• cesse26

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Tänkte starta en tråd för oss som har bf i December och Januari .
    Tänkte vi kunde följas åt dom sista månaderna .
    Jag har bf 11 Januari och har 98 dagar kvar idag .
    Skulle vara kul om andra vill vara med i tråden :) 

• Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna
  • turkos77

Grattis. Gud va man längtar nu. Min är sjövild i magen för tillfället. Har hört att de ska lugna ner sig innan fl så antar att inget är på gång. Hade lite förhoppningar iom att slemproppen släppt.

• leiasmamma
    Juml001 skrev 2013-12-08 07:11:06 följande:

Oj halva inlägget försvann. Hur som helst så gick det väldigt fort. V 36+3 . Vattnet gick i torsdags morse och på natten kl 03:35 var hon född. Lite oväntat kan man säga smile5.gif

Ojj! Grattis! Är 36+3 idag så kan förstå att du inte hadd väntat dig bebis riktigt än :)
  • Patricia1984

Det är en myt. Du ska känna av din bebis lika mycket.

turkos77 skrev 2013-12-08 17:51:17 följande:
    Grattis. Gud va man längtar nu. Min är sjövild i magen för tillfället. Har hört att de ska lugna ner sig innan fl så antar att inget är på gång. Hade lite förhoppningar iom att slemproppen släppt.

• Patricia1984

Ett uttag från spädbarnsfonden; Avtagande fosterrörelser Eftersom de flesta gravida får höra från andra att barnet blir ?mer stilla före förlossningen? är det naturligt att tro att avtagande fosterrörelser i slutet av graviditeten är normalt. Det är nödvändigtvis inte sant. När fosterrörelserna förändras för att utrymmet för barnet minskar och ibland på grund av förändrat vakenhetsmönster mot slutet av graviditeten, är en verklig minskning i antalet aktiviteter inte att betrakta som normalt.

• gugeligu
    Patricia1984 skrev 2013-12-09 00:04:00 följande:
    Ett uttag från spädbarnsfonden; Avtagande fosterrörelser Eftersom de flesta gravida får höra från andra att barnet blir ”mer stilla före förlossningen” är det naturligt att tro att avtagande fosterrörelser i slutet av graviditeten är normalt. Det är nödvändigtvis inte sant. När fosterrörelserna förändras för att utrymmet för barnet minskar och ibland på grund av förändrat vakenhetsmönster mot slutet av graviditeten, är en verklig minskning i antalet aktiviteter inte att betrakta som normalt.
    http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=17089

frågan är vad minskade innebär...
  • Chaplin89
    Juml001 skrev 2013-12-08 07:11:06 följande:

Oj halva inlägget försvann. Hur som helst så gick det väldigt fort. V 36+3 . Vattnet gick i torsdags morse och på natten kl 03:35 var hon född. Lite oväntat kan man säga smile5.gif

Stort grattis!!!!
  • turkos77

Vad innebär det att man ska känna av bebisen lika mycket?? Minskade rörelser - åk in. Men min har ju gått från vild till sjövild. Så jag har absolut inte samma rörelsemönster som innan. Är det en anledning till oro?

• Patricia1984
    turkos77 skrev 2013-12-09 08:46:36 följande:
    Vad innebär det att man ska känna av bebisen lika mycket?? Minskade rörelser - åk in. Men min har ju gått från vild till sjövild. Så jag har absolut inte samma rörelsemönster som innan. Är det en anledning till oro?
    Nu är jag ingen läkare eller barnmorska men om man tänker logiskt så är det bara bra att du känner av din bebis helt enkelt. 
Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna