• cesse26

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Tänkte starta en tråd för oss som har bf i December och Januari .
    Tänkte vi kunde följas åt dom sista månaderna .
    Jag har bf 11 Januari och har 98 dagar kvar idag .
    Skulle vara kul om andra vill vara med i tråden :) 

• Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna
  • Tokfrans

Hoppas med in :)
    Första barnet (en liten prins) BF 30 Januari, inne i sista trimestern. Äntligen  Glad  
    25 år Östergötland
    Sjukskriven 100% pga kraftig foglossning, har en väldigt liten mage, men håller sig precis innanför önskad SF- kurva

• leiasmamma

Usch, låter inte alls kul med foglossningen, vet hur det är! Hur långt har det gått för dig? Själv har jag en liten trotsig 2 1/2 åring hemma också. Så här går inte vardagen smidigt för tillfället ;)

• emsb
    Juml001 skrev 2013-11-08 00:28:24 följande:
    Nu har jag varit hemma i två veckor, behövligt eftersom jag åkte på magsjuka och diverse.

Händerna driver mig till vansinne. Svullna, gör ont och låser sig. Börjar få riktigt ont i ryggen nu också. Låsningen i nacken vill inte släppa så nu är jag yr och mår illa för det också. Skit..
    Annars är alla andra problem kvar.

Något jag funderar över.

När jag böjer mig eller lyfter något tungt så får jag så jäkla ont i livmodertappen och upp i livmodern. Känns som om något vasst sticks in i mig. Sjukt ont och obehagligt.
    Är det något att oroa sig för??
    Jag har Bf 1/12 och känner precis likadant i livmodertappen när jag böjer mig eller lyfter något. Nu har det även börjat hugga rejält när jag ligger stilla eller bara går vanligt.
    Känns riktigt otrevligt! 
  • Juml001

Jag pratade med bm om det. Tydligen har man då foglossning lixom under livmodern. Inte så vanligt att man känner av det och det kan kännas när man även är still.

Man ska gå som om man har en snäv kjol, ihop med knäna. Det skulle hjälpa.

• emsb

Jaha okej, skönt att veta att det kan bero på det. Då ska jag testa att gå så =)

• LadyViolette
    Juml001 skrev 2013-11-08 00:28:24 följande:
    När jag böjer mig eller lyfter något tungt så får jag så jäkla ont i livmodertappen och upp i livmodern. Känns som om något vasst sticks in i mig. Sjukt ont och obehagligt.
    Är det något att oroa sig för??
    Det kan även var att bebisen fixerar sig, när har du bf?

Hoppas gärna in i tråden, har bf 4 januari. Väntar vårt fjärde barn, men har gått över tiden med dom andra så gissar på att det blir den 18:e januari  
  • Juml001

Just nu ligger bebisen mest på tvären men den börjar röra sig åt rätt håll iaf. Är beräknad 29/12. Hoppas det går över några dagar

Oj, har du gått över tiden med alla?

• cesse26
    LadyViolette skrev 2013-11-12 09:50:37 följande:
    Det kan även var att bebisen fixerar sig, när har du bf?

Hoppas gärna in i tråden, har bf 4 januari. Väntar vårt fjärde barn, men har gått över tiden med dom andra så gissar på att det blir den 18:e januari  
    Har också gått över tiden med mina tre rätt länge också är rätt drygt , 16,15 och 7 dagar .
  • turkos77

Har börjat få väldigt onda sammandragningar. Måste stanna upp och andas igenom dom. Är beräknad 26 dec. Ska det verkligen vara så här en månad till? Eller den lille kommer kanske tidigare? Han är fixerad. Första barnet så har noll koll.

• LadyViolette
    Juml001 skrev 2013-11-13 06:34:34 följande:
    Just nu ligger bebisen mest på tvären men den börjar röra sig åt rätt håll iaf. Är beräknad 29/12. Hoppas det går över några dagar

Oj, har du gått över tiden med alla?
    Jag Japp, alla är födda i vecka 42. känns drygt... *S*
Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna