5:2 nu kör vi!
Två koppar te hittills. Blir kokt ägg, keso och bär till brunch som vanligt. Omelett ikväll tror jag.
Två koppar te hittills. Blir kokt ägg, keso och bär till brunch som vanligt. Omelett ikväll tror jag.
Gått upp 0,7
Oj då. Mesta av mina kalorier på fastedagen var BULLE. Brukar vara duktig annars. Shit happens.
Jag äter gärna keso eller kvarg på dagen. Kvällen kyckling och wok, tonfisksallad eller quornsallad, omelett. Denna blir dock hemgjorda morotsbiffar (60 kcal styck) med kall sås på vitlök och lätt creme fraiche.
500 gram morötter
1 ägg
1 dl vetemjöl + 1 dl bovete
lite salt/buljong
Gud vad jag älskar kvarg. Håller mig lätt mätt i sex timmar. 250 gram kvarg med bär eller äpple och kanel.
Minus 6,5 kg på 5 veckor :)
Nästa middag blir wok på grönsaker och quornfärs. Någon mer som testat det? Blir mycket mat med relativt lite kalorier.
Ja du kan byta. Jag kör oftast tisdag och torsdag men ibland blir det torsdag och lördag istället pga jobbet.
gått ner totalt tolv kilo nu. Sedan har jag mål för olika datum under året, med slutvikt nådd första januari 2015.
Med 5:2 har jag gått ner 7,8 på 6 veckor. 12 kg sedan jul totalt.
Jag äter ett mål vid 10-12 sedan vid 16-19.
Åt LCLF till middag.
köttfärssås med hyvlad squash istället för pasta.
Idag blir det 100 g blåbär, 2 ägg med några skivor kycklingpålägg laxfilé med citron och sparris. 510 kalorier.
På fredag vet jag bara att det kommer bli tonfiskröra med sallad. Förslag på middag? Tonfisken är med kokt ägg, rödlök och lätt creme fraiche.
Vågar knappt väga mig imorgon. Känner mig väldigt fet just nu. Idag har jag grävt i trädgården fyra timmar och cyklat 90 minuter så i princip allt jag ätit har balanserat med brända kalorier.