• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • Myzan

Nästan so mig. Hejja hejja.

Bunny on speed skrev 2014-03-30 13:13:17 följande:
    Gud vad jag älskar kvarg. Håller mig lätt mätt i sex timmar. 250 gram kvarg med bär eller äpple och kanel.
    Bunnies, it must be bunnies!

Bunny on speed skrev 2014-03-30 13:13:53 följande:
    Minus 6,5 kg på 5 veckor :)

• Myzan

Att stå still under en vecka är inga konstigheter. Krppen lagrar olika mycket vätska vid olika tillfällen. Beror också på vad du stoppat i dig innan vägning. Jag förespråkar vägning var 14 dag. Så stirra dig inte blind på 1 vecka.

pessaret skrev 2014-03-31 17:27:44 följande:
    Jag behöver pepp och energi! Stått helt stilla på 56,6 nu i över en vecka. Vet att det stannar upp ibland men jag är ju så nära mitt mål!! Faste och vilodag idag, imorgon blir det joggingtur eller gymmet, beroende på hur väder och vind=)

• pessaret
    Myzan skrev 2014-04-03 16:14:17 följande:
    Att stå still under en vecka är inga konstigheter. Krppen lagrar olika mycket vätska vid olika tillfällen. Beror också på vad du stoppat i dig innan vägning. Jag förespråkar vägning var 14 dag. Så stirra dig inte blind på 1 vecka.
    Jag är helt upfuckad psykiskt, jag vet att man inte ska väga sig för ofta, jag vet dessutom att vågen inte säger allt, jag styrketränar och borde egentligen även tagit måtten ist för bara vikt. Likt förbannat så ställer jag mig på vågen varenda morgon, innan frukost eller kläder.
    Har dessutom som bäst förbränning den här tiden på månaden, om några dagar vänder det.

Så jag lägger om strategin nu! Stadiga 1300 kcal om dagen mån-fre. Ätardag på lördag. Ingen kaloriräkning på söndag men skippa allt det onyttiga jag kommer stoppa i mig på lördagar. 1,6 kg ska bort, måtte djävulen ta min kropp om det tar över tre veckor ^^
  • Myzan

Kanske ta 2 fastedagar och sen tre 1300 dagar. Sen äter du vad du vill på helgen men tänker till lite. 5:2 går ju ändå ut på att man ska ha två fastedagar. Tror det kommer fungera bra för dig.

pessaret skrev 2014-04-04 06:00:32 följande:
    Jag är helt upfuckad psykiskt, jag vet att man inte ska väga sig för ofta, jag vet dessutom att vågen inte säger allt, jag styrketränar och borde egentligen även tagit måtten ist för bara vikt. Likt förbannat så ställer jag mig på vågen varenda morgon, innan frukost eller kläder. Har dessutom som bäst förbränning den här tiden på månaden, om några dagar vänder det. Så jag lägger om strategin nu! Stadiga 1300 kcal om dagen mån-fre. Ätardag på lördag. Ingen kaloriräkning på söndag men skippa allt det onyttiga jag kommer stoppa i mig på lördagar. 1,6 kg ska bort, måtte djävulen ta min kropp om det tar över tre veckor ^^

• pessaret
    Myzan skrev 2014-04-04 19:28:55 följande:
    Kanske ta 2 fastedagar och sen tre 1300 dagar. Sen äter du vad du vill på helgen men tänker till lite. 5:2 går ju ändå ut på att man ska ha två fastedagar. Tror det kommer fungera bra för dig.
    Tack för tipset men det är just 5:2 jag tar en liten paus ifrån nu, återgår till den om ett par, tre veckor igen=)
    Ligga på 1300 kcal och två fastedagar hade inneburit döden för mig ^^ jag har en hög daglig energiåtgång, jobbar fysiskt 9-12 timmar om dagen 4-6 dagar i veckan, styrketränar och joggar. Förde matdagbok en helt vanlig 30-dagarsperiod och räknade sen ut att jag stoppar i mig i snitt 2300 kcal om dagen utan att vikten ändras vare sig upp eller ner, rekommenderat intag för kvinnor är ju 2000..
    Jag stod iaf still på 56,6 "i evigheter" och efter fyra dagar på 1300 kcal om dagen så väger jag 55,5!!:D Då joggade jag i tisdags, körde bröst/biceps/axlar och mage på gymmet i onsdags, joggade i torsdags och 100% vila på fredagen.
    Så nu ska jag till gymmet och dra ett riktigt tungt rygg och triceps-pass, sen ska jag iväg och unna mig pannkakor med sylt och grädde till frukost, för att sen äta pistagebullar till en kopp caffe latte, och antagligen avrunda frukosten med Toblerone och redbull :D
    Ha en trevlig helg alla!=)

• Myzan

Älskar tacos. Vi äter det till fredagsmiddag. Då kan man äta massa grönsaker. Så ser man till att det blir tacoköttfärs över så har man perfekt tacosallad dagen efter.

• SE123

Här har man legat sjuk och totalt däckad hela veckan, ätit allt jag inte ska äta och gått upp hur mkt son helst! Är dock taggad på nya tag i morgon ! :)

• Bunny on speed

Nästa middag blir wok på grönsaker och quornfärs. Någon mer som testat det? Blir mycket mat med relativt lite kalorier.

• annalena81

Hoppar in i denna tråd idag, tänkte testa 5:2 och börjar idag.
    Har ingen erfarenhet om denna diet men är nyfiken och vill testa. Fick barn för snart 10 mån sen och har nu slutat amma så nu kör jag :O)
    Tänkte ta tisdag och torsdag som 500 kalori dagarna.

Heja heja heja till alla som kämpar på här!

• Myzan

Välkommen. Hoppas det går bra för dig. Jag kör måndag och torsdag. Dom andra dagarna tänker jag noga igenom vad jag äter och förslker ligga någonstans runt 1500 förutom på helgerna.

annalena81 skrev 2014-04-07 09:21:28 följande:
    Hoppar in i denna tråd idag, tänkte testa 5:2 och börjar idag. Har ingen erfarenhet om denna diet men är nyfiken och vill testa. Fick barn för snart 10 mån sen och har nu slutat amma så nu kör jag :O) Tänkte ta tisdag och torsdag som 500 kalori dagarna. Heja heja heja till alla som kämpar på här!

Svar på tråden 5:2 nu kör vi!