Myzan skrev 2014-04-04 19:28:55 följande:
Kanske ta 2 fastedagar och sen tre 1300 dagar. Sen äter du vad du vill på helgen men tänker till lite. 5:2 går ju ändå ut på att man ska ha två fastedagar. Tror det kommer fungera bra för dig.
Tack för tipset men det är just 5:2 jag tar en liten paus ifrån nu, återgår till den om ett par, tre veckor igen=)
Ligga på 1300 kcal och två fastedagar hade inneburit döden för mig ^^ jag har en hög daglig energiåtgång, jobbar fysiskt 9-12 timmar om dagen 4-6 dagar i veckan, styrketränar och joggar. Förde matdagbok en helt vanlig 30-dagarsperiod och räknade sen ut att jag stoppar i mig i snitt 2300 kcal om dagen utan att vikten ändras vare sig upp eller ner, rekommenderat intag för kvinnor är ju 2000..
Jag stod iaf still på 56,6 "i evigheter" och efter fyra dagar på 1300 kcal om dagen så väger jag 55,5!!:D Då joggade jag i tisdags, körde bröst/biceps/axlar och mage på gymmet i onsdags, joggade i torsdags och 100% vila på fredagen.
Så nu ska jag till gymmet och dra ett riktigt tungt rygg och triceps-pass, sen ska jag iväg och unna mig pannkakor med sylt och grädde till frukost, för att sen äta pistagebullar till en kopp caffe latte, och antagligen avrunda frukosten med Toblerone och redbull :D
Ha en trevlig helg alla!=)