• cesse26

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Tänkte starta en tråd för oss som har bf i December och Januari .
    Tänkte vi kunde följas åt dom sista månaderna .
    Jag har bf 11 Januari och har 98 dagar kvar idag .
    Skulle vara kul om andra vill vara med i tråden :) 

• Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna
  • jemaka

Var hos sjukgymnasten igår och fick testa tens. Ska hyra en för 300kr i tre månader. Känns ok m 100kr/mån. Använde den igår kväll, såå skönt! Sov bättre de första timmarna.

• jemaka

Tänker också en del på förlossningen... Min förra var så lång, tycker jag ;) Hoppas på en snabbare den den här gången! Hade akupunktur och lustgas sist, satsar på det den här gången också.

• cesse26
    jemaka skrev 2013-10-09 06:40:35 följande:
    Var hos sjukgymnasten igår och fick testa tens. Ska hyra en för 300kr i tre månader. Känns ok m 100kr/mån. Använde den igår kväll, såå skönt! Sov bättre de första timmarna.
    Vad skönt att det hjälpte lite iaf :)
  • Juml001

Vad kul! Här hoppar jag in.

Jag väntar första egna barnet med BF 29/12, det gäller att knipa några dagar
    Det är en flicka som lever om så in i norden redan. Jag bor utanför Västerås med min sambo och mitt bonusbarn, jag har redan hunnit bli mamma på heltid åt en nu 9 årig sporttokig kille. Vi renoverar klart ett hus för att flytta till nytt i orten bredvid om en månad ungefär.

Jag har en reumatisk sjukdom i botten så det är svårt att säga om jag mår bra eller inte. Den reumatiska delen har blivit bättre men jag har nog alla gravidkrämpor man kan ha. Kräks fortfarande varje kväll, har lågt blodvärde trots tillskott, yr, svag och mår faktiskt skit :-/...
    Men jag är glad ändå.. Är van kronisk smärta så foglossningar mm kan jag hantera ganska bra och har hjälpmedel hemma. Förmodligen blir jag tvungen att sjukskriva mig snart men jag håller ut ett tag till.

Eftersom vi snart flyttar så har jag inte köpt något alls än. Jag har planerat förlossningen och vet exakt hur jag vill ha det. Jag har en karl som inte tål blod eller nålar så under själva förlossningen vill jag inte ha han där utan en vän eller min mamma som reser 85 mil och finns i närheten ska få vara med mig. Vill att han är klar och inte svimfärdig när barnet väl har kommit.

Själv är jag gaska hård, jag vill inte ha något smärtstillande mer än lustgas kanske. Men skulle det vara så att jag tappar kraft pga smärta så får jag då ta till annat. Men jag ser verkligen fram emot upplevelsen och kan inte sluta titta på förlossningsfilmer haha..

Längtan är så stor efter att få sitta i vårat nya hus med nya möbler och en liten bebis i famnen. Tjoohoo..

• Kattamaja

Hejsan! Hoppar gärna in här! Väntar tredje barnet och har bf 31/12. Vi vet inte vad det blir för nåt men magkänslan säger att det är en tjej. Har två grabbar sen tidigare och med första stämde magkänslan, med andra hade jag inge en aning fram till ul då vi tjuvkikade

• cesse26
    Juml001 skrev 2013-10-09 07:50:45 följande:
    Vad kul! Här hoppar jag in.

Jag väntar första egna barnet med BF 29/12, det gäller att knipa några dagar
    Det är en flicka som lever om så in i norden redan. Jag bor utanför Västerås med min sambo och mitt bonusbarn, jag har redan hunnit bli mamma på heltid åt en nu 9 årig sporttokig kille. Vi renoverar klart ett hus för att flytta till nytt i orten bredvid om en månad ungefär.

