• cesse26

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Tänkte starta en tråd för oss som har bf i December och Januari .
    Tänkte vi kunde följas åt dom sista månaderna .
    Jag har bf 11 Januari och har 98 dagar kvar idag .
    Skulle vara kul om andra vill vara med i tråden :) 

• Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna
  • turkos77

Jo det är ju jättebra att jag känner honom. Men det är ju fortfarande ett ändrat mönster. Ska fråga min bm på onsdag. Tänkte att han kanske är stressad eller något. För det är verkligen inte en lugn stund där inne.

• Sweetie darling
    turkos77 skrev 2013-12-09 09:43:03 följande:
    Jo det är ju jättebra att jag känner honom. Men det är ju fortfarande ett ändrat mönster. Ska fråga min bm på onsdag. Tänkte att han kanske är stressad eller något. För det är verkligen inte en lugn stund där inne.

Jag känner också av ökade fosterrörelser, men nina har ändrat karaktär från att vara sparkar till ett evit bökande och magen står ibland åt alla håll och kanter, och det kan ibland göra riktigt ont, men jag antar att det beror på att det knappt finns någon plats längre.
  • Tuttiluttan
    turkos77 skrev 2013-12-09 09:43:03 följande:

Jag har oxå märkt av en anmärknings värd ökning av rörelse i magen! Speciellt kvällar, nätter och på morgonen.

Jag börjar undra om jag inte ser ut som ett enda stort blåmärke på insidan av magen

När jag va hos min bm sa hon inget om att de inte va onormalt, hon sa att de är rätt vanligt just för att där är så pass mycket mindre plats i magen och att vi även känner av de mindre rörelserna som vi kanske inte innan har känt av.

Och när hon undersökte mig o bebis såg allt jättefint ut!

Tror inte du behöver oroa dig, men absolut ska du prata med din bm om du känner en viss oro!

BF-10
  • spl

Bf - 14 nu! Kommer in i vecka 39 imorgon Gud vad jag är trött på att vara gravid nu! Hoppas verkligen att sonen vill träffa oss snart! Allt är klart här hemma så nu försöker jag bara att få tiden att gå! Känns så drygt! Hur känner ni er?

• turkos77

Känner mig förjävlig. Foglossningen tar död på mig. 8 dagar till mitt snitt. Kan inte sova, gör för ont i fogarna. Sov mellan 12-2 sen vaken. Somna om 6-8.
    Låt tiden gå snabbt.

• gugeligu

Jag vet inte hur mycket mindre barnet ska röra sig för att man ska oroa sig, min går i perioder, rätt lugn i några dagar och nu verkar den vilja trycka sig ut ur magen.
    Skulle jag inte känt barnet på någon timme och de vanliga sätten inte fungerar hade jag kollat upp det (här innebär det vila och makens hand på magen, då vaknar hen)

• LisaML

Jag går in i v.34 imorgon så har en bit kvar men börjar känna mig riktigt trött. Längtar innerligt efter att få sluta jobba. Har en massage bokad på söndag som jag ser fram emot. Sköntmot foglossningen tycker jag. Ser fram emot en lugn och fridfull jul och ledigt några v. Ni som packat er bb väska, vad har ni packat?

• spl
    LisaML skrev 2013-12-11 08:07:28 följande:
    Jag går in i v.34 imorgon så har en bit kvar men börjar känna mig riktigt trött. Längtar innerligt efter att få sluta jobba. Har en massage bokad på söndag som jag ser fram emot. Sköntmot foglossningen tycker jag. Ser fram emot en lugn och fridfull jul och ledigt några v. Ni som packat er bb väska, vad har ni packat?

Packade bb väskan i veckan! Min innehåller: till bebisen: 2 bodys 2 byxor 2 par socker En mössa En overall Ovh det är allt, här i Norge får man allt för barnet så länge man är inlagd, inklusive kläder. Till mig: 2 par trosor 2 amnings BH 1 par mamma byxor 1 amningslinne 1 mamma linne 1 kofta 1 tunika Pyjamas 2 par socker En necessär med smink och lite sådant Nät trosor (det får man köpa själv här) Laddare till mobilen Så får vi se om jag Packer ner något mer, kommer ju ha min mobil med mig och den kommer vi ta bilder med (det är en iPhone 5 så den tar väldig bra bilder)
  • Natalie87
    spl skrev 2013-12-11 09:17:20 följande:

Packade bb väskan i veckan! Min innehåller: till bebisen: 2 bodys 2 byxor 2 par socker En mössa En overall Ovh det är allt, här i Norge får man allt för barnet så länge man är inlagd, inklusive kläder. Till mig: 2 par trosor 2 amnings BH 1 par mamma byxor 1 amningslinne 1 mamma linne 1 kofta 1 tunika Pyjamas 2 par socker En necessär med smink och lite sådant Nät trosor (det får man köpa själv här) Laddare till mobilen Så får vi se om jag Packer ner något mer, kommer ju ha min mobil med mig och den kommer vi ta bilder med (det är en iPhone 5 så den tar väldig bra bilder)
    Bra saker! Jag har börjat packa min men inser när jag läser din att det är mycket jag glömt. Jag har inte ens köpt amnings BH eller amningslinne.. har knappt några bekväma trosor längre heller så ska nog ta och shoppa lite i helgen.
  • Emelius

Jag packade färdigt min väska för 2 veckor sen och har varit på jakt efter en amningsbh sen dess. Problemet är bara att det inte finns några i min storlek  i de vanliga butikerna :/
    Jag kommer behöva minsta 85G och det kan man tydligen bara hitta i de små specialbutikerna inne i stan och dit klarar jag inte av att ta mig nu med foglossningen och allt. Man vill ju gärna ha en som man kan använda på en gång när man ska börja amma så man slipper ta sig in till stan efter förlossningen med bebis och pröva bhar...

Har nån något bra tips på hemsida där ni själva har beställt bh och varit nöjd? Gärna nån typ av sportbh-variant

Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna