen har legat lågt då jag varit sjuk. Nu blir det nya tag igen;).
Hur går det för er tjejer:)? Här fuskade jag en dag förra v. Träningen har legat lågt då jag varit sjuk. Nu blir det nya tag igen;).
Är det nån som går ned med 5:2? Vad gör ni för att lyckas?
Ska väl tillägga att jag övriga dagar oftast nu tänker på portions storlek å tackar nej till fika. Men på helgen blir det ofta gottit. Kanske därför jag gått ner lite också? Imorn har jag fasta iaf;)
Någon som vill blåsa liv i denna tråd? Ska köra 5:2 med början på måndag. Körde denna metod före jul. Då blev det 8 veckor ocy jag gick ner 7 kilo så för mig funkar det.
Jag kör på max 500 mina fastedagar och max 1500 dom andra dagarna. På helgerna kan det bli något lite extra men jag försöker verkligen tänka. Jag äter precis som innan men adderar mera grönsaker, minimalt med frukt och mindre kolhydrater. Annars så blir det samma mat men jag räknar kalorierna så ja vet hur jag ligger till. Har en app som jag kan kolla upp div livsmedel. Sen skriver jag upp vad tex 100 gr kyckling,lax,ris,potatis,nötkött mm är så går det lättare att räkna. Väger allt utom grönsakerna. Pulvershakes ocy barer är minr räddning och fungerar super för mig. Sen dricker jag massa vatten och the under dagen.
Gick inte upp nämnvärt under jul, men sen hade vi en veckas semester med al inclusive så då blev det en liten uppgång. Efter det så har vi nu i ca 1 1/2 månad testat lchf- ganska så strikt, men det gav inget resultat på vågen alls så nu blir det dags för 5:2 igen. Trivs med det upplägget, har inget problem med hunger och tycker att det är väldigt lätt att ha koll på vad man petar i sig. Och vill man inte så behöver man inte räkna men man går nog ner fortare ivikt om man har lite extra koll. Tränar inget alls.
Hej på er! Jag funderar på att testa 5:2 dieten. Kan ni ge mig lite tips vad ni äter på fastedagarna? Nu har säkert skrivit sånt, men orkar inte bläddra igenom tråden...så nån som har tips?
Är detta vad du äter på fastedagarna? Soppa är ju superbra på fastedagarna tycker jag. Gör du egen eller köper du .
Idag är ingen bra dag. Jag har hållt på med detta i sex-sju veckor och gått ner lika många kilon, vilket är kanon. MEN: När jag läser om 5:2 säger alla att det är jobbigt i början men sen får de MER energi och känner sig pigga. Känner ni så?
Nu sover jag visserligen uselt eftersom min sjumånadersbebis vaknar minst varannan timme på nätterna (och nej, sova på dagen går inte eftersom jag har ett större barn). Efter extra jobbiga nätter är jag gråtfärdig redan före frukost och att fasta en sån dag är SÅÅÅ jobbigt. Visst, skulle kunna byta dag, men vissa veckor funkar det inte riktigt ändå.
Nog gnällt, det jag egentligen vill veta är varför jag inte känner mig piggare, när så många säger att man gör det? Hur är det för er?
Tex viktväktarnas thaisoppa innehåller bara 90 kcal per burk. Perfekt.
Jag brukar göra matlista för 2 veckor där jag även skriver hur mycket jag ska äta och hur mycket kcal det är i. Då har jag koll varje dag. Men nu tryter fantasin lite vad gäller fiskdelen. Någon som har något bra recept på god fisk som även passar för barn.
Jag har insett att jag typ altid äter samma saker på mina fastedagar, är väl enklast :)
Har ni något ni äter ofta som ni tycker är gott och bra och kan tipsa om? Annars lär jag väl tröttna snart :D
Jag äter gärna keso eller kvarg på dagen. Kvällen kyckling och wok, tonfisksallad eller quornsallad, omelett. Denna blir dock hemgjorda morotsbiffar (60 kcal styck) med kall sås på vitlök och lätt creme fraiche.
Förta delmålet är nått, känns så bra! Någon som kört 5:2 lite längre? Tycker ni att det rullar på bra eller tröttnat?
Åt LCLF till middag.
köttfärssås med hyvlad squash istället för pasta.
Har ett bra tips på god soppa som är rätt snål.
1 paket Kelda fisk och skaldjurssoppa kokas upp, släng i två laxfileer (frysta) och en påse wokgrönsaker och koka ca 5 min! Man kan toppa med räkor pm man vill.. Jättegott och Perfekt att frysa in, har alltid några laddningar i frysen ;) räcker till 4 port !
Hej alla igen. Gjort uppehåll i 1,5 mån då vi renoverat och flyttat och hållt igång från 7-8 till 21 på kvällarna varje dag. Nu börjar vi landa lite så nu på g igen. Började i jan på 72 kg. Nu när jag vägde mig väger jag 69,4. Gått upp ca 1 kg på dessa v. Nya tag:)