• cesse26

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Tänkte starta en tråd för oss som har bf i December och Januari .
    Tänkte vi kunde följas åt dom sista månaderna .
    Jag har bf 11 Januari och har 98 dagar kvar idag .
    Skulle vara kul om andra vill vara med i tråden :) 

• Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna
  • Me2

Hyperemesis här och inget som biter
    Har haft det med de andra två också och det sitter i tills de kommer ut. Den här gången har jag iallafall haft hyfsad hjälp av zofran som har hållit nere kräkningarna fram tills nu. Nu kommer allt upp
    Enda tipset att försöka få i tillräckligt med vätska ändå, även fast jag tycker det är det svåraste och att äta det som funkar för stunden och strunta i om det är nyttigt eller ej. 

• Jossehaugen

Jag har en rygg som är helt förstörd! Kan sitta i 2 min sen gör det så ont så jag vill gråta! Ligga ner är lite bättre, är på gränsen att gråta då.. Det är riktigt jobbigt, gick in i v.29 idag. Och vet inte hur jag ska orka med vardagen till Januari. Känner mig tung och har väldigt ont i kroppen + fötter för övrigt.. Men nu är ryggen värst! Ska till BM imorgon så får se vad hon säger..

• spl

Kommer in i vecka 31 idag! Helt otroligt vad det går snabbt nu! Bara 69 dagar kvar som jag längtar!! Hur mår ni andra? Jag sliter fortfarande med min foglossning men det är som det är, lär väl var så fram till förlossningen.

• Sweetie darling
    cesse26 skrev 2013-10-05 23:06:34 följande:
    vad kul ! :)med fler som bor i Skåne :=)

Hej, jag hoppar in här. Jag har bf den 13/1 (på sonens födelsedag ;)). Jag bor i Skåne, en mil från Lund, och vi har en son på 4 år.
  • Sweetie darling
    cesse26 skrev 2013-10-11 13:40:22 följande:
    Vi har det mesta klart hade en del från vår son men köpte ny syskonvagn .
    Har bestämt mig för en vagga i början då det underlättar då den tar lite mindre plats och bebisar brukar trivas i små utrymmen . Denna kommer jag beställa någon gång i mitten av December tar några dagar att få hem.
    Då jag vet ungefär vilken jag ska ha beställer jag den på nätet smidigt och bra .

Sedan är det overall kvar kommer nog köpa i storlek 50 då den storleken har passat mina andra barn i början och dom har ändå varit 53 och 51 cm långa . När bebisen är några veckor har jag inget emot att gå på stan och handla en ny om det skulle behövas:)

Åkpåsen till liggdelen har vi även kvar
     Lite kläder till blir det säkerligen svårt att stå emot finns så mycket söt synd bara vi inte vet könet ,lite lättare då:)
    Sen tror jag att vi är så gott som färdiga .

Jag var och hämta babybox hos babyproffsen men tycker inte var något speciellt så kommer nog inte hämta fler .
    Dock blev jag medlem på en sida där jag fick en kupong och hämta ut en gratis body i märket newbie på kappahl ,tyckte det var rätt trevligt då jag tycker den serien är väldigt söt .  
    Vi har en hel del kvar från sonen, men det jag köper nu är det som jag i efterhand upptäckte hade varit bra att ha, som ett riktigt babygym, bärsele och dyl. Jag håller på att sy ett babynest, som jag ska lägga i spjälsängen och i vagnen för att det ska bli lite trångt. Det är bara det att tiden räcker inte riktigt till just nu.
  • Sweetie darling
    Madicken01 skrev 2013-10-07 15:09:01 följande:
    Hej!
    Väntar andra barnet 17 januari. Känns som att januari aldrig kommer komma... :) Samtidigt tycker jag tiden går jätte fort. Lite konstigt det där. Är otålig helt enkelt.
    Tänker jobba december ut. Hur länge skall ni andra jobba?

Jag tänker jobba till bebisen kommer, men denna gången ska jag ta det lite lugnare i slutet och se till att försöka avsluta saker tidigare. Jag har i alla fall inte schemalagt mig i januari, så jag behöver inte förbereda och hålla några föreläsningar då utan jag kan enligt min föreställning avsluta allt pappersarbete.
  • cesse26
    Sweetie darling skrev 2013-10-17 08:37:19 följande:
    Hej, jag hoppar in här. Jag har bf den 13/1 (på sonens födelsedag ;)). Jag bor i Skåne, en mil från Lund, och vi har en son på 4 år.
    Vad kul !
    Vi bor 3 mil från Lund så då bor vi nog rätt nära varandra :)
    Då ska ni också födda i Lund?Har bf 2 dagar ifrån dig  :=) 
  • turkos77

Vecka 31 idag. Foglossningen var ok i morse så tog en tripp till ikea för att köpa ett skötbord och lite kräktrasor. Nu värker kroppen.
    Någon annan som får sammandragningar så fort de går?

• spl
    turkos77 skrev 2013-10-17 18:10:39 följande:
    Vecka 31 idag. Foglossningen var ok i morse så tog en tripp till ikea för att köpa ett skötbord och lite kräktrasor. Nu värker kroppen. Någon annan som får sammandragningar så fort de går?

Samma här tyvärr :( så snabbt jag rör mig kommer sammandragningarna riktigt jobbigt!
  • jemaka
    turkos77 skrev 2013-10-17 18:10:39 följande:

Vecka 31 idag. Foglossningen var ok i morse så tog en tripp till ikea för att köpa ett skötbord och lite kräktrasor. Nu värker kroppen.
    Någon annan som får sammandragningar så fort de går?

Jag med... Kan knappt gå 100m innan de börjar. Blir många stopp på en kort sträcka. Och jag går redan extremt sakta... Men men. Foglossningen har blivit lite bättre iaf :)
Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna