• spl

BF December och Januari ,följas åt sista månaderna

Jag har BF 24 december :) alltså bara 80 dagar kvar! Det är mitt andra barn. Jag bor i Norge :)

• spl
    cesse26 skrev 2013-10-05 08:44:34 följande:
    Tänk om barnet kommer på julafton :) Vilken bra paket så fall :) Jag tycker dock tiden går för fort ,hinner knappt med:) Fast så tyckte jag med  första barnet också . 

Vill helst inte få honom den 24 eller 25 om jag får välja ;) tror inte det blir kul för honom att inte ha någon "egen" födelsedag! Men han kommer när han vill så vi får se! Det har gått galet snabbt denna gang! Vips så var man redan i slutet! Har inte inhandlat något än så jag får snart börja! Har ni handlat mycket redan?
  • spl
    turkos77 skrev 2013-10-05 08:53:34 följande:
    Jag har handlat lite kläder. Det är allt. Borde ta tag i det snart och införskaffa de stora sakerna. Tror att min pojke kommer den 2 december eller den 19. Bara för det så kommer ja säkert gå över tiden.

Hehe det är svårt det där! Med min dotter gick till 40+ 5 de längsta dagarna i mitt liv!! Så jag är inställd på att gå över men sonen med! Men samtidigt har hela graviditeten varit så annorlunda! Så vem vet? Kanske slipper vänta så länge den här gången? ;)
  • spl
    cesse26 skrev 2013-10-05 10:17:04 följande:
    Kan förstå hade nog känt lite så också:) Vi har vagnen klar,blir en syskonvagn då sonen kommer vara 1 1/2 år när bebisen kommer . Dock har vi bara sittdelen i nu ,vi kan också ha den som singelvagn så perfekt :D Kläder har vi en del men overall och åkpåse har vi kvar då det är kallt i Januari :) Vår son är född på sommaren så har inte overall i rätt storlek . Köpte en del söta koftor och tjockare tröjor till sonen som aldrig blivit använda som kommer bra till nytta nu:) Spjälsäng har vi också kvar . Sedan alla småsaker man har på skötbordet  men det har vi redan till sonen ,så vi har inte väldigt mycket kvar :) Kan vara skönt nu när det närmar sig jul ,tiden kan gå rätt snabbt dessa månaderna . 

Vad skönt att ha så mycket redan! Vår dotter är 5 år så vi har inget kvar! Bara några klädplagg som vi inte klarade göra oss av med ;) så här får vi starta på 0. Vi har bestämt oss för en stokke scott, den ska beställas i slutet av november, annars behöver hi allt det andra vagga, sköttbäd, kläder, bärsele, ja allt! Har tänkt börja handla lite smått nu i oktober men samtidigt känns det tidigt! Jag har nog inte riktigt hängt med i hur lång i graviditeten vi har hunnit komma!
  • spl

Ja fy fan för foglossning!! Har själv foglossning i alla fogar (bak och fram) och det är det värsta jag har varit med om i mitt liv! Smärtor konstant :( har dessutom fått de sista dagarna onda sammandragningar :( jag är så trött på det nu!

• spl
    turkos77 skrev 2013-10-06 17:52:03 följande:
    Har inte testat tens. Ska kolla upp det tack. Jag har också sammandragningar. Äter penicillin nu. Fick skicka iväg urinen på odling som visade på bakterier. De vanliga testen är alltid negativa. Så be om en odling.

Ska göra det! Jag ska till läkaren imorgon för att förnya min sjukskrivning så jag tänkte passa på o fråga om det! Men jag har aldrig haft någon UVI i hela mitt liv så jag tvekar lite på att det skulle vara det -_-
  • spl

Jag ska definitivt kolla upp det!

Tystlängtan:
    Hoppas du fåt jobba så länge du vill! Jag har varit sjukskriven från och till under stora delen av graviditeten pga en arbetsgivare som inte är så samarbetsvillig om man säger så! Men just nu arbetar jag 30 % och hoppas klara av det november ut, men efter sista dagarna så ser inte så just ut  -_-

• spl

Var hos läkaren idag tydligen är det helt normalt att har starka och till och med onda sammandragningar med andra barnet! Skönt att veta det! Men det ändra inte att det är super jobbigt! Nu blev min sjukskrivning på 70% förlängd en månad, känns bra att man klarar av att arbeta en del iaf!

• spl

Jo jag har funderat mycket på förlossningen! Som sist vill jag inte ha någon medicinsk smärtlindring. Utan jag vill profylax andas, ha akupunktur. Och så vill jag fuska eller bada om det får, sist fick jag inte bada då vattnet hade gått 2 dagar innan! Jag funderar till och med om jag inte rent av vill föda i vattnet? Hör k Norge är det inga problem med att få göra det! Tänkte ta opp det med bm på inskrivningen till födeavdelnkngen! Men viktigast av allt för mig är att jag får ta emot bebisen själv!

• spl

Kommer in i vecka 31 idag! Helt otroligt vad det går snabbt nu! Bara 69 dagar kvar som jag längtar!! Hur mår ni andra? Jag sliter fortfarande med min foglossning men det är som det är, lär väl var så fram till förlossningen.

Svar på tråden BF December och Januari ,följas åt sista månaderna