Inlägg från: annalena81 |Visa alla inlägg
  • annalena81

5:2 nu kör vi!

Hoppar in i denna tråd idag, tänkte testa 5:2 och börjar idag.
    Har ingen erfarenhet om denna diet men är nyfiken och vill testa. Fick barn för snart 10 mån sen och har nu slutat amma så nu kör jag :O)
    Tänkte ta tisdag och torsdag som 500 kalori dagarna.

Heja heja heja till alla som kämpar på här!

• annalena81

Tack myzan. Jag körde 500 kalori dagen igår istället och det gick bra! Två fundering, är det bättre att ta tex mån och tors för att det blir en jämn fördelning mellan dagarna än tex mån och ons. (Tänker att det är 1 låg dag, 1 dag vanligt, en låg dag och sen 4 vanliga). Eller spelar det kanske ingen roll vilken fördelning det är? Och undran nr 2, om jag tex kör mån och tors och vet att jag ska iväg på middag nästa torsdag, kan jag ta mån och ons nästa vecka då, dvs byta dagar? blir det fel i kroppen eller är huvudsaken att man har två dagar och inte att dom är efter varandra?

Tack på förhand

• annalena81

WOW!!! Vilket resultat!!! Hur länge har du kört?
    En liten till fundering, har läst om att många fastar och inte äter förrän till lunch, gör ni så eller delar ni upp 500 kalorier på tre mål?

Köpte både kvarg och keso i måndags så det blir kanske keso och broccoli idag till lunch och omelett med kassler till middag.
    Jag är galen i broccoli och blev så glad när jag såg hur lite kalorier det va i den :O)

Svar på tråden 5:2 nu kör vi!