• pessaret

5:2 nu kör vi!

Hej allihopa!
    Tänkte joina er här, jag har kört detta i bara två veckor än så länge men det funkar riktigt bra för mig. Gymmar dom dagarna jag inte fastar, och fastedagen passar jag även på att ta vilodag från gymmet=)
    Jag har inte många kilon att gå ner, är 160 och väger 57, tänkte landa på 53-54 men blir mer motiverad om det sker fortare. Och på dom här två veckorna är det nästan två kilo som försvunnit redan!
    Jag har däremot stött på lite av ett mindre roligt problem. Min mage fungerar inte alls som den ska efter att jag började med detta? Dricker ordentligt med vatten alla veckans dagar, men fastedagarna så är det omöjligt att gå på toa? Dagen efter när jag börjar äta känner man att tarmarna börjar jobba lite, men det krävs ytterligare en dag innan det sätter igång och då finns det ingen hejd på hur många toabesök det blir ^^ och sen är det dags för fastedag igen så börjar det om.. Någon mer som känner igen sig? Bör man tänka på något eller vänjer sig kroppen tids nog kanske? =)

• pessaret
    Kristyr81 skrev 2014-03-10 07:37:21 följande:

Jag har inte haft det så, men kan tänka mig att det blir bättre. Kanske du ska testa psylliumfrön?
    spännande om jag vore ensam om det ^^ jag äter faktiskt psylliumfrön i gröten redan, eller till flingorna i filen så det är en del av min kost=) får väl se vad som händer, lagom kul att gå runt om dagarna och känna sig konstant uppblst bara -.-
  • pessaret
    Myzan skrev 2014-03-11 18:21:16 följande:
    Vad äter du på fastedagarna? Linfr eller psyliumfrö funkar bra.
    det är lite olika, har fastedag idag och frukost blev en latte och en banan, till middag åt jag laxfilé med cremé fraiche och wokade grönsaker.. idag har jag dock druckit lite dåligt med vatten så får skylla mig själv lite känner jag- brukar vara riktigt duktig med det annars.
  • pessaret
    Kristyr81 skrev 2014-03-13 07:50:53 följande:
    Men vad ***! Nu fastade jag inte igår men höll igen och har gått UPP tre hg. Naturlig variation kanske, men varför kan den aldrig vara neråt. Motivationsdödare! Ok. Bit ihop och ta nya tag då.
    Det behöver inte alls bero på vad du åt igår, nackdelen med oss kvinnor är ju att vi gärna har olika vikt olika tider i cykeln.. jag väger mindre under ägglossningen eftersom vår förbränning ökar lite då och strax innan mensen går jag gärna upp lite, eller stannar helt och hållet oavsett vad jag äter och inte äter. tänk inte på dom tre hg, det är säkert bara vatten som samlats upp och försvinner alldeles jättesnart=)
  • pessaret
    Lilly80 skrev 2014-03-14 08:43:22 följande:
    jag gå inte ner, pendla 1 kg upp och ner sen jag började med det, har kört sen vecka 3 ungefär  med uppehåll på 2 veckor.
    motionerar du något samtidigt då tro? jag är en av dom som det inte händer något nämnvärt med heller, men så ökade jag på dagliga aktiviteten lite bara och då satte det igång.=)
  • pessaret
    Lilly80 skrev 2014-03-15 09:15:51 följande:
    ja, promenader. minst 30 min, har visserligen bara gått 3 dagar i veckan, men ska försöka utöka det, passa på när den stora är på dagis, på kvällarna är jag däckad.
    vad äter du dina fastedagar då? och vad äter du dina vanliga dagar? du kanske har ett för stort intag av kcal i genomsnitt per vecka?

• pessaret
    Lilly80 skrev 2014-03-16 21:10:41 följande:
    Jag dricker pulver på fastedagarna, dom andra dagarna äter jag som vanligt, har slutat dock med bröd och äter mer grönsaker.

Räkna kalorier en vecka och kolla så du inte omedvetet "överäter" resten av veckan. Eller byt metod! 5:2 kanske bara inte är för din kropp, funderat på att testa 8:16?
  • pessaret
    Lilly80 skrev 2014-03-18 08:25:45 följande:
    Var hitta ni dem?
    finns i dom flesta affärer bland konserverna. grönsakssoppan är riktigt god!
  • pessaret
    Lilly80 skrev 2014-03-18 17:03:54 följande:
    Vad bruka du äta till frukost?

Fastedagarna blir det ingen frukost, försöker vara utan mat så länge som möjligt. Äter jag inte frukost så triggar jag inte igång hungern heller=) som i måndags gick jag upp klockan sex, drack bara vatten fram till tre på em då åt jag laxfilé och wokade grönsaker. Till kvällen ett knäckebröd med ost och en kopp te :)
  • pessaret

Fastedag idag, middagen blir tonfisksallad med dillcreme. Mättande, gott och 235kcal =)
    kommer nog unna mig en kopp latte nu efter morgonens joggingtur tror jag!

Svar på tråden 5:2 nu kör vi!