• cesse26

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Tänkte starta en tråd för oss som har bf i December och Januari .
    Tänkte vi kunde följas åt dom sista månaderna .
    Jag har bf 11 Januari och har 98 dagar kvar idag .
    Skulle vara kul om andra vill vara med i tråden :) 

• Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna
  • Jossehaugen

Går in i vecka 31 imorgon. Men vet inte hur jag ska klara denna sista tid! Jag har så ont i min rygg och kropp att jag gråter mig igenom vardagen. Hela jag börjar må sämre och sämre för varje dag! Kan inte sova om nätterna eller dagarna så jag är så himla trött hela tiden också.. Ska till en sjukgymnast på onsdag, men som det lät på henne så fanns det nog inte så mycket att göra. Då jag är så höggravid som jag är..

• nenne31

Är i vecka 28+2 (29) min mage är enorm och har varit i vägen iaf 2 mån nu ;)
    Min foggar tar kål på mig och ischiasen lika så.
    Sen har jag prematura sd också.

Jossehaugen be om en igångsättning i vecka 37+0.
    Jag fick det med barn nr 3 pga smärtor och att jag va heeelt slutkörd.

• Me2

V28 här, äter och spyr, enda som funkar är att äta och hoppas på att lyckas sova för då får åtminstone lite stanna kvar. Livrädd att tappa det ynka kilot som jag äntligen lyckats lägga på mig

Jobbigt att vi är så många som har det så jobbigt  

• Jossehaugen
    nenne31 skrev 2013-10-29 12:12:53 följande:
    Är i vecka 28+2 (29) min mage är enorm och har varit i vägen iaf 2 mån nu ;) Min foggar tar kål på mig och ischiasen lika så. Sen har jag prematura sd också. Jossehaugen be om en igångsättning i vecka 37+0. Jag fick det med barn nr 3 pga smärtor och att jag va heeelt slutkörd.

Ja jag har tankar på det, men hur svårt är det att gå det beviljat?
  • nenne31
    Jossehaugen skrev 2013-10-29 14:54:24 följande:

Ja jag har tankar på det, men hur svårt är det att gå det beviljat?
    Är det ditt första barn?
    Det e nog beroende på om du har en bra bm som lyssnar på dig och sen får en bra läkare som beviljar det.
    Tror det e lättare ju fler barn man fått då tappen brukar vara mogen och kanske påverkad då runt v 37 så det e lättare med en igångsättning.
    Min tapp va utplånad och mjuk.
    Är den hård och helt sluten vet jag det kan bli problem.
    Men hör absolut efter.

• nenne31
    Me2 skrev 2013-10-29 13:01:29 följande:
    V28 här, äter och spyr, enda som funkar är att äta och hoppas på att lyckas sova för då får åtminstone lite stanna kvar. Livrädd att tappa det ynka kilot som jag äntligen lyckats lägga på mig

Jobbigt att vi är så många som har det så jobbigt  
    Amen fy för :( Har du hållt på så här hela grav??
  • gugeligu

Här är nog det mesta klart sedan förregående barn. Lite mer tygblöjor som ska inhandlas men i övrigt har vi nog det mesta. En sjal till hade varit trevligt. Däremot är det saker till förlossningen jag vill ha men för ungensdel så finns nog det mesta :)

• Jossehaugen
    nenne31 skrev 2013-10-29 15:40:47 följande:
    Är det ditt första barn?
    Det e nog beroende på om du har en bra bm som lyssnar på dig och sen får en bra läkare som beviljar det.
    Tror det e lättare ju fler barn man fått då tappen brukar vara mogen och kanske påverkad då runt v 37 så det e lättare med en igångsättning.
    Min tapp va utplånad och mjuk.
    Är den hård och helt sluten vet jag det kan bli problem.
    Men hör absolut efter.

Ja det är mitt första barn.
    Min läkare sjukskrev mig till bebisen kommer pga ryggsmärtan .
    Ingen diskussion om  det eller något, Så då kanske han beviljar igångsättning också.
    Men ska till Spec MVC om 14 dagar för tillväxtultraljud, så jag kan prata med läkaren där också.
    Min BM vet att jag har en massa besvär, men hon säger hela tiden att det kan ju bli bättre.
    Ska till henne nästa vecka, och om det inte är bättre då, så ska jag verkligen gråta så hon kan förstå. 
  • gugeligu
    Jossehaugen skrev 2013-10-29 23:06:05 följande:
    Ja det är mitt första barn.
    Min läkare sjukskrev mig till bebisen kommer pga ryggsmärtan .
    Ingen diskussion om  det eller något, Så då kanske han beviljar igångsättning också.
    Men ska till Spec MVC om 14 dagar för tillväxtultraljud, så jag kan prata med läkaren där också.
    Min BM vet att jag har en massa besvär, men hon säger hela tiden att det kan ju bli bättre.
    Ska till henne nästa vecka, och om det inte är bättre då, så ska jag verkligen gråta så hon kan förstå. 
    Är det förståelse elelr hjälp du vill ha av din BM? Går du till sjukgymnast? Låter jobbigt men skönt att läkaren iaf lyssnar på dig. 

Jag ska på ul i v 32, måste bara kolla upp när det var. Eller ja vi ska är tanken, beror lite på det praktiskta men ändå :) 
  • Juml001

Skönt att höra att det inte bara är jag som mår dåligt.
    Jag har en reumatisk sjukdom i botten så kroppen har varken ork mentalt eller fysiskt i vanliga fall.
    Jag har fått rejäla sammandragningar om jag lyfter något eller böjer mig. Har karpeltunnelsyndrom och fått nya gjutna skenor men eftersom jag har ledproblem så är det väldigt smärtsamt att ligga still med händerna så ja, jag har fördjälvligt ont i dem nu och det strålar ut i hela armarna. Är så vätskefylld och tar mig knappt i sängen på morgonen. Rygg och knän som redan är utslitna gör riktigt ont.

Var med om en bilolycka förra veckan och fick tillbaka både låsning och inflammation i nacken. Jag har mått illa hela grav och det blir bara värre, inget hjälper och jag kräks nästan varje kväll. Har mycket foglossning och inflammation i höften, har ledvätska som åkt ut i knävecket och trycker på ischias samt att de trycker från bäckenet också.

Hum.. Har säkert glömt massa, jag är inte den som klagar så ofta men nu är jag riktigt less.

Jag jobbar fortfarande då de ändrat arbetsuppgifterna för mig så att jag kan vara kvar men det är nog tungt att behöva passa en tid, stiga upp på morgonen, vara borta och vara i rörelse så mycket. Jag är totalt slutkörd och vill helst sjukskriva mig på en gång men jag har för hög arbetsmoral och jag känner att jag klarar det ett tag till.

Vi håller dessutom på att renovera klart hemma och flyttar om 3 veckor så allt ska rensas och packas.

Grrrr... Jag är inte alls på gnällhumör

Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna