Myzan skrev 2014-03-17 20:02:03 följande:
Om du använder 5:2 för att gå ner i vikt så är nyponsoppa inte speciellt bra val. Visserligen ligger du under dina 600 men d är väldigt mycket socker du stoppar i dig. Om det är viktminskning man är ute efter så måste man tänka på vad man stoppar i sig så att kroppen mår bra och man får i sig alla viktiga vitaminer och mineraler så att kroppen mår bra. Motionera är superbra men du får tyvärr bara äta dina 600. Annledning till att du blir hungrig dina fastedagar kankse beror på att du stoppar i dig "fel" mat. Om du sattsar på protein och bra fettkälla och grönsaker som du står dig länge på så borde du inte bli hungrig och kan fortsätta med dina joggingturer.
Har ändrat mina fastedagar till ett stort glas nyponsoppa = ca 100 kcal till sen lunch, runt 14-15 tiden. Innan dess dricker jag bara vatten och kaffe. Därefter joggar jag kl 17 och effekten av joggingen gör mig "mätt" till 19-20. Då åt jag igår en fjärdedels isbergsallad = ca 30 kcal, med en burk bönor = 180 kcal, en halv advocado = 100 kcal, rödlök + rode islanddressing = 100 kcal. Dessutom 2 äpplen = ca 100 kcal.
Gårdagens kaloriintag, totalt ca: 610 kcal, dessutom en kaloriförbränning på ca 500 kcal av joggingen.