• cesse26

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Tänkte starta en tråd för oss som har bf i December och Januari .
    Tänkte vi kunde följas åt dom sista månaderna .
    Jag har bf 11 Januari och har 98 dagar kvar idag .
    Skulle vara kul om andra vill vara med i tråden :) 

• Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna
  • jemaka

Ni har väl inte glömt att beställa de gratisgrejer som man kan få? :) hämtade boxen från kronans apotek häromdagen. Var mest saker som storebror kommer använda nu men för er som väntar första går det ju att spara ;)

• Kattamaja

Vi har kvar det mesta sen tidigare, men har köpt ny skötbädd och en overall. Jag har tänkt mig en ny vagn också eftersom den gamla börjar vara väldigt sliten. Lite kläder har jag förstås köpt, det går liksom inte att låta bli Sen hade jag tänkt mig på att sy ett babynest och en babywrap till babyskyddet. Men om det går att använda sen är en annan femma

• cesse26

Vi har det mesta klart hade en del från vår son men köpte ny syskonvagn .
    Har bestämt mig för en vagga i början då det underlättar då den tar lite mindre plats och bebisar brukar trivas i små utrymmen . Denna kommer jag beställa någon gång i mitten av December tar några dagar att få hem.
    Då jag vet ungefär vilken jag ska ha beställer jag den på nätet smidigt och bra .

Sedan är det overall kvar kommer nog köpa i storlek 50 då den storleken har passat mina andra barn i början och dom har ändå varit 53 och 51 cm långa . När bebisen är några veckor har jag inget emot att gå på stan och handla en ny om det skulle behövas:)

Åkpåsen till liggdelen har vi även kvar
     Lite kläder till blir det säkerligen svårt att stå emot finns så mycket söt synd bara vi inte vet könet ,lite lättare då:)
    Sen tror jag att vi är så gott som färdiga .

Jag var och hämta babybox hos babyproffsen men tycker inte var något speciellt så kommer nog inte hämta fler .
    Dock blev jag medlem på en sida där jag fick en kupong och hämta ut en gratis body i märket newbie på kappahl ,tyckte det var rätt trevligt då jag tycker den serien är väldigt söt .  

• Juml001

Oj. Vi har ALLT kvar att handla.. Det enda vi har är några klädesplagg vi fått och en body har jag hämtat på kappahl.
    Men vi ska flytta till nytt hus i grannorten om en månad så då blir det massa shoppa!!

• cesse26

Gick in i vecka 28 idag tänk vad tiden går snabbt , var måndag precis tycker jag .
    Känt av lite yrsel i helgen så ska inom apoteket i veckan och köpa niferex  

• JazzKermit

Hej! Skulle gärna vilja hoppa in här! :) Har en pojke och väntar nu nr två med bf 21 Januari. Jag har haft en ganska bra graviditet men allt runt om har gungat en del. Flyttat långt, nytt jobb, (nytt dagis) säljer hus, bor tillfälligt så länge osv... funderar på om jag verkligen kommer att orka med att jobba heltid fram tills dess, hur tänker ni? Måste man bli sjukskriven för att få gå ner i tid?

• cesse26
    JazzKermit skrev 2013-10-13 17:21:59 följande:
    Hej! Skulle gärna vilja hoppa in här! :) Har en pojke och väntar nu nr två med bf 21 Januari. Jag har haft en ganska bra graviditet men allt runt om har gungat en del. Flyttat långt, nytt jobb, (nytt dagis) säljer hus, bor tillfälligt så länge osv... funderar på om jag verkligen kommer att orka med att jobba heltid fram tills dess, hur tänker ni? Måste man bli sjukskriven för att få gå ner i tid?
    Ni verkar har haft mycket att göra , skönt i alla fall att du har haft en bra graviditet underlättar en hel del :)
  • Juml001

Hur bär ni era barn i magen?
    Jag bär väldigt lågt och har gjort det under hela grav. Det är obekvämt lågt eftersom alla slag och sparkar går mot urinblåsan och livmodertappen. Lite som om man får akut mensvärk men bara för en sekund just då när rörelsen kommer. Det är svårt att sitta och böja mig går inte. Jag är nu i v 30 och funderar på om trycket kan bli för stort. Har hört om de som burit så lågt att livmodertappen öppnats för tidigt.

Kanske någon har tips om hur man blir av med det konstanta illamåendet? Har provat allt man kan hitta på nätet. Ingen som sitter på något hemligt knep? Det börjar bli lite jobbigt nu när jag kräks varje kväll och natt.

• Treblir4

Prova akupunktur mot illamående! Helt klart det som har räddat mig. Jag åt lergigan comp 3 gånger per dag och akupunktur 2 gånger i veckan. Dock inte alla som blir hjälpta av det men verkligen värt ett försök.

• cesse26

jag mådde otroligt illa förra graviditeten när jag fick samma illamående denna graviditeten trodde jag att det skulle bli samma jobbiga illamående .
    Dock höll det sig bara några veckor .
    Det jag gjorde som var annorlunda denna graviditet var :Använda seaband ,äta ofta ,åt vitaminer och drack te (ingefära)

Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna