• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • pessaret
    SE123 skrev 2014-03-26 08:50:14 följande:
    Jag har insett att jag typ altid äter samma saker på mina fastedagar, är väl enklast :)

Har ni något ni äter ofta som ni tycker är gott och bra och kan tipsa om? Annars lär jag väl tröttna snart :D

http://www.tasteline.com/Recept/Tonfisksallad_med_agg_och_dillcreme

En av mina absoluta favoriter. Finns mängder med bra, lättlagade recept. Ungsbakad lax med wokgrönsaker är en annan höjdare här!=)

• Blåsippan84
    SE123 skrev 2014-03-26 08:50:14 följande:

Jag har insett att jag typ altid äter samma saker på mina fastedagar, är väl enklast :)

Har ni något ni äter ofta som ni tycker är gott och bra och kan tipsa om? Annars lär jag väl tröttna snart :D

Brukar varva mellan soppa (kelades oftast), omelett med en extra äggvita smörgås skinka å sallad, eller en sallad med ex light feta eller kyckling eller räkor.
  • Bunny on speed

Jag äter gärna keso eller kvarg på dagen. Kvällen kyckling och wok, tonfisksallad eller quornsallad, omelett. Denna blir dock hemgjorda morotsbiffar (60 kcal styck) med kall sås på vitlök och lätt creme fraiche.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Blåsippan84
    Bunny on speed skrev 2014-03-26 17:32:10 följande:

Jag äter gärna keso eller kvarg på dagen. Kvällen kyckling och wok, tonfisksallad eller quornsallad, omelett. Denna blir dock hemgjorda morotsbiffar (60 kcal styck) med kall sås på vitlök och lätt creme fraiche.

Recept på morotsbiffar skulle jag vilja ha:)!
  • Bunny on speed

500 gram morötter

1 ägg

1 dl vetemjöl + 1 dl bovete

lite salt/buljong

• SE123

Förta delmålet är nått, känns så bra! Någon som kört 5:2 lite längre? Tycker ni att det rullar på bra eller tröttnat?

• SE123
    pessaret skrev 2014-03-26 11:17:21 följande:

http://www.tasteline.com/Recept/Tonfisksallad_med_agg_och_dillcreme

En av mina absoluta favoriter. Finns mängder med bra, lättlagade recept. Ungsbakad lax med wokgrönsaker är en annan höjdare här!=)

Tog fram den där isbergssallden igår på fastedagen, ovh precis som du sa, det blev hur mycket som helst! :D med lite kyckling, paprika, gurka, kryddning och en skvätt citronolja blev det kanonbra! :)
  • Blåsippan84
    SE123 skrev 2014-03-28 06:29:56 följande:

Förta delmålet är nått, känns så bra! Någon som kört 5:2 lite längre? Tycker ni att det rullar på bra eller tröttnat?

Jag började i slutet av jan. Började på 72,5. Gick fort ner 3 kg och sen lite trögt å har stått still på 68,8. Men igår när jag vägde mig vägrade jag 68,2. Tänkte en å två ggr att ge upp. Men samtidigt vill jag ej gå upp igen å tycker det är ett helt ok sätt hålla vilken på. Men nu när jag såg att vågen gått lite ner blev jag taggad igen;)
  • SE123
    Blåsippan84 skrev 2014-03-28 07:55:05 följande:
    Jag började i slutet av jan. Började på 72,5. Gick fort ner 3 kg och sen lite trögt å har stått still på 68,8. Men igår när jag vägde mig vägrade jag 68,2. Tänkte en å två ggr att ge upp. Men samtidigt vill jag ej gå upp igen å tycker det är ett helt ok sätt hålla vilken på. Men nu när jag såg att vågen gått lite ner blev jag taggad igen;)
    Härligt! Ja, jag brukar alltid hamna på en platå då jag står still i ett par veckor, så väntar mig att den kommer det närmaste.. Bara att hålla ut och föröka se framåt.

Bra kämpat! :)
Svar på tråden 5:2 nu kör vi!