• tinaaaaaa

5:2 nu kör vi!

Nu är det dags för mig att testa något nytt.
    Efter många om och men blev det 5:2.
    Framför att för att i alla andra dieter måste man tänka på vad man äter varje dag. Nu räcker det jag tänker på det två dagar i veckan!
    Fast tanken på att inte få äta så mycket är jobbigt, men 4 veckor ska jag verkligen försöka mig på detta.

Någon som vill följas åt ? Kanske du precis börjat med 5:2 eller du har kört det ett tag?
    Ska vi stötta varandra?

• Svar på tråden 5:2 nu kör vi!
  • pessaret

JAG HAR SPRÄCKT 55:AN! Förlåt, men jag blev bara så himla glad. Äntligen visade vågen 54,8. Så nu hoppar jag på 5:2 igen för att stabilisera kroppen innan jag fortsätter kampen mot 53=)
    Detta och lön, ja men helt okej fredag! Ha en bra helg alla!

• SE123
    pessaret skrev 2014-04-25 08:03:10 följande:

JAG HAR SPRÄCKT 55:AN! Förlåt, men jag blev bara så himla glad. Äntligen visade vågen 54,8. Så nu hoppar jag på 5:2 igen för att stabilisera kroppen innan jag fortsätter kampen mot 53=)
    Detta och lön, ja men helt okej fredag! Ha en bra helg alla!

HÄRLIGT! Stort grattis och bra kämpat! :D
  • pessaret
    SE123 skrev 2014-04-25 16:09:38 följande:
    HÄRLIGT! Stort grattis och bra kämpat! :D
    annalena81 skrev 2014-04-25 09:14:44 följande:
    GRATTIS OCH BRA JOBBAT!!!!!!!!!!
    självklart ska du vara glad! Trevlig helg

Tacktacktack!!! Detta med halsont och stukad fot så jag har inte kunnat träna vare sig styrka eller cardio. Mitt mål var egentligen 53 till den sista april men säger kroppen till så får man så vackert lyssna på den! det är fruktansvärt viktigt har jag märkt=)

Och folk har rynkat lite åt näsan åt min "flugvikt" men till saken hör den att jag är inte längre än 158 och vill verkligen ha bort lite kärlekshandtag och har problem med IBS så jag har en mage som svullnar upp i tid och otid. träna och tänka på kost har hjälpt min IBS extremt. Och om jag har riktigt, riktig tur kanske man kan ana lite muskler under magplufset ;) annars är det bara att träna vidare och försöka få fram dom till nästa sommar ^^

startvikten var 59,4 i februari, så jag är nöjd, riktigt nöjd=)
  • Bunny on speed

Vågar knappt väga mig imorgon. Känner mig väldigt fet just nu. Idag har jag grävt i trädgården fyra timmar och cyklat 90 minuter så i princip allt jag ätit har balanserat med brända kalorier.

Bunnies, it must be bunnies!
  • milla89

Hej!

Jag måste fråga er här. Har nyligen lite smått börjat med 5:2. De dagar jag fastar upplever jag att jag får väldigt mycket energi. De dagarna känner jag att jag kan träna som bäst och få ut mest av träningen. Kan detta stämma? Eller förstör jag bara kroppen om ja låter mig träna mycket de dagarna? Jag tränar mest konditionsträning.

• Jespis

milla89, jag är ingen expert (också ny på detta), men har läst om 5:2 och träning. Känns det bra är det väl bara att köra - jag tror på att lyssna på kroppen! Jag löptränar, men har så här i början medvetet valt att inte fasta på mina träningsdagar. Försöker dock komma ut på en promenad och vardagsmotionerar som vanligt (vi går och cyklar överallt så här års).

Jag har hållit på i en vecka och har redan tappat 1,5 kg. (Har några trivselkilon som bara inte velat flytta på sig trots motion och försök att äta nyttigt, men är inte överviktig i egentlig mening.) Känns så mycket lättare än jag trodde - har alltid trott att jag blir grinig och irriterad av att inte få mat. I Mosleys bok står det något om att det nog är förväntningarna på mat som gör det - inte själva bristen på mat. Kan stämma i mitt fall.

Har valt att fasta onsdagar och söndagar, men denna vecka blir det fredag i stället för söndag, för vi har gäster i helgen. Första gången jag har fastedag en vanlig arbetsdag. Jag har valt att inte berätta för så många - det var mycket diskussion om 5:2 på jobbet för ett halvår sedan och jag var en av de kritiska. He-he... Idag äter jag pedagogisk lunch med mina elever och har funderat på hur jag ska göra. Har bestämt mig för att fylla tallriken med sallad.

Äter ni andra 1, 2 eller 3 ggr per dag under fastedagarna? Jag körde först 3, men sist skippade jag frukosten helt (drack vatten och kaffe), tog en nutrilettpåse till "lunch" och åt sedan en ordentlig tonfisksallad med avokado och ägg, grönsallad, tomater och champinjoner. Fick tugga länge och väl och kände mig skönt mätt när jag gick och lade mig - och till skillnad från första natten sov jag gott!

• SE123
    Jespis skrev 2014-05-16 08:30:39 följande:

milla89, jag är ingen expert (också ny på detta), men har läst om 5:2 och träning. Känns det bra är det väl bara att köra - jag tror på att lyssna på kroppen! Jag löptränar, men har så här i början medvetet valt att inte fasta på mina träningsdagar. Försöker dock komma ut på en promenad och vardagsmotionerar som vanligt (vi går och cyklar överallt så här års).

Jag har hållit på i en vecka och har redan tappat 1,5 kg. (Har några trivselkilon som bara inte velat flytta på sig trots motion och försök att äta nyttigt, men är inte överviktig i egentlig mening.) Känns så mycket lättare än jag trodde - har alltid trott att jag blir grinig och irriterad av att inte få mat. I Mosleys bok står det något om att det nog är förväntningarna på mat som gör det - inte själva bristen på mat. Kan stämma i mitt fall.

Har valt att fasta onsdagar och söndagar, men denna vecka blir det fredag i stället för söndag, för vi har gäster i helgen. Första gången jag har fastedag en vanlig arbetsdag. Jag har valt att inte berätta för så många - det var mycket diskussion om 5:2 på jobbet för ett halvår sedan och jag var en av de kritiska. He-he... Idag äter jag pedagogisk lunch med mina elever och har funderat på hur jag ska göra. Har bestämt mig för att fylla tallriken med sallad.

Äter ni andra 1, 2 eller 3 ggr per dag under fastedagarna? Jag körde först 3, men sist skippade jag frukosten helt (drack vatten och kaffe), tog en nutrilettpåse till "lunch" och åt sedan en ordentlig tonfisksallad med avokado och ägg, grönsallad, tomater och champinjoner. Fick tugga länge och väl och kände mig skönt mätt när jag gick och lade mig - och till skillnad från första natten sov jag gott!

Jag brukar hålla mig till kaffe och vatten fram till ca 17 då jag äter middag, den blir det oftast nån knäckemacka eller så på kvällen :)

Har slarvat en del de sista veckorna pga magkatarr som inte blir rolig om man inte äter och bara dricker kaffe, men har ändå tänkt på vad jag äter! Tappat 5,5 kilo än då länge så det känns bra, men många kilo kvar :D
Svar på tråden 5:2 nu kör vi!