Jag har en reumatisk sjukdom i botten så det är svårt att säga om jag mår bra eller inte. Den reumatiska delen har blivit bättre men jag har nog alla gravidkrämpor man kan ha. Kräks fortfarande varje kväll, har lågt blodvärde trots tillskott, yr, svag och mår faktiskt skit :-/...
    Men jag är glad ändå.. Är van kronisk smärta så foglossningar mm kan jag hantera ganska bra och har hjälpmedel hemma. Förmodligen blir jag tvungen att sjukskriva mig snart men jag håller ut ett tag till.

Eftersom vi snart flyttar så har jag inte köpt något alls än. Jag har planerat förlossningen och vet exakt hur jag vill ha det. Jag har en karl som inte tål blod eller nålar så under själva förlossningen vill jag inte ha han där utan en vän eller min mamma som reser 85 mil och finns i närheten ska få vara med mig. Vill att han är klar och inte svimfärdig när barnet väl har kommit.

Själv är jag gaska hård, jag vill inte ha något smärtstillande mer än lustgas kanske. Men skulle det vara så att jag tappar kraft pga smärta så får jag då ta till annat. Men jag ser verkligen fram emot upplevelsen och kan inte sluta titta på förlossningsfilmer haha..

Längtan är så stor efter att få sitta i vårat nya hus med nya möbler och en liten bebis i famnen. Tjoohoo..
    Låter jobbigt att kräkas varje kväll men imponerande att du håller ut ändån :)
    Vad bra att din mamma kan vara med istället på förlossningen ,stöd på förlossningen av någon nära är är alltid en fördel .
    Kolla också på många förlossningsfilmer förra graviditeten kanske ska kolla igen,kolla på en unge i minuten .
    Tycker det är ett bra program och ger en rättvis bild på hur det ser ut på förlossningen:)
    Tiden går fort så snart sitter ni där och myser , Längtar också men samtidigt njuter jag av nuet också :)
    Kattamaja skrev 2013-10-09 13:20:21 följande:
    Hejsan! Hoppar gärna in här! Väntar tredje barnet och har bf 31/12. Vi vet inte vad det blir för nåt men magkänslan säger att det är en tjej. Har två grabbar sen tidigare och med första stämde magkänslan, med andra hade jag inge en aning fram till ul då vi tjuvkikade
    Det blir på nyår :) Spännande om det blir 2013/2014
    Många på den tråden kan ju få bebis antingen år 2013 eller 2014 lite spännande det också .
    Tror vårt kommer senare alla andra är sena ,räknar med en 2014 bebis hos oss :)

• Kattamaja

Jaa, det är spännande. Hoppas dock att att lill*n stannar kvar till 2014, men de två andra har kommit tidigare ... Men som nån skrev här tidigare, bara det inte blir på julafton!

• cesse26
    Kattamaja skrev 2013-10-09 15:45:51 följande:
    Jaa, det är spännande. Hoppas dock att att lill*n stannar kvar till 2014, men de två andra har kommit tidigare ... Men som nån skrev här tidigare, bara det inte blir på julafton!
    Lite avundsjuk på dom som får tidigare då slipper man tänka desto mer på förlossningen och bli igångsatt i värsta fall.
  • turkos77

Jag tror min kommer tidigare. Är beräknad den 26/12. Men tror han kommer några veckor innan.

Fått min tens apparat idag. Gratis minsann. Den är skön på fogarna där bak. Dock gör den ingenting för min höft som är mitt största problem. Ska till läkaren på tisdag för att prata om igångsättning så att jag inte riskerar att gå över tiden.

• Jossehaugen

Jag har BF den 6/1 men jag tror att den kommer att komma i december.
    Jag är så himla trött, och har blivit så stor, min mage är verkligen stor.
    Så förstår inte hur jag ska orka med 3 månader till...
    Min kropp kommer inte att orka med det, blir knäpp snart då jag inte orkar något.
    och kan knappt sova om nätterna, samlar på mig vätska i fötter och ben på dagarna
    Så när jag lägger mig på kvällen så värker det och gör så ont, även i ryggen också!...
    Ett klagande inlägg, men jag vet verkligen inte hur jag ska orka... 

Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna