Inlägg från: Jossehaugen |Visa alla inlägg
  • Jossehaugen

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Jag hoppar gärna in här BF den 6/1 och det är mitt första barn. 90 dagar kvar nu, önskar att tiden kan gå fort då jag börjar bli tung och väldigt osmidig... Sambon fyller år den 29/12 så vi tror att bebis kommer att komma då, eller på nyårsafton Vi har de mesta stora inköp klara, är lite små grejer som ska köpas. Men tycker att det är så svårt att komma ihåg allt och veta vad man behöver. Kanske någon som har lite tips på vad man behöver till bebis?

• Jossehaugen
    cesse26 skrev 2013-10-08 21:21:07 följande:
    Det viktigaste är dom självklara sakerna 
    Skötbordet ,brukar fylla det med grejor och köpa hem ett par paket med blöjor kan vara skönt när bebisen kommer:) 
    Allt till amningen ,bh,inlägg och tröjor gör det bra mycket lättare 
    säng eller vagga och allt som behövs till det 
    vagn ,åkpåse 
    kläder ,nu när det är vinter kanske lite varmare kläder 
    bilbarnstol 
    sedan brukar jag ta lite grejor när bebisen kommer som jag känner att vi har behov av .
    Köpte en myspöl som var perfekt när dom är några månaderna .
    Leksaker använder dom inte i början så kan också vänta .
    Men då har jag det mesta av det du har skrivit :)
  • Jossehaugen

Jag har BF den 6/1 men jag tror att den kommer att komma i december.
    Jag är så himla trött, och har blivit så stor, min mage är verkligen stor.
    Så förstår inte hur jag ska orka med 3 månader till...
    Min kropp kommer inte att orka med det, blir knäpp snart då jag inte orkar något.
    och kan knappt sova om nätterna, samlar på mig vätska i fötter och ben på dagarna
    Så när jag lägger mig på kvällen så värker det och gör så ont, även i ryggen också!...
    Ett klagande inlägg, men jag vet verkligen inte hur jag ska orka... 

• Jossehaugen
    turkos77 skrev 2013-10-09 17:49:54 följande:
    Jag känner samma josseh. Sover knappt. Går upp 3-4 varje morgon sen börjar en lång dag med smärta. Har liten mage men allt annat bråkar. Benen är dubbelt så stora. Mitt hb fortsätter sjunka trots 4 niferex om dagen. Är nere på 84 nu. Räknar ner dagarna. Och det gör jag mest för att slippa må skit. Längtar såklart till att den lille ska komma med. Men gud va ja längtar tills jag får må som vanligt.
    Ja jag längtar tills den dag han kommer ut.
    Helst skulle jag vilja ge han dos av något så han växer till sig och sen kan vi "plocka" ut han..
    Önsketänkande.. 
  • Jossehaugen

Hur mycket grejer har ni andra kvar att handla?
    Jag ska hämta skötbordet imorgon, och jag längtar som bara den! :) 

• Jossehaugen

Jag har en rygg som är helt förstörd! Kan sitta i 2 min sen gör det så ont så jag vill gråta! Ligga ner är lite bättre, är på gränsen att gråta då.. Det är riktigt jobbigt, gick in i v.29 idag. Och vet inte hur jag ska orka med vardagen till Januari. Känner mig tung och har väldigt ont i kroppen + fötter för övrigt.. Men nu är ryggen värst! Ska till BM imorgon så får se vad hon säger..

• Jossehaugen

Var hos läkaren idag pga min rygg och höfter. Blev sjukskriven tills bebis kommer. Så nu hoppas jag att det går igenom på fk, så jag verkligen kan slappna av. Hur är det med er andra?

• Jossehaugen

Går in i vecka 31 imorgon. Men vet inte hur jag ska klara denna sista tid! Jag har så ont i min rygg och kropp att jag gråter mig igenom vardagen. Hela jag börjar må sämre och sämre för varje dag! Kan inte sova om nätterna eller dagarna så jag är så himla trött hela tiden också.. Ska till en sjukgymnast på onsdag, men som det lät på henne så fanns det nog inte så mycket att göra. Då jag är så höggravid som jag är..

• Jossehaugen
    nenne31 skrev 2013-10-29 12:12:53 följande:
    Är i vecka 28+2 (29) min mage är enorm och har varit i vägen iaf 2 mån nu ;) Min foggar tar kål på mig och ischiasen lika så. Sen har jag prematura sd också. Jossehaugen be om en igångsättning i vecka 37+0. Jag fick det med barn nr 3 pga smärtor och att jag va heeelt slutkörd.

Ja jag har tankar på det, men hur svårt är det att gå det beviljat?
  • Jossehaugen
    nenne31 skrev 2013-10-29 15:40:47 följande:
    Är det ditt första barn?
    Det e nog beroende på om du har en bra bm som lyssnar på dig och sen får en bra läkare som beviljar det.
    Tror det e lättare ju fler barn man fått då tappen brukar vara mogen och kanske påverkad då runt v 37 så det e lättare med en igångsättning.
    Min tapp va utplånad och mjuk.
    Är den hård och helt sluten vet jag det kan bli problem.
    Men hör absolut efter.

Ja det är mitt första barn.
    Min läkare sjukskrev mig till bebisen kommer pga ryggsmärtan .
    Ingen diskussion om  det eller något, Så då kanske han beviljar igångsättning också.
    Men ska till Spec MVC om 14 dagar för tillväxtultraljud, så jag kan prata med läkaren där också.
    Min BM vet att jag har en massa besvär, men hon säger hela tiden att det kan ju bli bättre.
    Ska till henne nästa vecka, och om det inte är bättre då, så ska jag verkligen gråta så hon kan förstå. 
  • Jossehaugen

Jag har BF 6/1, men med dessa besvär som jag har så får han gärna komma tidigare.
    Jag hoppas verkligen att han gör det, för annars så kommer jag att deppa ner mig totalt... 

• Jossehaugen
    Chaplin89 skrev 2013-11-22 04:18:33 följande:
    Sälen i Dalarna?? :)
    Japp, Sälen i Dalarna :)
    Fast bor 2 mil från Sälen, men är enklare att skriva Sälen för fler vet lite vart Sälen ligger iallafall :) 
  • Jossehaugen
    Chaplin89 skrev 2013-11-23 18:10:43 följande:
    Själv är jag från Vansbro men bor nu i Nyhammar :) Du har en bra bit till Falun då...

Okej, ja jag har ju det! Är ju lite nervös på att hinna in, då det är långt att åka o vinterväglag. Ska ha i januari.
  • Jossehaugen
    Chaplin89 skrev 2013-11-25 10:41:48 följande:
    Förstår det!! Tycker det är helt sjukt att de stängt Mora!!!
    Ja det är det verkligen!
Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna