Har själv haft värkarna länge och det tär verkligen på kroppen .
Bada är verkligen super det ville jag förra gången men eftersom hjärtljuden inte så stabila fick jag inte lämna sängen och redan där var mina planer ändrade .
Jag har tagit ryggmärgsbedövning då värkarna har varit jobbiga och då har allt satt fart , tror det kan sätta igång en förlossning rätt fort när man slappnar av har hjälpt mig i alla fall .
Jag kan inte säga till 100 procent att jag tar bedövningen denna gång men är det en jobbig förlossning kommer jag inte tveka att ta den .
Lustgasen kommer jag ta då den hjälper ett tag i alla fall:) Sambon är även ett bra stöd där inne .
Jossehaugen skrev 2013-10-08 19:06:55 följande:
Jag hoppar gärna in här

BF den 6/1 och det är mitt första barn. 90 dagar kvar nu, önskar att tiden kan gå fort då jag börjar bli tung och väldigt osmidig... Sambon fyller år den 29/12 så vi tror att bebis kommer att komma då, eller på nyårsafton

Vi har de mesta stora inköp klara, är lite små grejer som ska köpas. Men tycker att det är så svårt att komma ihåg allt och veta vad man behöver. Kanske någon som har lite tips på vad man behöver till bebis?

Det viktigaste är dom självklara sakerna
Skötbordet ,brukar fylla det med grejor och köpa hem ett par paket med blöjor kan vara skönt när bebisen kommer:)
Allt till amningen ,bh,inlägg och tröjor gör det bra mycket lättare
säng eller vagga och allt som behövs till det
vagn ,åkpåse
kläder ,nu när det är vinter kanske lite varmare kläder
bilbarnstol
sedan brukar jag ta lite grejor när bebisen kommer som jag känner att vi har behov av .
Köpte en myspöl som var perfekt när dom är några månaderna .
Leksaker använder dom inte i början så kan också vänta .