• Lilly80

5:2 nu kör vi!

Ska börja imorgon, jag är så dålig på att räkna ut Kcal så jag ska testa med pulver, tyvärr så har jag missat att man ska fasta 36 timmar, trodde det var 24h man fastade Obestämd

• Lilly80
    Blåsippan84 skrev 2014-01-12 20:49:56 följande:
    Finns det inte olika 5:2? Har du länk på detta vart du läst det:)? Jag använder en app å räknar å söker recept på nätet. Är det söta pulver? Kört pulver ibland men mått nästan illa för jag gillar mer varma soppor:). Men det finns väl pulver som varma soppor typ. Dock hört av några kollegor att de "söta" pulvrens smakar bättre.
    Jag dricker naturdiet, så strävt så att man mår illa, få köpa olika sorter. När jag googlade så stod det 36h på det fletsta
  • Lilly80

Hur många timmar fasta ni?  och vilka tider har ni satt ?det gick bra första dagen. Glad

• Lilly80
    Blåsippan84 skrev 2014-01-14 09:02:04 följande:
    Läst lite på nätet men jag kör 24h. Fast idag hade jag nog klarat att köra ett par timmar till;). Körde du bara nutrilette igår? Hur många påsar blir det? Jag skulle kolla över med recept på nätet om du inte tycker påsarna är jätte smarriga;). Tror ej man orkar hålla på hur länge som helst med den.

Jag sökte på recept 200kcal å fick upp en del soppor som lät smarriga. Igår körde jag måbras recept på äggröra, men gjorde omelett av det istället å då receptet var för två pers så har jag matlåda tills tors:)
    jag gjorde så här, åt min sista vid 18 i söndags, tog en drink på morgonen, sen så tog jag en påse till lunch, sen var tanken att jag skulle äta vanligt vid 18, men blev vid 17. Gick bra, tog visserligen en kopp kaffe med mjölk på morgonen. annars överlever jag inte, tror inte jag kan fasta mer än 24h. hade jag bott själv så, men man måste ju funka när man har 2 kids
  • Lilly80
    Blåsippan84 skrev 2014-01-14 12:20:06 följande:
    Hur mkt kcal är det i en påse, om man skulle köpa hem en förpackning å ha vid behov:)
    115 är det i den jag har ,så jag fick i mig lite mer än 230 kcal igår , vet inte hur man räkna en kopp kaffe med mjölk . Tycker det är smidigt men så äckligt.
  • Lilly80

Har inte gått ner ett gram än, började visserligen i måndags, vill ju har resultat nu haha

• Lilly80

Väger mig på fredagar har jag tänkt, då har jag haft mina fastedagar mån och ons, jag vägde mig i fredags efter 5 dagar men hade inte gått ner något, ska hålla mig tills fre och väga mig. Jag är dålig på att dricka vatten, kan det beror på det?,  jag dricker ingenting. Jag har börjat att bli mer medveten på vad jag äter dom andra dagarna.

• Lilly80
    Blåsippan84 skrev 2014-01-23 12:44:56 följande:
    Ätit en jätte god tomatsoppa som jag hittade recept på nätet med scharlottenlök, vitlök å örter. Bara 112 kcal en portion. Ätit den precis. Riktigt mumsig. Jag förbereder soppa eller liknade på sön v innan. Hur lägger du upp dina faste dagar?
    Kan du inte lägga ut receptet?
  • Lilly80

Jag har gått upp mer än ett 0.5 kg Gråter . Ska ge det en vecka till. Har slutat med bröd och äter mer grönsaker, men har ändå gått upp i vikt.

• Lilly80
    Blåsippan84 skrev 2014-01-24 11:45:31 följande:
    Men så tråkigt. Hur länge har du kört? Gått ner ngt? Denna v har jag ej gått ner något. Jag sa att jag skulle ge det fyra v. Så nästa också. Sen får vi se.
    Har gjort det i 12 dagar, har inte gått ner något, bara upp.
  • Lilly80

Vägde mig i fredags, hade inte gått ner något på 4 veckor , denna veckan hoppa jag eftersom stora tösen är hemma från dagis. Bli ju lite utflykter och sånt.

• Lilly80
    tilj75 skrev 2014-02-10 10:06:32 följande:
    Är det nån som går ned med 5:2? Vad gör ni för att lyckas?
    Undra jag med, för jag lyckas då rak inte Rynkar på näsan
  • Lilly80

jag gå inte ner, pendla 1 kg upp och ner sen jag började med det, har kört sen vecka 3 ungefär  med uppehåll på 2 veckor.

• Lilly80
    pessaret skrev 2014-03-15 08:14:44 följande:
    motionerar du något samtidigt då tro? jag är en av dom som det inte händer något nämnvärt med heller, men så ökade jag på dagliga aktiviteten lite bara och då satte det igång.=)
    ja, promenader. minst 30 min, har visserligen bara gått 3 dagar i veckan, men ska försöka utöka det, passa på när den stora är på dagis, på kvällarna är jag däckad.
  • Lilly80

Jag dricker pulver på fastedagarna, dom andra dagarna äter jag som vanligt, har slutat dock med bröd och äter mer grönsaker.

• Lilly80
    pessaret skrev 2014-03-17 06:34:31 följande:

Räkna kalorier en vecka och kolla så du inte omedvetet "överäter" resten av veckan. Eller byt metod! 5:2 kanske bara inte är för din kropp, funderat på att testa 8:16?
    Har tänkt det, men svårt med 8:16 när man har barn.
  • Lilly80
    Myzan skrev 2014-03-17 20:06:15 följande:
    Kan du försöka gå över till vanlig mat istället? Pulverdrinkarna innehåller ju ganska mycket socker och passar inte för alla. Kanske vv-sopa skulle funka för dig eller göra en sallad.
    Det har jag faktiskt inte tänkt på, har tagit det för det är smidigt och veta att man få i sig rätt .
  • Lilly80
    Myzan skrev 2014-03-17 21:16:52 följande:
    Tex viktväktarnas thaisoppa innehåller bara 90 kcal per burk. Perfekt.
    Var hitta ni dem?
  • Lilly80
    pessaret skrev 2014-03-18 16:08:33 följande:
    finns i dom flesta affärer bland konserverna. grönsakssoppan är riktigt god!
    Vad bruka du äta till frukost?
  • Lilly80

Jag ge upp, har motionerat nu i 3 veckor 3 dagar i veckan, men ingenting händer, jag pendla mellan 1.5 kg hrla tiden.

Svar på tråden 5:2 nu kör vi!