• cesse26

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Tänkte starta en tråd för oss som har bf i December och Januari .
    Tänkte vi kunde följas åt dom sista månaderna .
    Jag har bf 11 Januari och har 98 dagar kvar idag .
    Skulle vara kul om andra vill vara med i tråden :) 

• Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna
  • turkos77

Jag känner samma josseh. Sover knappt. Går upp 3-4 varje morgon sen börjar en lång dag med smärta. Har liten mage men allt annat bråkar. Benen är dubbelt så stora. Mitt hb fortsätter sjunka trots 4 niferex om dagen. Är nere på 84 nu. Räknar ner dagarna. Och det gör jag mest för att slippa må skit. Längtar såklart till att den lille ska komma med. Men gud va ja längtar tills jag får må som vanligt.

• Jossehaugen
    turkos77 skrev 2013-10-09 17:49:54 följande:
    Jag känner samma josseh. Sover knappt. Går upp 3-4 varje morgon sen börjar en lång dag med smärta. Har liten mage men allt annat bråkar. Benen är dubbelt så stora. Mitt hb fortsätter sjunka trots 4 niferex om dagen. Är nere på 84 nu. Räknar ner dagarna. Och det gör jag mest för att slippa må skit. Längtar såklart till att den lille ska komma med. Men gud va ja längtar tills jag får må som vanligt.
    Ja jag längtar tills den dag han kommer ut.
    Helst skulle jag vilja ge han dos av något så han växer till sig och sen kan vi "plocka" ut han..
    Önsketänkande.. 
  • cesse26

Usch !ni verkar ha det väldigt jobbigt 

Jag ska nog vara lycklig lottad som bara känner av fogarna ibland .
    Fick problem för några veckor hade väldigt ont sedan försvann det bara igen, kommer säkerligen igen .
    turkos  77, 4 niferex är ju en del jobbigt att det inte blir bättre trots att du får ta så mycket .
    Jag har inte ens börjat då mitt värde var bra så jag slapp ta tills jag känner mig yr ,då skulle jag börja ta dom  .
    Nackdelen med dessa tabletter är att magen kan bli rätt trög därför jag är glad och slippa dom så länge som möjligt . 

• turkos77

Mina första 20 veckor var ju helt problemfria. Inga gravsymtom alls. Antar att det är min tur att må kasst nu. ð???

Ja magen blir ju inte rolig av järntabletterna. När det inte hjälper så känns det ganska meningslöst att äta dem.

• Juml001

Ja det blir lite jobbigt med illamåendet men just nu är tröttheten värst. Har fått järnbrist nu så jag ska köpa nifferex. Känns inte jätte kul då magen redan har krånglat hela tiden och tabletterna som ska tas på kvällen då jag mår så illa :-/

Men jag måste säga att promenaderna med hunden räddar mig både från tröttheten och illamåendet. Lite frisk luft och få igång blodcirkulationen gör susen.

Jag ska börja titta på gamla avsnitt från en unge i minuten eftersom det är på det sjukhuset jag kommer att vara. Man kanske kan bilda sig en uppfattning om både personal och miljön där.

• cesse26
    Juml001 skrev 2013-10-09 21:30:23 följande:
    Ja det blir lite jobbigt med illamåendet men just nu är tröttheten värst. Har fått järnbrist nu så jag ska köpa nifferex. Känns inte jätte kul då magen redan har krånglat hela tiden och tabletterna som ska tas på kvällen då jag mår så illa :-/

Men jag måste säga att promenaderna med hunden räddar mig både från tröttheten och illamåendet. Lite frisk luft och få igång blodcirkulationen gör susen.

Jag ska börja titta på gamla avsnitt från en unge i minuten eftersom det är på det sjukhuset jag kommer att vara. Man kanske kan bilda sig en uppfattning om både personal och miljön där.
    Väntan blir också längre om man inte mår bra men bra att du är stark .
    Har du testat seaband för illamåendet? Verka hjälpa mig när jag var illamående men hjälper inte alla . 
    Vad kul att det är i samma stad ,tycker det själv är en bra serie som ger en ganska bra bild om förlossningen :)

• Me2

Ansluter mig gärna till er BF 25/1, tredje barnet, en kille. 
    Vi hade hunnit göra oss av med det mesta och kände att vi var klara, när jag fick lite ångest / panik / ålders noja att aldrig få snoffsa bebis igen, så vi har börjat om från noll. Eftersom jag inte har mått så bra under de andra graviditeterna så har har vi faktiskt det mesta klart redan nu för jag vet att det blir värre juh längre jag går. Det enda stora som är kvar är att få tillbaka sängen. 

• Jossehaugen

Hur mycket grejer har ni andra kvar att handla?
    Jag ska hämta skötbordet imorgon, och jag längtar som bara den! :) 

• MissMe
    Jossehaugen skrev 2013-10-11 09:48:42 följande:
    Hur mycket grejer har ni andra kvar att handla?
    Jag ska hämta skötbordet imorgon, och jag längtar som bara den! :) 
     vi har bara overall kvar, men tycker de är svårt med storleken, om man ska satsa på en som är lite stor, eller om man ska köpa två... Obestämd
  • jemaka

Vi behöver köpa ny madrass, spjälsängsskydd och overall. Sen är vi nog färdiga :) kommer säkert bli ngt mer klädesplagg också...

Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna