Inlägg från: Bunny on speed |Visa alla inlägg
  • Bunny on speed

5:2 nu kör vi!

Jag har min flrsta 2-dag imorgon. Inte handlat med det i åtanke, så blir två ägg till brunch och kycklingfile med wokade grönsaker till middag.

Torsdag blir middagen en sallad på tonfisk, sallat, gurka, lök och dressing (lätt creme fraishe med pressad vitlök). Tycker redan det är svårt komma på mat och fasar för att jobba tio timmar med bara ägg i magen.

• Bunny on speed

Är det egentligen 1/4 av ens eget normala kaloriintag eller av schablonen 2000 kcal?

Bunnies, it could be bunnies!
  • Bunny on speed

Om jag övriga dagar äter mindre än 2000, ska jag då även äta mindre än 500 funderar jag på.

Myzan skrev 2014-03-05 20:05:49 följande:
    Du ska äta max 500 dom dagar du har fastedag. Dom andra dagarna kan du äta som vanligt men vill du ha en viktminskning så dra ner lite. Jag ligger på ca 1500 dom andra dagarna. Möjligen lite högre på helgen.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Bunny on speed

Idag åt jag:

07.00 en morot och en halv kopp kaffe

11.00 hundra gram lättkeso och hundra gram blåbär

17.30 hundra gram quornfärs, gurka, sallat, rå lök och hundra gram lätt creme fraishe. Efterrätt: 10 gram rostade sojabönor. Hade jag ägt ett äpple hade jag ätit det typ nu. Ätit 450 kcal under dagen.

• Bunny on speed

Höll mig mätt, men hade som sagt gärna tagit ett äpple där på kvällen.

Myzan skrev 2014-03-12 21:20:38 följande:
    Håller du dig mätt på det? Jag är ingen expert men får du i dig tillräckligt med protein på den dieten?

• Bunny on speed

Det står att du oavsett träning bara ska äta 500/600.

GlenndenStore skrev 2014-03-15 08:28:19 följande:
    Jag kör en liter nyponsoppa idag = 450 kcal. Eventuellt även 3-4 morötter.

En sak jag undrar med 5:2 är att eftersom jag joggar 7 km om dagen så är det en kaloriförbränning på ca 500 kcal. Får jag då "äta upp" de 500 kcal oxå så att jag får äta 1100 kcal eller inte??  Någon som vet det?

Annars kanske jag får sluta jogga de dagar jag kör 600 kcal eftersom jag blir väldigt hungrig.

• Bunny on speed

Nu har jag gått ner 9 kilo sedan i höstas! Dock har jag bara ätit 5:2 i några veckor så vet inte hur den påverkar.

• Bunny on speed

Wokgrönsaker 200 gram och 100 gram quornfärs + lite sweet chili-sås gav en mättande middag på 200 kcal (60+105+40)

• Bunny on speed

Dock vet jag inte vad lunchen blev. Åt vit fisk (dock med tunn panering), 2 msk kall sås och sallad. Brukar undvika 2-dagar när jag inte har matlåda men nu fick det bli så.

Svar på tråden 5:2 nu kör vi!