Inlägg från: Sweetie darling |Visa alla inlägg
  • Sweetie darling

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

cesse26 skrev 2013-10-05 23:06:34 följande:
    vad kul ! :)med fler som bor i Skåne :=)

Hej, jag hoppar in här. Jag har bf den 13/1 (på sonens födelsedag ;)). Jag bor i Skåne, en mil från Lund, och vi har en son på 4 år.
  • Sweetie darling
    cesse26 skrev 2013-10-11 13:40:22 följande:
    Vi har det mesta klart hade en del från vår son men köpte ny syskonvagn .
    Har bestämt mig för en vagga i början då det underlättar då den tar lite mindre plats och bebisar brukar trivas i små utrymmen . Denna kommer jag beställa någon gång i mitten av December tar några dagar att få hem.
    Då jag vet ungefär vilken jag ska ha beställer jag den på nätet smidigt och bra .

Sedan är det overall kvar kommer nog köpa i storlek 50 då den storleken har passat mina andra barn i början och dom har ändå varit 53 och 51 cm långa . När bebisen är några veckor har jag inget emot att gå på stan och handla en ny om det skulle behövas:)

Åkpåsen till liggdelen har vi även kvar
     Lite kläder till blir det säkerligen svårt att stå emot finns så mycket söt synd bara vi inte vet könet ,lite lättare då:)
    Sen tror jag att vi är så gott som färdiga .

Jag var och hämta babybox hos babyproffsen men tycker inte var något speciellt så kommer nog inte hämta fler .
    Dock blev jag medlem på en sida där jag fick en kupong och hämta ut en gratis body i märket newbie på kappahl ,tyckte det var rätt trevligt då jag tycker den serien är väldigt söt .  
    Vi har en hel del kvar från sonen, men det jag köper nu är det som jag i efterhand upptäckte hade varit bra att ha, som ett riktigt babygym, bärsele och dyl. Jag håller på att sy ett babynest, som jag ska lägga i spjälsängen och i vagnen för att det ska bli lite trångt. Det är bara det att tiden räcker inte riktigt till just nu.
  • Sweetie darling
    Madicken01 skrev 2013-10-07 15:09:01 följande:
    Hej!
    Väntar andra barnet 17 januari. Känns som att januari aldrig kommer komma... :) Samtidigt tycker jag tiden går jätte fort. Lite konstigt det där. Är otålig helt enkelt.
    Tänker jobba december ut. Hur länge skall ni andra jobba?

Jag tänker jobba till bebisen kommer, men denna gången ska jag ta det lite lugnare i slutet och se till att försöka avsluta saker tidigare. Jag har i alla fall inte schemalagt mig i januari, så jag behöver inte förbereda och hålla några föreläsningar då utan jag kan enligt min föreställning avsluta allt pappersarbete.
  • Sweetie darling
    cesse26 skrev 2013-10-17 18:03:26 följande:
    Vad kul !
    Vi bor 3 mil från Lund så då bor vi nog rätt nära varandra :)
    Då ska ni också födda i Lund?Har bf 2 dagar ifrån dig  :=) 
    Vad kul, då ses vi kanske på förlossningen
  • Sweetie darling

Jag förlöstes i Lund. Första bm hade jag i 45min innan de bytte skift. Därefter hade jag en helt underbar bm och undersköterska, så jag är jättenöjd och valet faller på Lund igen.

• Sweetie darling
    beausoph skrev 2013-11-15 07:18:59 följande:
    Min lilla tös är beräknad den 26/12 ;) men har en magkänsla på att de blir tidigare dock. 
    Min lilla tös på 3 år snart, föddes en vecka för tidigt i dec.
    Hur tippat är de att få 2 barn i dec ;) ?

Var hos bm i förrigår, och hon kände efter hur bebisen låg - fixerad säger hon * panik* Haha jag vill gärna att hon stannar 3-4 veckor till åtminstone. För idag är de 34+0 alltså v 35.
    De känns overkligt och ha henne så långt ner, och hela jag är som en jongleringsboll i både kropp o huvud.
    När är alla ni andra beräknade? Och var bor ni? :)

Jag är beräknad den 13/1 på sonens födelsedag. Han kom en vecka tidigt, men det är ju inget som säger att denna gör det. Bebisen är redan fixerad och jag är i v 31+3, men sonen fixerade sig också väldigt tidigt. Vi bor i Furulund. Själv?
  • Sweetie darling
    Juml001 skrev 2013-12-08 07:11:06 följande:
    Oj halva inlägget försvann. Hur som helst så gick det väldigt fort. V 36+3 . Vattnet gick i torsdags morse och på natten kl 03:35 var hon född. Lite oväntat kan man säga

GRATTIS!

Märkte du att det var på gång innan, eller blev du totalt överraskad?
  • Sweetie darling
    turkos77 skrev 2013-12-09 09:43:03 följande:
    Jo det är ju jättebra att jag känner honom. Men det är ju fortfarande ett ändrat mönster. Ska fråga min bm på onsdag. Tänkte att han kanske är stressad eller något. För det är verkligen inte en lugn stund där inne.

Jag känner också av ökade fosterrörelser, men nina har ändrat karaktär från att vara sparkar till ett evit bökande och magen står ibland åt alla håll och kanter, och det kan ibland göra riktigt ont, men jag antar att det beror på att det knappt finns någon plats längre.
  • Sweetie darling
    Tokfrans skrev 2013-12-14 13:07:10 följande:
    Förvånad v.34 inte för tidigt då? 

Det kan vara förvärkar också. Jag har haft det så från och till sedan v 33. Är i v 36 nu.
  • Sweetie darling
    Emelius skrev 2013-12-15 05:45:52 följande:
    För mig gick vattnet nu ikväll vid 22- tiden. Har varit in till förlossningen och gjort ul och ctg för att kolla så allt verkar bra. Värkarna kommer nu med ca 4-5 minuters mellanrum och vi väntar med spänning på fortsättningen :)

Spännande. Lycka till
    tystlängtan skrev 2013-12-14 21:26:54 följande:
    Vi fick plocka ut vår fina pojke idag med snitt. Allt har gått otroligt bra och vi myser för fullt på BB i detta nu.

GRATTIS!
Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna