• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • Lilly80
    Myzan skrev 2014-03-17 21:16:52 följande:
    Tex viktväktarnas thaisoppa innehåller bara 90 kcal per burk. Perfekt.
    Var hitta ni dem?
  • GlenndenStore
    Myzan skrev 2014-03-17 20:02:03 följande:
    Om du använder 5:2 för att gå ner i vikt så är nyponsoppa inte speciellt bra val. Visserligen ligger du under dina 600 men d är väldigt mycket socker du stoppar i dig. Om det är viktminskning man är ute efter så måste man tänka på vad man stoppar i sig så att kroppen mår bra och man får i sig alla viktiga vitaminer och mineraler så att kroppen mår bra. Motionera är superbra men du får tyvärr bara äta dina 600. Annledning till att du blir hungrig dina fastedagar kankse beror på att du stoppar i dig "fel" mat. Om du sattsar på protein och bra fettkälla och grönsaker som du står dig länge på så borde du inte bli hungrig och kan fortsätta med dina joggingturer.
    Har ändrat mina fastedagar till ett stort glas nyponsoppa = ca 100 kcal till sen lunch, runt 14-15 tiden. Innan dess dricker jag bara vatten och kaffe. Därefter joggar jag kl 17 och effekten av joggingen gör mig "mätt" till 19-20. Då åt jag igår en fjärdedels isbergsallad = ca 30 kcal, med en burk bönor = 180 kcal, en halv advocado = 100 kcal, rödlök + rode islanddressing = 100 kcal. Dessutom 2 äpplen = ca 100 kcal.

Gårdagens kaloriintag, totalt ca: 610 kcal, dessutom en kaloriförbränning på ca 500 kcal av joggingen.
  • pessaret
    Lilly80 skrev 2014-03-18 08:25:45 följande:
    Var hitta ni dem?
    finns i dom flesta affärer bland konserverna. grönsakssoppan är riktigt god!
  • Lilly80
    pessaret skrev 2014-03-18 16:08:33 följande:
    finns i dom flesta affärer bland konserverna. grönsakssoppan är riktigt god!
    Vad bruka du äta till frukost?
  • Myzan

Ingen frukost för min del. Jag äter inget inna lunch vilket ger en fasta på ca 19 timmar vilket är perfekt för mig. Dessutom har jag märkt att jag blir mindre hungrig om jag inte äter något alls till frukost.

Lilly80 skrev 2014-03-18 17:03:54 följande:
    Vad bruka du äta till frukost?

• Myzan

Jag brukar göra matlista för 2 veckor där jag även skriver hur mycket jag ska äta och hur mycket kcal det är i. Då har jag koll varje dag. Men nu tryter fantasin lite vad gäller fiskdelen. Någon som har något bra recept på god fisk som även passar för barn.

• Blåsippan84
    Myzan skrev 2014-03-17 21:16:52 följande:

Tex viktväktarnas thaisoppa innehåller bara 90 kcal per burk. Perfekt.

Hur stor volym är på 90 kcal? Är de goda:)? Värt att prova
  • Blåsippan84
    Myzan skrev 2014-03-18 19:21:58 följande:

Jag brukar göra matlista för 2 veckor där jag även skriver hur mycket jag ska äta och hur mycket kcal det är i. Då har jag koll varje dag. Men nu tryter fantasin lite vad gäller fiskdelen. Någon som har något bra recept på god fisk som även passar för barn.

Vi brukar göra torskblock och köpa kryddmix som blandas med créme fresh, sånna son köps i påse. Sonen gillar den med örter. Sen har vi potatismos till, men det kan ju uteslutas. Detta äter jag ju dock ej på fastedagarna. Då står soppa, omelett eller sallad på listan;)
  • Myzan

Hela burken, ca 400 ml.Dom har olika sorter och jag gillar alla men bäst är grönsakssoppan och thaisoppa

Blåsippan84 skrev 2014-03-18 20:58:20 följande:
    Hur stor volym är på 90 kcal? Är de goda:)? Värt att prova

• Myzan

I helgen blir det japanskt för hela slanten. Ska försöka mig på att göra sushi med sötningsmedel istället för socker. Hoppas det går bra. Sen blir det sashimi, yakiniku och gyoza. Känns ganska så nyttigt ändå. I morgon fastedag. Ingen frukost, lite köttfärsröra och sallad till lunch och torskrygg till middag.

Svar på tråden 5:2 nu kör vi!