• cesse26

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Tänkte starta en tråd för oss som har bf i December och Januari .
    Tänkte vi kunde följas åt dom sista månaderna .
    Jag har bf 11 Januari och har 98 dagar kvar idag .
    Skulle vara kul om andra vill vara med i tråden :) 

• Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna
  • turkos77

Jag bor mitt mellan malmö och ystad. Tror jag kommer välja att föda i malmö. Kan tänka mig att vägarna i december är bättre åt malmö hållet än ystad.

• Jossehaugen

Jag hoppar gärna in här BF den 6/1 och det är mitt första barn. 90 dagar kvar nu, önskar att tiden kan gå fort då jag börjar bli tung och väldigt osmidig... Sambon fyller år den 29/12 så vi tror att bebis kommer att komma då, eller på nyårsafton Vi har de mesta stora inköp klara, är lite små grejer som ska köpas. Men tycker att det är så svårt att komma ihåg allt och veta vad man behöver. Kanske någon som har lite tips på vad man behöver till bebis?

• MissMe

jag började skriva ett förlossningsbrev för längesen, men lär nog gå in å gö lite små ändringar juh närmare förlossningen vi kommer.. hehe.. ska på föräldrarkurs å psykoprofulaxkurs å efter de har jag säkert mer å skriva i de! =) va de gäller smärtlindring har jag tänkt eda å lustgas, är dessutom överviktig, så dom ska sätta eda ganska tidigt på mig, även om man inte börjar använda den förens de är dax, så sitter den ändå.

vi har nog allt utan overall, tycker de är svårt med storleken med tanke på att bebis kommer i dec/jan... om man ska köpa en som är lite stor så den kan ha hela vintern, eller om man ska satsa på två... annars har vi allt, då vi fått mycket av familj! av svärfar fick vi vagn, mina föräldrar bilbarnstol, ärvde spjälsängen syrran haft till alla sina tre, å sen köpte vi en del smått bra å ha när barnens hus kurs här för några månader sen.. =)

har ni andra tatt reda på kön? eller är ni som vi å vill ha de som en överraskning? ;)

• spl

Jo jag har funderat mycket på förlossningen! Som sist vill jag inte ha någon medicinsk smärtlindring. Utan jag vill profylax andas, ha akupunktur. Och så vill jag fuska eller bada om det får, sist fick jag inte bada då vattnet hade gått 2 dagar innan! Jag funderar till och med om jag inte rent av vill föda i vattnet? Hör k Norge är det inga problem med att få göra det! Tänkte ta opp det med bm på inskrivningen till födeavdelnkngen! Men viktigast av allt för mig är att jag får ta emot bebisen själv!

• cesse26

Har själv haft värkarna länge och det tär verkligen på kroppen .
    Bada är verkligen super det ville jag förra gången  men eftersom hjärtljuden inte så stabila fick jag inte lämna sängen och redan där var mina planer ändrade .

Jag har tagit ryggmärgsbedövning då värkarna har varit jobbiga och då har allt satt fart , tror det kan sätta igång en förlossning rätt fort när man slappnar av har hjälpt mig i alla fall .
    Jag kan inte säga till 100 procent att jag tar bedövningen denna gång men är det en jobbig förlossning kommer jag inte tveka att ta den .

Lustgasen kommer jag ta då den hjälper ett tag i alla fall:) Sambon är även ett bra stöd där inne . 

Jossehaugen skrev 2013-10-08 19:06:55 följande:
    Jag hoppar gärna in här BF den 6/1 och det är mitt första barn. 90 dagar kvar nu, önskar att tiden kan gå fort då jag börjar bli tung och väldigt osmidig... Sambon fyller år den 29/12 så vi tror att bebis kommer att komma då, eller på nyårsafton Vi har de mesta stora inköp klara, är lite små grejer som ska köpas. Men tycker att det är så svårt att komma ihåg allt och veta vad man behöver. Kanske någon som har lite tips på vad man behöver till bebis?
    Det viktigaste är dom självklara sakerna 
    Skötbordet ,brukar fylla det med grejor och köpa hem ett par paket med blöjor kan vara skönt när bebisen kommer:) 
    Allt till amningen ,bh,inlägg och tröjor gör det bra mycket lättare 
    säng eller vagga och allt som behövs till det 
    vagn ,åkpåse 
    kläder ,nu när det är vinter kanske lite varmare kläder 
    bilbarnstol 
    sedan brukar jag ta lite grejor när bebisen kommer som jag känner att vi har behov av .
    Köpte en myspöl som var perfekt när dom är några månaderna .
    Leksaker använder dom inte i början så kan också vänta .

• cesse26
    MissMe skrev 2013-10-08 19:30:49 följande:
    jag började skriva ett förlossningsbrev för längesen, men lär nog gå in å gö lite små ändringar juh närmare förlossningen vi kommer.. hehe.. ska på föräldrarkurs å psykoprofulaxkurs å efter de har jag säkert mer å skriva i de! =) va de gäller smärtlindring har jag tänkt eda å lustgas, är dessutom överviktig, så dom ska sätta eda ganska tidigt på mig, även om man inte börjar använda den förens de är dax, så sitter den ändå.

vi har nog allt utan overall, tycker de är svårt med storleken med tanke på att bebis kommer i dec/jan... om man ska köpa en som är lite stor så den kan ha hela vintern, eller om man ska satsa på två... annars har vi allt, då vi fått mycket av familj! av svärfar fick vi vagn, mina föräldrar bilbarnstol, ärvde spjälsängen syrran haft till alla sina tre, å sen köpte vi en del smått bra å ha när barnens hus kurs här för några månader sen.. =)

har ni andra tatt reda på kön? eller är ni som vi å vill ha de som en överraskning? ;)
    Vi ville ta reda på könet men doktorn på ultraljudet kunde inte se vad det var .
    Han sa att han kunde gissa men ville inte säga vad han trodde till oss ifall det skulle vara fel.
    Vi ville ta reda på könet då det skulle bli enklare med kläder då vi mest har kläder till pojke .
    Vi blev lite besvikna då vi var så förväntansfulla på att veta men lite spännande är det allt .
    Dom flesta i familjen tror att det är en liten pojke så vi får se ,vi har i alla fall namn till båda könen så det är redan klart:) 
  • Jossehaugen
    cesse26 skrev 2013-10-08 21:21:07 följande:
    Det viktigaste är dom självklara sakerna 
    Skötbordet ,brukar fylla det med grejor och köpa hem ett par paket med blöjor kan vara skönt när bebisen kommer:) 
    Allt till amningen ,bh,inlägg och tröjor gör det bra mycket lättare 
    säng eller vagga och allt som behövs till det 
    vagn ,åkpåse 
    kläder ,nu när det är vinter kanske lite varmare kläder 
    bilbarnstol 
    sedan brukar jag ta lite grejor när bebisen kommer som jag känner att vi har behov av .
    Köpte en myspöl som var perfekt när dom är några månaderna .
    Leksaker använder dom inte i början så kan också vänta .
    Men då har jag det mesta av det du har skrivit :)
Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna